Tilslutning af 2 routere UDOVER TDC's router.

Hejsa allesammen.

Jeg har et lille problem.

Jeg bor på opholdssted og vi er derfor et par stykker om at dele TDC's router, derfor har vi købt en router mere, så vi kan dele forbindelsen ud til flere.

Nu står jeg så i et problem.. førhen lå der en ledning på gulvet i vores gang indtil mit værelse, så jeg kunne se TV med TDC's TV box.

Derfor fik vi endnu en router hver, så vi var fri for ledninger i gangen.

Men efter jeg har tilsluttet min nye router afbryder den forbindelsen til TV Boxen efter ca. 10 min.

Og hvis jeg tager min nye router fra - Ja, så er der ingen problemer :-(

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med mit problem her ?

Kunne forestille mig det er noget med en port i min router der gør at forbindelsen bliver afbrudt.

Skal siges det er KUN tv forbindelsen der bliver afbrudt - kan uden problemer være på internettet med min PC igennem routeren.

Håber i kan hjælpe.

/ Mads

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MushroomRush

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit indlæg helt korrekt, men det lyder som om du forsøger at køre TV trådløst, eftersom du nævner ledning i gangen nu er fjernet..?

Først og fremmest vil jeg nævne at Router på router sjældent er en god idé, da det kan være årsag til en masse problemer, hvis man ikke får dem sat op til at køre seperate netværk. Især med TV kan det skabe en del problemer - hvilket kunne lyde som det du er ude for.

TV skal tilsluttes TDC´s Homebox med et LANkabel - alternativt kan man tilkoble en switch, og tilslutte TV til denne hvis man har brug for at få splittet op.

Jeg forstår ikke helt idéen med flere routere for at dele forbindelsen til flere brugere - kører I med kabel, eller trådløst til jeres PC'ere ?

Mvh. Gitte

Hejsa Gitte.

Først vil jeg sige tak for svaret!

Du har forstået det delvist korrekt, vi tilslutter vores fjernsyn med et LAN kabel - fra routeren til TV boxen, dernæst fra TV boxen til fjernsynet med et HDMI kabel.

Problem var at vores router stod i et helt andet rum, så hvis vi skulle trække kabler til fjernsyn og PC, ville der ligge kabler overalt i vores gang.

Vi har dog 1 LAN kabel hver på hver vores værelse, men der starter problemet - vi kan så kun tilslutte enten vores PC eller TV boxen.

Derfor valgte vi at købe en router til hver værelse, så vi kunne koble både PC og TV boxen til.

Men vil det sige jeg egentligt skulle have haft fået en switch i stedet for en router ?

Eller kan jeg bruge min router som switch ?

Hvis jeg kobler den nye router af som står på mit værelse og sætter LAN kablet i TV boxen, kan jeg uden problemer se TV.

Men hvis så jeg kobler routeren til afbryder den forbindelsen til TV boxen efter 10-15 sek.

Men selvom den afbryder forbindelsen til TV boxen kan jeg uden problemer være på internettet på min PC.

Somsagt vil jeg utroligt gerne kunne være på internettet med min PC samtidig med at jeg kan se fjernsyn.

Håber det uddyber mit problem lidt mere end mit første indlæg gjorde Humørikon med tunge

Håber du/i kan hjælpe.

/ Mads

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Du kan ikke kører tv via en anden router. Det er vigtigt at der er direkte forbindelse mellem tv-box og homebox dog kan der sættes en switch imellem uden at det går galt. Løsningen kunne i stedet være et antal switche og så et par trådløse ap.

mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mads

Du kan forsøge dig med at slå DHCP-delen fra i din egen router, og dermed forsøge at få den konfigureret til kun at fungere som en switch. Dvs, din router skal sættes op så den selv automatisk henter en IP adresse fra TDC's router (IP range 192.168.1.x) og dernæst skal du sørge for at din egen router ikke står og deler IP adresser ud - da det er årsagen til at din TV Multicast fejler (frys efter 10 sekunder)

(Din router skal selvfølgelig være koblet til TDC's router via kabel)

Jeg kan dog ikke garantere at det vil virke, da det er afhængigt af din egen router. Hvis du ikke kan få det til at virke vil jeg anbefale dig at købe en rigtig switch, da vi ikke supporterer router på router. Håber det hjælper dig videre.

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal indstille din egen  router til DHCP-relay (hvilket for det meste også fjerner DHCP-uddelegering fra din egen router) og evt. sætte gateway som 192.168.1.1 (hvilket er adressen på din TDC-router), eller sætte den til automatisk FORUDEN automatisk at hente IP-adresse, også at hente DNS, gateway og andre indstillinger automatisk.

Så skal du dog bemærke, at hvis du eksempelvis sætter en NAS og din egen computer (netværksharddisk) til din egen router, så SKAL der være forbindelse mellem  din router og TDC's for at du kan tilgå din netværksharddisk fra din computer, selvom de to er tilsluttet en og samme router.

Dette er fordi din egen router nu kun fungerer som en switch, så  al kommunikation foregår forbi TDC's router, hvilket i få tilfælde kan fungere som en flaskehals.

Mit bedste forslag er dog, at du bytter din router til en switch. - Det er en del nemmere!

Have a Nice Day!

Ved ikke om i nogen sinde løste jeres problem, men kan fortælle at TDC har nogle små 4 ports switche der godt kan dele fra en lan ledning og ud til både PC og TV det gør vi her hjemme

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)