Svar

Tekstning på TV arkivet

Jeg benytter mig ofte af TV arkivet, men da jeg er hørehæmmet ville det være rigtig godt at der var tekstning på de danske udsendelser - kan man ikke få det og hvis man kan - hvordan får jeg dem så frem. 

Mvh 
Lene

icon

Bedste svar af Andreas_O 23 december 2014, 14:56

Hejsa, 

Det er altid rart, når vores kunder gør brug af vores tjenester her i TDC. 

Det er ikke muligt, at sætte undertekster på TV Arkivet på danske udsendelser. Jeg har netop lavet en test med en udsendelse fra DR1 med Mette Blomsterberg, som laver mad i sit køkken. 

Man skal altid trykke på stjernen på fjernbetjeningen (sidder i højre side) for at få undertekster frem. Det gælder også på film. Det er dog ikke muligt på TV arkivet. 

Glædelig jul. 

/Andreas 

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa, 

Det er altid rart, når vores kunder gør brug af vores tjenester her i TDC. 

Det er ikke muligt, at sætte undertekster på TV Arkivet på danske udsendelser. Jeg har netop lavet en test med en udsendelse fra DR1 med Mette Blomsterberg, som laver mad i sit køkken. 

Man skal altid trykke på stjernen på fjernbetjeningen (sidder i højre side) for at få undertekster frem. Det gælder også på film. Det er dog ikke muligt på TV arkivet. 

Glædelig jul. 

/Andreas 

Hej.

Jeg her netop konstateret, at bruger man TV-arkivet på DR.DK på en computer kan man godt få danske undertekster på de danske udsendelser, forudsat at der er lavet danske tekster. Forsøgte med netop en udsendelse fra DR med Mette Blomsterberg, og ved klik på knappen med ikonet [=] kom der danske tekster på. Ved direkte TV kan man også få danske tekster på, forudsat at der er lavet danske tekster til udsendelsen.

Alle DR's 6 TV-kanaler kan modtages i Danmark ukodet på DR.DK.

Mange tak for svar - så må jeg jo logge ind via PC når jeg gerne vil have tekstning - og det havde jeg slet ikke tænkt på

Godt Nytår

mvh Lene

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)