Svar

Tekst TV

Hej.

Har lige fået Home Trio. Men teksten i Tekst-TV er meget lille. Den vise i 4:3 format. Hvordan gør jeg den større ?

Mvh

icon

Bedste svar af GTH 3 december 2010, 12:15

Hej foxtrot5

Tak for dit indlæg på TDC Forum. 

TTV bliver udsendt i 4:3 format, og kan ikke skaleres op via boxens zoomfunktioner. Eneste mulighed for at gøre TTV større er hvis du bruger scartkabel mellem Digitalmodtager og TV. I det tilfælde kan du ændre skærmopløsning til 4:3 under indstillinger.

Dette vil dog være på bekostning af billedkvaliteten hvis du har FladskærmsTV, der har mulighed for HDMI tilslutning. Det vil også betyde at dit skærmformat ikke står optimalt når du ser almindeligt TV.

Min anbefaling vil derfor være at du affinder dig med 4:3 formatet på TTV

Mvh. Gitte

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej foxtrot5

Tak for dit indlæg på TDC Forum. 

TTV bliver udsendt i 4:3 format, og kan ikke skaleres op via boxens zoomfunktioner. Eneste mulighed for at gøre TTV større er hvis du bruger scartkabel mellem Digitalmodtager og TV. I det tilfælde kan du ændre skærmopløsning til 4:3 under indstillinger.

Dette vil dog være på bekostning af billedkvaliteten hvis du har FladskærmsTV, der har mulighed for HDMI tilslutning. Det vil også betyde at dit skærmformat ikke står optimalt når du ser almindeligt TV.

Min anbefaling vil derfor være at du affinder dig med 4:3 formatet på TTV

Mvh. Gitte

er jeg den eneste da ik har tekst tv på hd programer,og evt hvad løsning er på problemet

mvh Michel 65

Nu har jeg prøvet 3 eller 4 gange........ at kontakte TDC

Man kan ikke få tekst på HD kanaler ved TDC..... noget med båndbredde får man at vide...

Hmmmm vi lever i 2013 og TDC sælger HD ekstra for di man vil ha et godt billed..... så er der bare ikke tekst tv på ??????

DET ER BARE IKKE GODT NOK

Finder en anden udbyder der kan levere det man søger og betaler for

Mvh Collin

Det tror jeg ikke findes hos nogen tv udbyder jeg har parabol hos Viasat og jeg kan heller ikke se tekst på HD kanaler
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke korrekt....

Jeg har i denne uge set tekster via Trio (TDC), Waoo og parabol - på HD-kanaler.

Men det kræver at TV-et bliver indstillet til det. Det er det der holder liv i sådan nogen som mig :-)

Der findes et mindre antal lidt ældre fladskærme der ikke har den nødvendige hardware eller software der skal til, men normalt er det kun et spørgsmål om at finde ud af at indstille TV'et korrekt. Teksterne er der i hvert tilfælde.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)