tdc tekniker

hej.

jeg får besøg af en Tdc tekniker,der skal sætter tdc tv op.der står ,at Installationen inkluderer op til 10 meter kabel.jeg skal bruge noget mere kabel,da der skal trækkes  oppe på lofte til 2 nætværksdåser.det er maget nemt,at trække oppe på lofte,og skal nok hjælpe til.og er villig til at betaler en mere  pris for mere kabel.men går en tdc tekniker med til det?.eller må man selv trække de kabler først,så tdc kun skal sætter dåser op,og kobel det til.

det nætværkskable,men kan købe i harald nyborg,er det godt nok? (cat6 utp 20m til 129 kr)

2 Kommentarer

Omdømme 1
Hej joker79

Jeg ved ikke om en teknikker vil bruge de kabler, men jeg tvivler.

Jeg synes bestemt ikke du skal spare på hverken kabler eller stik.  Du resikerer at få problemer med at dit anlæg ikke virker, på grund af udefrakommende støj. Det nye 4G er en laban, har jeg fået at vide, hvad angår at sende støj til gamle eller ikke godkendte kabler/stik. Da en teknikikker aligevel skal på besøg, ved han lige nøgagtig hvad du har brug for og godt nok er kablerne dyrere med til gengæld har du bagefter mulighed for at klage, hvis ikke det virker.  

Jeg har yousee og har lige ofret en bondegård på nye godkendte yousekabler og yousee godkendte stik. og jeg har bestemt ikke fortrudt. Jeg har aldrig haft så godt sinal, som efter jeg kasserede alt det gamle. 

Her kan du se hvordan mit ser ud:

billede 

Omdømme 4
Hej joker79 .

Dit tekniker-besøg omfatter ikke kabeltræk til loftet.
Med mindre du særskilt har bestilt kablet TV-Multiroom ?

Normalt udskiftes dit eksisterende telefonstik med et "datastik",og hertil kobles Homeboxen.
De 10 m der omtales ,er afstanden fra denne box-- og til TV-Digitalboxen,der skal tilsluttes dit TV.
(Det medfølgende HDMI-kabel er 1,5 m.)
Alt dette ordner og kontrollerer Teknikeren.

Du skal altså selv efterfølgende trække netkabel fra Homeboxen til loftet.
Harald Nyborg`s netkabler er alle "U-skærmede",hvilket er udmærket til korte afstande.
Ved 20 m skal du overveje et skærmet CAT6a kabel.
Prisforskellen er ikke stor.
EKS:
http://www.av-connection.dk/?PGr=6554

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@