Svar

TDC Home Trio Box og nyt TV

• Deltager
  • 8 kommentarer
Hejsa,

jeg har købt nyt TV - Philips 47PFL6007T - og har forbundet det med min Home trio Box med det fra TDC medfølgende HDMI-kabel.

Desværre 'henter' Tv'et tilsyneladende ingen kanaler via Box'en - hvad pokker gør jeg galt og hvad gør jeg for at få enhederne til at 'arbejde sammen'?

Håber inderligt, at nogen derude kan hjælpe Blinkende humørikon

icon

Bedste svar af Icedog 17 november 2012, 14:45

Woohoo, droid, det var lige præcist dét, der skulle til Meget glad humørikon. Nu virker 'skidtet' sgu'!!

Bente, jeg håber, du har læst med Blinkende humørikon

Tusind, tusind tak for hjælpen, droid. Det havde jeg ALDRIG selv kunnet læse mig frem til, uanset hvor mange gange, jeg så end læste den forpulede manual.

Det bedste hilsner

Dorthe

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Icedog skrev:
Hejsa,

jeg har købt nyt TV - Philips 47PFL6007T - og har forbundet det med min Home trio Box med det fra TDC medfølgende HDMI-kabel.

Desværre 'henter' Tv'et tilsyneladende ingen kanaler via Box'en - hvad pokker gør jeg galt og hvad gør jeg for at få enhederne til at 'arbejde sammen'?

Håber inderligt, at nogen derude kan hjælpe Blinkende humørikon

Du skal slå over på tv'ets HDMI-Indgang og bruge TDC Boksen til at bestemme hvilken kanal du vil se.

Måske er jeg gal på den men når du skriver "henter" tyder det på at du forventer at det samme skal ske som når man bruger en almidelig gammel tuner.

Jeg fik at vide af TV-forhandleren, at jeg blot skulle forbinde de to enheder - TDC-boxen og TV'et - med HDMI-kablet. Da alle tilgængelige kanaler jo VAR fundet forlængst af TDC-boxen, skulle jeg ikke fortage mig yderligere...

Jeg forstår ikke helt det, du siger, at jeg skal 'slå over på TV'ets HDMI-indgang? Det forbindende kabel ER jo et HDMI-kabel.

Misforstår jeg det hele???

Omdømme 2

Icedog skrev:
Jeg fik at vide af TV-forhandleren, at jeg blot skulle forbinde de to enheder - TDC-boxen og TV'et - med HDMI-kablet. Da alle tilgængelige kanaler jo VAR fundet forlængst af TDC-boxen, skulle jeg ikke fortage mig yderligere...

Jeg forstår ikke helt det, du siger, at jeg skal 'slå over på TV'ets HDMI-indgang? Det forbindende kabel ER jo et HDMI-kabel.

Misforstår jeg det hele???

Ja, du misforstår det hele.

Bare fordi du har sat HDMI-kablet i betyder det jo IKKE at dit tv automatisk har valgt denne indgang. Så du skal vælge denne indgang og tænde for TDC-Boksen. Herefter kan du bruge fjernbetjeningen til TDC-boksen til at skifte kanaler osv.

tv-forhandlere...suk....

Well, så kommer mit 100.000 kr. spørgsmål...

HVOR 'vælger' jeg HDMI-ingangen på TV'et? Det er åbenbart ikke nok at sætte kablet i HDMI-indgangen på TV'et, men hvad hulen gør jeg så Humørikon frustreret

Omdømme 2

Læser manualen.

Tak for hjælpen, selvom det ikke var nogen hjælp...

Jeg er jo netop IKKE nogen teknisk begavelse og HAR søgt hjælp i manualen, som ikke giver noget svar og ikke er til nogen hjælp - derfor prøvede jeg dette forum, som så HELLER ikke er nogen hjælp Trist humørikon

Omdømme 2

Tja...Jeg kender jo ikke dit fjernsyn og siden du søger hjælp i dette forum, hvor det kræver at man kan læse, kan du vel også læse en manual....

Læs manualen igen, og igen til du forstår det. Ellers må du forhøre dig hos din forhandler!

Tak for kaffe....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Icedog

Forstår godt din frustration, jeg har samme problem og KAN heller ikke finde ud af det, heller ikke via manual.Trist humørikon

Håber der er andre, som kan hjælpe.

hilsen Bente

Jeg forventede en smule seriøsitet i dette Forum, men det er så åbenbart desværre ikke tilfældet. Efter dit svar at dømme er du ikke så gammel, og jeg formoder, at det må årsagen til din uvenlige tilgang til andre menneskers problemer. Et voksent menneske havde næppe 'tiltalt' mig på den måde, du gør...

Omdømme 2

Det er helt fint, må du surmule i fred og held og lykke med dit tv.

TAK Bente Blinkende humørikon

Det er rart at vide, at jeg trods alt ikke er alene om det. Måske de (fordømte) manualer skulle omskrives, så vi teknik-analfabeter også kunne forstå dem Glad humørikon

Omdømme 3

Hej Icedog

Ja jeg er heller ikke nogen ørn til manualer, men jeg vil se om jeg kan finde ud af noget i næste uge, jeg vil ikke gøre det her i weekenden, da Hotline har fundet ud af at min forbindelse er meget ustabil, lige nu kører det hele og jeg håber at det bliver ved, så vi kan se Matador i aften.

Da det er weekend, kan der ikke gøres noget før mandag, som hende fra Hotline sagde, alle de kørende teknikere ligger hjemme på sofaen nu og holder weekend.Meget glad humørikon og det selv om jeg betaler for fejlretning inden for 24 timer, så hvorfor fa.... sker det altid i weekenden.Humørikon frustreret

hilsen Bente

Omdømme 2

Ok, nu forbamede jeg mig, gå til side 10 i manualen og afsnittet "Betjening af enheder". Her står det....

Du skal trykke på "source-knappen" og vælge den HMDI-indgang du har tilsluttet TDC-boksen. Husk at TDC-boksen skal være tændt for at der kommer noget på skærmen, der skal evt lyse en grøn lampe på fronten.

Hej igen Bente Glad humørikon

Du er sørme' en knag! Jeg afventer din tilbagemelding i næste uge Blinkende humørikon.

Lige nu afventer så jeg en opringning fra Fona, som har solgt mig TV'et og får jeg 'skidtet' til at fungere, giver jeg dig en melding.

Mange hilsner

Dorthe

Woohoo, droid, det var lige præcist dét, der skulle til Meget glad humørikon. Nu virker 'skidtet' sgu'!!

Tusind, tusind tak for hjælpen, droid. Det havde jeg ALDRIG selv kunnet læse mig frem til, uanset hvor mange gange, jeg så end læste den forpulede manual.

Det bedste hilsner

Dorthe

Omdømme 3

Hej dorthe

Hos mig virker det ikke, ved ikke lige hvorfor.

Så jeg må hekse rundt i næste uge, øv.Humørikon frustreret

hilsen Bente

Omdømme 2

Icedog skrev:

Det bedste hilsner

Dorthe

Godt at det nu virker, det er trods alt det vigtigste.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)