Syntes efterhånden, at de fleste kanaler fryser :(

• Deltager
  • 3 kommentarer
Syntes efterhånden, at de fleste kanaler fryser eller pixelere...der går kun minutter imellem, og det er bare ikke særligt fedt.....Har tændt og slukket systemet flere gange som ifølge håndbogen..men det hjælper ikke....

Det er et problem der åbentbart bliver større og større...så jeg håber, at TDC vil gøre noget ved det asap 

27 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej opelv6

Så er det da ikke kun mig der har problemet.

Jeg ringede til Hotline i går(mandag) og fik også at vide at jeg skulle genstarte, det nåede jeg så ikke, da det stoppede af sig selv.

Jeg spurgte så om det var et generelt problem, men nej, fik jeg at vide. det var ikke noget "landsdækkende"

Vi må have andre på banen, hvis i har de samme oplevelser som opelv6 og mig selv.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Lidt af nysgerrighed i forbindels med et par fejl jeg har, Hvordan oplever i de frysninger?

Minder det lidt om en dårlig sammenklippet film hvor frysningen er meget kortvarrig??

mvh

jan

Omdømme 3

Hej Jan

Ja netop, og lidt som en computer, der ikke kan lide alle spil, det oplever jeg på min computer, som om fjernsynet bliver sløvt og billede og lyd skratter.

Det er sporadisk, i går(mandag) var det i Lie to me og Venner, bla.

I dag har det været flere gange på Tv2, de andre kanaler ved jeg ikke så meget om, da vi mest ser Tv2.

Tænk hvis det sker midt i MATADOR, katastrofe.Blinkende humørikon

Hvordan oplever du det?

hilsen Bente

Omdømme 2

Hej bbs

Det lyder lidt som det samme problemer de 2 kunder oplever.

De 2 fejl ligger lige nu i vores tv-gruppe, jeg giver dem lige besked på at flere oplever fejlen

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

Tusind tak for det, så kan det være det løser sig.

Vil lige skrive også at mange ikke kan se webtv, mig selv inklusive, jeg har lagt et link ind der fortæller mig at min opsætning er perfekt til webtv???

Du får lige de to link: http://webtv.tdc.dk/ingen-adgang/-3/

Og dette: http://webtv.tdc.dk/systemtest/

Der må være en fejl på webtv.

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej alle

Så er mit fjernsyn holdt med at fryse og lyde mærkeligt.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej igenTrist humørikon

Så er det startet med igen at fryse, altid i Lie to me???

Så jeg glædede mig for tidligt.

Nu må TDC godt snart finde ud af noget, tak.

hilsen Bente

Omdømme 2

Hej bbs

Hvilken tv-box har i, er det den nye lille?

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

Ja det er den lille nye, den er ikke engang en uge gammel.

hilsen Bente

ps glemte lige at skrive, at i starten var der ikke noget i vejen, nu kører den på Venner og den er helt gal.Trist humørikon

Omdømme 2

Hej Bente

Ok det var lige den info jeg skulle bruge.

Står den tæt på andet elektronik, hvis den prøv om du kan flytte den lidt væk.

Vi ser nogle gange at de er følsomme over for støj fra andet el-udstyr. Tv-gruppen kender problemet og knokler med at finde løsninger.

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

Boxen står hvor den gamle også stod, nemlig oven på min DVD afspiller, og tæt på står min computer og jeg nægter at tro at det er fejlen, hvor er vi så henne, i et lille land som Danmark, hvor alle har elektronik, hvor skal jeg så stille den? nå spøg til side, det kan de da ikke mene i TV-Gruppen, at det kan være fejlen.Overrasket humørikon

Lige pt. kører det fint, så jeg afventer og ser hvad der sker.

hilsen Bente

Omdømme 2

Hej Bente

Hej Bente

Jeg ved hvad du tænker men det er desværre set før og derfor kan man prøve at flytte den lidt væk.

Den gamle box var mere modstandsdygtig overfor fremmedstøj, desværre.

Vi har faktisk prøvet det et par gange ude ved kunderne at det har hjulpet.

Det er ikke optimalt og man kan sige at problemet ikke burde kunne op stå men det ses heldigvis ikke alle steder. Vi undersøger stadig hvad der kan gøres men for at undersøge om det er det problem du også har vil jeg bede dig om som et forsøg prøve det. Enten virker det eller også skal der kigges andre veje.

Uanset hvad så bør den fejlmeldes tilfældige hyppige frysninger er ikke just optimalt.

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

Jeg tror personligt at jeg har fundet problemet med frysninger og skrattende lyd, mit gamle fjernsyn stod af i morges og det nye tv viser overhovedet ikke tegn på fryserninger og deslige, så det har nok været på grund af det gamle tv, at jeg havde problemer.

Det var nu også kun et spørgsmål om hvornår det gamle tv stod af, det har længe været pis... elendigt, med en lilla plet til højre på skærmen og en grøn til venstre, så nej jeg er ikke ked af af det afgik ved døden her til morgen.Humørikon griner højt

Jeg skal nok holde dig opdateret på om problemet er helt væk.

hilsen Bente

Omdømme 2

Hej Bente

Det lyder da godt hvis det virker nu.

En lille ting mere windows 7 har en lille tendens til port vidrestilleng med den indbyggede Toredo protekol som bruges til en ipv6 tunnel. Hvis den først har fået åbnet en del af dem ses der også frysninger.

Dette kan løses ved at deaktiverer upnp i homeboxen og genstarte den.

mvh

JAn

Omdømme 3

Hej Jan

ØHHH det du skriver forstår jeg ikke en dyt af, nu kom teknikeren da vidst op i dig.Meget glad humørikon

hilsen Bente

ps. der har ikke været noget efter vi fik nyt tv.Humørikon griner højt

Omdømme 2

Hej Bente

Den er også svær at oversætte til dansk Glad humørikon

Men kort fortalt er ipv6 en anden måde at uddele adresser på nettet. Windows 7 har så en måde at skabe fobindelse mellem den gamle måde og den nye måde. Det er stortset det den bruger "toredo" til.

Vi oplever ind i mellem når vi kommer ud til kunderne at der skabt en del toredo forbindelser igennem homeboxen og det skaber så frysninger. Ved at fjerne muligheden for at windows selv kan åbne op i homeboxen for det fjerner vi fejlen.

Håber det var lidt mere dansk ;D

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

HMMM det hjalp ikke meget, men nu har jeg ikke windows 7, jeg har internet explorer 8, men det er måske ligemeget?

Hvis jeg bliver ved med at have problemer, ringer jeg efter dig.Humørikon griner højt

Spøg til side, jeg tror altså det var det gamle fjernsyn, for ikke så længe siden fik det pludselig 3 farvede streger foroven?? i morges da jeg åbnede for fjersynet var de 3 farvede streger midt på fjernsynet, så skete der kun det, at det kom med et hvidt glimt og puf så var det væk og det gentog sig hver gang vi åbnede for det og det hjalp heller ikke at min mand bankede oven på detMeget glad humørikon nej det var afgået ved døden.

Det var forøvrigt et gammelt fjernsyn med billedrør, tror jeg nok, vi har haft det i mange år og det var  helt udtjent.Glad humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej alle

Hos mig er der stadig problemer med frysninger og at billedet ind i mellem pixilerer, har TDC ikke snart en løsning.???

Jeg har genstartet, det løser ikke problemet.Trist humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

hej Bente

Du ved da godt, at TDC ikke kommer af sig selv, du bliver nødt til at kontakte fejlservice.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Hej Kim

Ja det ved jeg godt, og jeg gør det også i morgen, og hvis de siger jeg bare skal genstarte så skriiiiiger jeg, har prøvet alt og lige lidt hjælper det.Humørikon frustreret

De har mistanke om at det er den lille nye tdc box det er galt med og jeg tror Jan TDC har skrevet i et tidligere indlæg at tv afdelingen arbejder på højtryk for at finde fejlen.

Fik også at vide ved Hotline at den lille nye box er et resultat af  en ny leverandør.Trist humørikon

hilsen Bente

Omdømme 2

Hejsa

Det er rigtigt at vi ser et problem med nogle kunder og det bliver ikke mindre spændende af at dine problemer er op stået EFTER du fik den lille box. Men ring til dem i morgen og fortæl dem at du har genstartet og resat indtil flere gange så der kan oprettes en fejlsag. Det kunne jo være at der er andre årsager til at dit tv fryser Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

Tak for feedback, jeg skal nok lige skrive et par ord, når der muligvis er fundet en løsning på mit problem.

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej Jan

Jeg har snakket med TDC i dag og teknikeren valgte så at nulstille boxen, der styrer internet og alt det andet isenkram.Blinkende humørikon

Det har hjulpet lidt, nu hakker lyden ikke mere og billedet fryser kun en gang i mellem. så jeg ringer igen i morgen. så må vi se hvad Søren fra TDC(teknikeren) så finder på.

hilsen Bente

Omdømme 2

Hej Bente

Ok så må det da snart være tid til at vi kigger ud til dig. Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 3

Hej Jan

Ja det synes jeg også, kører du ud i det Sønderjyske, det kunne være sjovt at få besøg af dig.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P