Sv: Trådløs trio box

• Deltager
  • 6 kommentarer
Nogen som har gode erfaringer med at sætte tv-boks på en trådløs adapter

Jeg har en TP-LINK AC1750 trådløs switch som sidder downstream til TDC ADSL modem. Sidder tv boks på AC1750 kører alt fint. Sætter jeg tv boks på en TP-LINK WA890EA (4 port switch med trådløs 802.11g 5mhz forb. til AC1750) så kører det for så vidt stadig fint.

Eneste problem er at når jeg skifter kanal kan tv boks gå i stå og fryse eller pixelerer kraftig. Det er reel ikke tv boksen der hænger men synes at være WA890EA switchen. Når jeg laver en ping test fra en pc koblet på en af de andre porte på switchen men problemet pågår kan jeg se packets bliver dropped.

Problem er det samme uagtet hvor lang afstanden er mellem AC1750 og WA890EA. Det virker som om kanal skiftet over belaster WA 890EA switchen.

Er der nogen som har erfaringer med andre trådløse switch såsom NETGEAR N900 eller LINKSYS WET610N

1 Kommentar

Det er en rigtig dårlig ide at sætte 2 switche efter hinanden. Især hvis begge har aktiveret DHCP adresse tildeling.
Hvis det er fordi du ikke har 802.11g i den Home Trioboks du har stående. Den nyeste model har både 2,4 og 5 GHz wireless Lan, desuden er alle porte nu GigaBit porte i stedet for 100 Megabit. Den nye box kan kendes på at xDSL stikket er grå, og i netværksstatus på login siden skriver den In VDSL samt din down/upload hastighed.
Det kan også anbefales at sætte Firewall til Low på homeboxen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)