Slingbox - hometrio

Har fået hometrio for nogle måneder siden. Har en slingbox. Vi vi kan tilslutte slingbox med Remote uden problemer. Signalet virker ca 10 min, hvorefter det dør. Er det fordi, TDC skifter ip-adresser jævnligt.

Løsningsforslag søges.

På forhånd tak.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
TDC plejer ikke at skifte IP med mindre de laver noget på centralen, eller du slukker/genstarter din Box/Router. Jeg har kun meget få gange oplevt et skift af IP, uden at jeg har genstartet min router, eller haft min router slukket. (jeg har Ikke Homebox, men en homebox er jo sådan set også kun en router, med indbygget Modem).

Først, Kan du streame film (Youtube, Netflix el.lign) fra nettet uden den bliver afbudt efter 10 min.? Hvis en streaming ikke bliver afbrudt, skifter du ikke IP, og så er det ikke din linje.

Er din Slingbox tilsluttet med WiFi, eller via Powerline adapter el.lign.?

Og hvad er det du prøver at sende ud med slingbox? Hvis det er f.eks. TDC-TV så er det nok det at TDC-TV tager sit signal fra dit netværk, og derved bliver dit netværk "mættet" af trafik, når du først skal modtage signalet, for derefter at slingboxe det ud af samme linje igen.

Kan du modtage dit Slingbox signal intern i din bolig? (Via dit interne netværk) Altså hvor det ikke skal gennem routeren? bliver det så også afbrudt efter 10 min?

Hej Brian

Tak for dit svar.

Jeg mener godt, at vi kan streame. Vi har en trådløs router, og slingboxen skal køre via internettet og så ind i boxen til Hometrio. Som tidligere nævnt, køre slingboxen fint, men kun i 10 min.

Har du et forslag til en løsning ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Først: Som jeg skrev, kan du streame fra slingboksen intern i din bolig. dvs. ikke igennem din router. Altså på en PC der sidder på nettet hjemme ved dig? Det er for at se om det er slingbox, eller router. Hvis den afbryder efter 10 min. ved intern streaming også, er det meget sandsynligt at det er slingboxen, eller forbindelsen til slingboxen, der har et problem. Hvis du derimod kan streame intern UDEN at den afbryder efter 10 min. så er det nok noget med routeren. Evt. Din linje.

Dernæst: Hvis du sender signalet til din router fra slingboxen via WIFI, prøv med et kabel, afbryder den så også?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)