Skærmopløsning på multiroom boks

Har 1080p på "hovedboksen", men kan kun vælge op til 720p eller 1080i på Multiboksen. Gør jeg noget galt eller er der en begræsning på multiroom boksene

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MartinJS

Der er som sådan ikke nogen begrænsning på Multiroomboksen - men du har sandsynligvis en ældre softwareversion på din Multiroomboks end du har på "hovedboksen". 1080p er kun en valgmulighed under den seneste version af software. (Du kan se hvilken softwareversion du har under: Menu/Indstillinger/Generelt/Systeminformation - nyeste version hedder Client version: 2.3.2xxxx).

Hvis du ikke har nyeste softwareversion i din Multiroomboks, kan du prøve at genindlæse software, ved at slukke/tænde boksen 4 gange i træk, på kontakten bag på boksen. Når der kommer tandhjul frem på skærmen, er boksen igang med at indlæse software. (find evt. mere hjælp på tdc.dk)

Du er også velkommen til at kontakte os, så vi kan opdatere boksen manuelt herfra.

Mvh. Gitte

Tak for svar.

Jeg har nu opdateret begge mine multiroombokse. Softwareversionen hedder nu 2.3.28551.163. Men ingen af dem giver mig mulighed for at vælge 1080p?

Omdømme 2

Hej MartinJS

Tak for oplysning om det præcise versionsnummer på softwaren. Det giver mig mulighed for at uddybe mit svar fra i går.

Jeg vil starte bagfra, med oplysning om at ingen af kanaludbyderne leverer indhold i 1080p – HD-kanalerne leveres enten i 720p, eller 1080i. Ligeledes er både VoD og brugerfladen i softwaren 720p.

Der vil derfor ikke være nogen ”gevinst” ved at bruge indstillingen 1080p. Du vil ikke opleve forskel på billedet, i forhold til hvis du vælger 720p.

Om du kan se 1080p i din menu eller ej, afhænger af hvilket chipset din boks er udstyret med. Det gælder både i forhold til bokse med harddisk (hovedboks) og til multiroombokse. Jeg gik fejlagtigt ud fra du havde en multiroomboks med et chipset der understøtter 1080p – men jeg kan ud fra den fulde softwareversion se at det ikke er tilfældet.

Jeg vil anbefale dig at indstille boksen til 720p – hvilket vil give dig samme resultat, som 1080p.
Håber det er en brugbar forklaring på dit spørgsmål.

Mvh. Gitte

Hej Gitte

Tak for svaret. Det giver mening, på nær een ting:

Den ene multiroom boks er kun ca. 1 måned gammel, sendt ny fra jer. Kan det passe at den ikke har det nyeste chipset?!?

Mvh

Martin

Omdømme 2

Hej igen

Ja det kan godt passe, chipsettet er ikke afhængig af hvornår du har fået boksen.  Hvis de to multiroombokse har samme fysiske udseende, kommer de fra samme producent - og har demed det samme chipset.

Mvh. Gitte

Ok, men er det ikke oplagt at man får den nyeste model når I sender ud? Ved godt at du skriver at det ikke har nogen betydning om den er 720 eller 1080, men det kunne vel komme og det er rart at vide, at man har det nyeste:-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)