Svar

Samsung smart tv tilslutning

Kan det passe mig at jeg mister en del funktioner ved at have TDC TV fremfor øvrige TV udbydere på grund af min TV boks.

Jeg kan blandt andet ikke lave egne kanallister, optage direkte fra fjernsynet på USB , anvende Samsung's indbygget TV guide (Kan ikke huske dets speciffikke navn).

Skyldes alt dette ikke at mit TV signal foregår gennem TV boksen, til sammenligning kan andre personer med eksempelvis Yousee anvende ovenstående funktionaliteter gennem Samsung TV.

Kan jeg på nogen måde få mere udbytte af mit dyrt indkøbte fjernsyn?

Kan jeg på nogen måde få TV signalet udenom TV boksen som jeg formoder er synderen?

Vh

Simon 

icon

Bedste svar af BrianHHansen 28 december 2014, 22:33

Hej Simon57

Dine avancerede TV funktioner på Samsung TV kan KUN bruges hvis du bruger TV'ets egen tuner. dvs. enten TV tilslutning, eller SAT tilslutning alt efter hvad der er er til rådighed på dit TV..

Hvis du har en ekstern boks du ser TV med, kan du ikke bruge TV'ets TV guide, Kanal lsiter, el.lign.  men skal bruge den fra boksen, hvis den har en sådan.

Hvis du har TDC TV kan du IKKE se tv uden boksen, da tv-signalet ikke kommer via antenne. Som skrevet ovenfor Samsung smart funktioner på TV(Foreslag til hvad du kan se, TV guide, HBBTV osv. ) Virker KUN hvis du bruger TV'ets indbyggede tuner system. (DVB-T, eller DVB-T2 for luft antenne, DVB-S eller DVB-S2 for satelit, eller DVB-C for kabel TV). Du må altså ikke bruge en ekstern boks for at se TV, hvis du vil bruge de smarte funktioner sammenkoblet med TV kigning. En ekstern boks bliver jo kun tilsluttet via HDMI el. lign.

Hilsen

Brian

Se original

1 Kommentar

Omdømme 5
Badge +4
Hej Simon57

Dine avancerede TV funktioner på Samsung TV kan KUN bruges hvis du bruger TV'ets egen tuner. dvs. enten TV tilslutning, eller SAT tilslutning alt efter hvad der er er til rådighed på dit TV..

Hvis du har en ekstern boks du ser TV med, kan du ikke bruge TV'ets TV guide, Kanal lsiter, el.lign.  men skal bruge den fra boksen, hvis den har en sådan.

Hvis du har TDC TV kan du IKKE se tv uden boksen, da tv-signalet ikke kommer via antenne. Som skrevet ovenfor Samsung smart funktioner på TV(Foreslag til hvad du kan se, TV guide, HBBTV osv. ) Virker KUN hvis du bruger TV'ets indbyggede tuner system. (DVB-T, eller DVB-T2 for luft antenne, DVB-S eller DVB-S2 for satelit, eller DVB-C for kabel TV). Du må altså ikke bruge en ekstern boks for at se TV, hvis du vil bruge de smarte funktioner sammenkoblet med TV kigning. En ekstern boks bliver jo kun tilsluttet via HDMI el. lign.

Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)