Svar

Samsung smart tv tilslutning

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hard lige købt smart tv. Hvordan får jeg kanaler på. Jeg har homebox som er tilsluttet men ved ikke hvordan tv kanaler skal søges. engels :- Auto tuning digital/analog Der står nemlig air/cable/satellite/digital men ingen .af dem fand kanaler . Jeg har indstillet Denmark some land. Og lige nu er kun homebox tilsluttet til tv..
How do I get the tv channel s searched? I''ve got the homebox connected, have TDC wireless connection. I've chosen the country DK and connected homebox with our password but when auto search comes on there r digital/air/analog, with air/cable/satelite to choose from, tried all the searhes no one picks any tv channels up. Help!
icon

Bedste svar af riet 24 marts 2013, 21:46

Hi Thank you very much I do understand danish, Humørikon flov  but missed the part with the remote control that comes with TDC. It is working.

Thanks for your time and help. Now I just have to get the internet working properly.

Se original

13 Kommentarer

Hej. Jeg har også et smart tv, dog ikke et samsung. Du trykker på course knappen. Så dukker der en liste op. Prøv at kør op og ned med piletasterne. Hvis du har sat HDMI kablet i 1. Så kommer Home trio frem helt af sig selv. Hvis du har sat en DVD til for du den frem på f.eks HDMI2. Håber det er til hjælp. Ellers skriv igen her.

Hilsen IngeBJ 

Hej tak men nej har cable ind på source .er der tv og hdmi 1 hvor cable .er og home trio kommer ik frem kun tv hdmi og andre network produkter jeg har med samme tilslutning.
Mph riet
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hometrio er ikke et "netværksprodukt".

Tv-boksen (ikke homeboxen som du omtaler) skal tilsluttes med HDMI-kabel. Har du en TV-boks?

Hej

ja en TV Digitalmodtager er den der er tilsluttet til TV'en og så har vi Homebox.

mvh

Omdømme 2

Ok.

Har du læst manualerne til dit tv og til den digitale tv-modtager?

Det har vi og afprovet det hele uden at det lykkes. Jeg kan ikke forstår det med søgning der kom et boks op  hvor der står ingen  gemte kananler . så skal der søges med ellers digital/air/analog og ingen af dem fandt kanaler.

Når jeg tryk på knappen med HDMI cable i kom der DR1 på men ikke mere og hvis jeg så vil skifte  kanaler er alt væk. og søges boksen igen.

Jeg har lige prøvet med at sluk og tlnd for alt som på linket men 'no nothing'

Jeg er nok nød til kontak TDC imorgen og ser om det kun hjælp uden at jeg skal hav en tekniker ud.

mvh

Omdømme 2

Du tænker i totalt forkerte baner, og det vil du opdage hvis du får en tekniker ud, og dyrt bliver det.

Det er ikke tv der skal søge efter kanaler. Kanalerne er allerede gemt i din nye Digitale Tv-modtager, det er derfor der følger en fjernbetjening med, du skal bruge denne til at skifte tv-kanal. Da du f.eks. stod på DR1 (den eneste kanal du fandt), og du havde brugt den nye fjernbetjening til at skifte kanal, ja så havde det virket.

Jeg har ret svært ved at forstå dine beskeder så rammer jeg helt forkert så....

Hej

Jeg bruger begge 2 fjern betjeninge. Som var med i pakken. der er nemlig internet. Jeg kan fx kom in på youtube video og kom ind på andre websider men kan ikke får forbindelser til email/faceook etc og webisder hvor jeg skal ser video duer ikke.

Jeg vil gerne ku' klare uden tekniker for jeg ved det kommer til at koster.

Tak for hjælpen og din tid indtil videre.

Jeg kan godt forstår at du ikke forstår hvad jeg mener er lidt svært at forklare på dansk. engelsk vil være meget bedre.

Tak og rigtig godt weekend og week.

mvh

Omdømme 2

Ok. Du er velkommen til at skrive på engelsk.

Hi

We haven't changed any cables switching from the old Tv to the Smart TV.

So when I start the TV a message comes up saying Weak or No signal. We should have more than 20/30GB

broadband.

Then going to Source following shows:- TV (using this No Stored channels found Please run Auto search)

then:- Set Auto tuning search options:-

Digital & Analog / Digital  / Analog

Air

Cable

Satelite

Canal Digital

Tried all of them nothing works even when i check others when it ask for CanalDigital/Telia /YouSee/other it won't work.

When on Source HDMI1 the DR1 comes up there is sound but no other channel if I change channel the Auto search comes up again.

Wonder if there's a way to restart the whole process again. I have tried with entering the code and going through the choosing of the country etc.etc. and ends up with the same problem.

Have tried shutting down the digital tv box 4 times but no.

So thats my problem in long:short  :-)

If it sounds better for help.

Thanks and have a good night.

regards

Omdømme 2

riet skrev:
Hi

We haven't changed any cables switching from the old Tv to the Smart TV.

So when I start the TV a message comes up saying Weak or No signal. We should have more than 20/30GB

broadband.

Then going to Source following shows:- TV (using this No Stored channels found Please run Auto search)

then:- Set Auto tuning search options:-

Digital & Analog / Digital  / Analog

Air

Cable

Satelite

Canal Digital

Tried all of them nothing works even when i check others when it ask for CanalDigital/Telia /YouSee/other it won't work.

When on Source HDMI1 the DR1 comes up there is sound but no other channel if I change channel the Auto search comes up again.

Wonder if there's a way to restart the whole process again. I have tried with entering the code and going through the choosing of the country etc.etc. and ends up with the same problem.

Have tried shutting down the digital tv box 4 times but no.

So thats my problem in long:short  :-)

If it sounds better for help.

Thanks and have a good night.

regards

Forstår du dansk? Jeg har i et af mine ovenstående indlæg skrevet præcist hvad det er du skal. Du har totalt misforstået hvordan sådan et system virker.

Hi Thank you very much I do understand danish, Humørikon flov  but missed the part with the remote control that comes with TDC. It is working.

Thanks for your time and help. Now I just have to get the internet working properly.

Tak - det var forståeligt, og det hjalp, så nu kan jeg også se mit nye SMART tv.
Gitte C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P