Spørgsmål

Problem med yousee fiber tv og google wifi

Hej,
Jeg modtog igår min nye Google WIFI (lækkert produkt), og satte det til, så mit wifi nu fint dækker hele huset, hvilket YouSee Homeboxen ikke klarede.
Alt virker som sådan. Men ikke det at se TV. Det virker i ca 10-15 sekunder, og så skriver den at signalet forsvandt, så skal man skifte kanal og så virker det igen i 10-15 sekunder. Og sådan bliver det ved.

Mit setup er:
YouSee fiber -> YouSee Homebox router (wifi slået fra) (192.168.1.1) -> Google Wifi (192.168.86.1) -> Switch

Min switch forbinder alt andet i huset.
- Server
- Sonos
- AppleTV i diverse rum

Alt virker, bortset fra at se TV. Dvs. jeg kan også godt tilgå YouSee's udbud af film og serier.

Any ideas? På forhånd tak!!

Mads

9 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
Hvilken tv box har du ? Cisco ?
Jeg har erfaret at de bedst virker med direkte forbindelse til homeboxen, og dem med trådløs også virker bedst med kabel direkte til homebox.

Yousee siger endda at de ikke supporterer andet end når de er koblet direkte på, så hvis man har mere end 3 meter fra homebox til alle tv, virker det ikke ordentligt. de 3 meter er selvfølgelig overdrevet, men homeboxen har elendigt wifi og dækker sjællent en bare lille lejlighed.
Omdømme 3
Badge +1
Mener jeg fandt ud af at det er pga de skifter til multicast efter 5-10 sek live tv, og det sjællent virker gennem dumme switche - min løsning var at trække ca 150 meter kabel rundt til at koble alle tv boxe direkte på homeboxen :S
Så løsningen kunne være en smartere switch? Eller direkte kabel? Jeg tænker, at begge løsninger er lidt noget lort.
Eller er der andre måder at komme rundt om denne problematik?
EveTossen skrev:

Hvilken tv box har du ? Cisco ?
Jeg har erfaret at de bedst virker med direkte forbindelse til homeboxen, og dem med trådløs også virker bedst med kabel direkte til homebox.

Yousee siger endda at de ikke supporterer andet end når de er koblet direkte på, så hvis man har mere end 3 meter fra homebox til alle tv, virker det ikke ordentligt. de 3 meter er selvfølgelig overdrevet, men homeboxen har elendigt wifi og dækker sjællent en bare lille lejlighed.

husker ikke lige navnet eller modellen på tv-boksen. Må lige se efter når jeg kommer hjem
men jo, det er en Cisco med den grønne knap i midten.
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/installer-dit-yousee-tv
Er du kommet videre?
Jeg har nøjagtig samme problem!
Jeg måtte forbinde mine YouSee bokse direkte med kabel til YouSee-routeren. Det virker ikke gennem google wifi :(
EveTossen skrev:

Mener jeg fandt ud af at det er pga de skifter til multicast efter 5-10 sek live tv, og det sjællent virker gennem dumme switche - min løsning var at trække ca 150 meter kabel rundt til at koble alle tv boxe direkte på homeboxen :S

Findes der nogen løsninger på dette? Jeg har samme problem med Google Wifi og så mig helst fri for at skulle trække kabler rundt i hytten.
Surt show. Læste mig frem til, at Google Wifi på nuværende tidspunkt ikke understøtter Multicast IGMP, som er krævet for IPTV.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)