Opsamling på TV-Arkiv fejl.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
  • Community Manager
  • 331 kommentarer
Hej alle,

Som flere har bemærket, så har vi i løbet af de sidste par uger haft nogle udfordringer med TV-Arkiv. Fejlene viser sig på vidt forskellige måder, og vi arbejder på højtryk med vores teknikere for at løse disse fejl.

I den forbindelse, vil vi meget gerne høre fra jer, så vi lettere kan finde frem til fejlkilderne.

Hvis du vil svare på følgende spørgsmål enten her i tråden eller i en besked til mig, så sørger vi for, at give informationerne videre til vores udviklere:

1. GUID på din TV-boks (dette findes på klistermærket under TV-boksen).
  2. Hvornår har udsendelsen været sendt i TV? Skriv gerne dato og tidspunkt.
  3. Hvornår oplevede du fejl (dato mm.), og hvilken fejl fik du? (f.eks. Fejlkode, gik skærmen i sort, genstartede TV-boksen eller blev du sendt tilbage i arkiv?)
  4. Hvor lang tid gik der ca. før udsendelsen viste en fejl?

Vi beklager meget de gener dette har medført, og vi håber, at I vil hjælpe, så vi sammen kan finde en løsning på problemerne.

/Nikolaj

4 Kommentarer

Vi har haft problemer både i går og i dag den 25. - 26.11 med at vi bliver smidt af det vi ser. Det er specielt galt på DR1.  Det er programmer der udløber om 26 dage og 28 dage.

Programmer der har været vist i sidste uge og denne uge.

Pludselig lukker programmet ned og vi starter på forsiden. I går gik det i sort og startede boksen op igen.

Der kan gå fra 2 min. inde i programmet til 10 - 15 min før vi bliver smidt af.

Syntes det sker alt for tit.

vi har haft mange problemer med arkiv den sidste uges tid.

Vi følger et par programmer på discovey Channel Yokon men og Edge of Alaska. Det er umuligt at se programme og skærmen fryser fast.rne på arkivet. Enten starter det ikke op eller også går det i stå efter få sekunder. Nogle gange stopper boksen og går så fuldstændig i selvsving og lukker ned og genstarter og til flere gange uden det afhjælper problemet.

En af grundene til at vi har TDC stor tv pakke er jo netop muligheden for at se programmer i arkiv. Det er for dårligt og TDC burde kunne finde en løsning på problemet.

1: Guid: 8A9D97C8-62F9-47B7-9CF9-9FED3A27800B

2: DR1 lørdag 21.11 kl 20:00

3: Idag boksen genstartede

4: ca 1/2 min. samme fejl hvergang jeg prøver.

Nu troede vi at TV arkiv endelig var kommet på plads, efter nogle dage uden problemer. Men her til aften - 7. december - skulle vi se TV2 Charlie, programmet " Lov og Uorden" , en serie vi er glade for at følge. Udsendelserne blev sendt 6. 12 sidst på eftermiddagen.

Arkivet kører godt et stykke tid, men pludslig går skærmen i sort. Vi har forsøgt 2 gange, og er blevet mere og mere irriterede.

Søndag morgen var der en anden teknisk fejl, som gjorde at vi slet ikke havde fjernsyn.

Vi har skiftet til TDC TV, som en vægtig grund var muligheden for at optage og TV arkiv.

Inden da havde vi via vores lokale antenneforening haft anden TV udbyder siden 1997 - uden problemer.

Jeg synes dette virker som et kæmpe problem for TDC. TV kunder bliver frustrerede, og der kommer grimme ridser i TDC's image.

Jeg må også erkende, at for mig virker det som om der bare slås ud med hånden og opgivende siger: Vi arbejder på sagen. Det tror jeg ingen er i tvivl om, men så hører vi heller ikke mere. Vi skal rende rundt og lege teknikere, tænde og slukke bokse, skrive numre ned, og support er lukket om aftenen, når rigtigt mange mennesker må formodes at bruge TDC TV.

Jeg ved ikke på hvilket niveau i TDC denne fejl behandles, men jeg savner markante udmeldinger fra TDC's øverste ledelse omkring dette problem. Jeg har noteret mig, at også andre udbydere kan tilbyde tilsvarende faciliteter, men vil da helst blive hos TDC.

Lad os få meget mere opfølgning fra TDC - sidste opdatering her på siden er fra 26. november, og nu skriver vi 7. december.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)