Opdatering til TDC TV-boksen (Efterår 2015)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  • YouSee Forum Team
  • 546 kommentarer
Ny VOD store (Lejefilm).jpgDu har måske allerede fået en opdatering til dit TDC TV, men har du ikke det, kan jeg fortælle, at der er en på vej. Frem til jul vil vi skyde opdateringer afsted, og når det er din tur, vil din TDC TV-boks fortælle, at der er en opdatering klar, og det er selvfølgelig en rigtig god idé at hente den.

Opdateringen indeholder naturligvis en række forbedringer, og yderligere bliver der tilføjet og ændret lidt på nogle ting.

Her er lidt af det nye indhold.

TDC TV appsTV Apps forside.jpg
- Erstatter TDC Play-universet og indeholder følgende tjenester.

• TDC Play Musik
  • TV Arkiv
  • Berlingske
  • Radio
  • Vejret
Ny Film Butik
- Der giver dig bedre overblik over alt det indhold, du har adgang til.

Tips om TDC TVTips til TDC TV.jpg

- Her kan du finde hjælp til bl.a.

• Optagelse af TV-programmer
  • Leje af film
  • Brug af TV-guide
  • Og meget mere

Bare så du ikke begynder at genstarte, resette og alt muligt andet på din TV-boks, vil jeg lige fortælle, at du ikke kan ikke gennemtvinge opdateringen - du kan blot vente, og så vil den dukke op på din skærm lige pludselig.

Vi håber, du vil tage godt imod den, og har du nogen spørgsmål, er du som altid meget velkommen til at stille dem her.

18 Kommentarer

Gælder dette også for TDC HomeTrio boksen?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej soulgazer

Jeg er ikke helt sikker på, hvilken boks du kalder HomeTrio boks (modem eller digitalmodtager ?)
Men alle digitalmodtagere til TDC TV vil blive opdateret.

Mvh. Gitte

Jeg har set det før. Programmører der ikke kommer ud i den virkelige verden.

video leje delen er et stort skridt i den gale retning. Det er blevet langt vanskeligere at anvende.

for eksempel mangler menupunktet mest sete og aktuelle film indholder film fra 1954... Ikke just aktuelt.

det er sku en ommer drenge og piger!

fremover bruger jeg Netflix og Apple TV til at leje film på.

Peter Jensen

Sig mig engang - findes der testmiljøer i jeres afdelinger hvor man tester den slags inden man sender ud til alle kunderne?

Arkiv er fuldkommen ubrugeligt - OGSÅ efter i har "rettet" det.

Selv programmer fra 14-11-2015 får TV-boksen til at genstarte. TDC.tv virker heller ikke arkivmæssigt.

Undskyld jeg er så direkte, men i er sgu nogle lallende amatører.

INGEN har tilsyneladende en hujsende hattefis forstand på hvad der foregår og der er kun lappeløsninger der heller ikke virker.

Flinke mennesker i jeres kundeservice, men fuldkommen uden tekniske evner og værktøjer til at hjælpe.

Man svarer hurtigt derfor er servicen i top hvis man spørger TDC, at det er ubrugelige tåbeligheder er fuldkommen ligegyldigt for man var jo hurtigt igennem.

Det er SÅ ringe et produkt i leverer og i burde huske på i ikke har monopol mere.

Omdømme 2

Til de 2 ovenstående indlæg:

De generelle problemer med "Arkiv", bliver desværre ikke løst med en opdatering af software i digitalmodtageren. Det er stadig det samme arkiv (desværre med nogle kendte fejl) man tilgår.
Der arbejdes sideløbende på at rette diverse fejl i arkiv. Status kan følges på vores hjemmeside.

Hvad angår det nye udsende/brugerflade til filmleje, vil det nok være en smagssag, om man synes det er smartere eller ej. Men jeg kan dog oplyse at kategorien "Aktuelle film" ikke skal ses som udtryk for at det er nyproducerede film - men nærmeret at de er tilføjet filmbutikken for nylig (og dermed aktuelle)

Mvh. Gitte

Hej, 

Endelig kom der fokus på TV platformen. 

Det er godt at se at TDC langt som længe er begyndt at flytte fokus mod TV platformen.

Jeg har dog nogle ting som jeg stadig undre mig over at TDC ikke har løst endnu.

TDC Musik

Hvorfor kan jeg ikke se mine egne playlister i TV app'en? Den siger at man kan oprette sine playlister igennem PC eller Smartphone. Dog kan man ikke se under TDC Musik TV app. 

TDC bør også tage skridtet videre og lade forbrugeren styre musikken igennem noget ala Airplay, Spotify Connect, Cast. 

TDC film

Jeg forstå ikke hvorfor TDC tager 2 forskellige priser på deres premierefilm. F.eks. koster en premierefilm på TDC Play 39 kr. hvis du lejer den igennem en computer. Hvis man vil leje den via. digital tv boks koster den 49 kr. 

Ikke meget forskel, men alligevel lidt underligt synes jeg.

Hvorfor ikke bare fjerne TDC film og integrere Blockbuster ind i stedet (også TDC ejeret). :-)

Mvh.

Semih 

Hvis udsendelsen ikke starter fra start, så gider jeg IKKE at have det.

Fik den nye opdatering for et par dage siden. Før opdateringen var der periodiske fejl. Efter opdateringen virker mit Tdc Play....periodisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, jeg ser også efter en anden forbindelse bare med internet. For så at stream TV på den Apple TV efterhånden udbyderne laver deres Apps til tvOS.
Omdømme 2

Som tidligere nævnt har den nye softwareversion på digitalmodtager IKKE noget at gøre med de generelle fejl på diverse tjenester/APPS (f.eks. Play og Arkiv) at gøre.

Der ER kendte fejl på begge tjenester - disse fejl, arbejdes der sideløbende på at rette.
Status kan følges på vores hjemmeside, under driftsinformation.

Fuld forståelse for, at disse fejl er meget irriterende - men de bør ikke blandes sammen, med ny software på digitalmodtager. Uanset om man kører med ny, eller tidligere software på digitalmodtager, vil man kunne opleve disse fejl.

/Gitte

Det er fint nok, men det er det politiske korrekte svar. Det er muligt jeg blander tingene sammen. Men som kunde forholder jeg mig samlet til det produkt jeg er blevet lovet og betaler for. Uanset hvor mange tjenester, ydelser, produkter og områder TDC deler det op i. Enter virker det eller også virker det ikke! Som det er nu, virker det ikke! DET er min virkelighed og dermed min oplevelse. 

Så harmer det mig, at en virksomhed som TDC ikke gider at oplyse deres kunder om problmet, sælger løs af produktet og den eneste stabilitet jeg oplever fra TDC's side er, at I hæver pengene for jeres produkt punktligt hver måned.

TDC har min e-mail, adresse og jeres egen informationskanal, men neeeeeeej....det er mig....kunden....der selv skal søge oplysninger om driftsforstyrrelser og produkter der ikke virker pga citat;"kendte, generelle fejl"

Helt ærligt, så troede jeg sådan en måde at drive forretning på, forsvandt sammen med monopolet...

Bruger det aldrig, så den opdatering er ligegyldig for mig. Jeg venter stadig på frit valg, af kanaler.

Kommer Netflix til jeres boks, synes det er blevet bedre ind da jeg havde home trio i 2010, pga flytning er vi skiftet fra waoo 100/100 fiber og tv, og havde håbet på jeres HD signal var på samme niveau men det er det langt fra desværre
er det derfor vi ikke kan se T.V. nu?... for så vil jeg da gerne finde en løsning på regningen.......... Overrasket humørikon

Jeg er også lidt træt af, at betale mere end tidligere udbyder og få en mere ustabil forbindelse.

Nu er jeg blevet lovet afTDC, at de vil øge min forbindelsen fra 33 Mbit/s som jo er nok, til lidt mere.

Løsning er Fibernet der ikke påvirkes af andre der bruger internet samtidigt, men det lykkes TDC at ødelægge udviklingen, da de overtogDong. TDC er bare gode til at love og lyde overbevisende.

Hvorfor blev Dong overtaget af TDC, når Dong iforvejen både kunne lægge strøm og Fibernet SAMTIDIGT?
Hvis DET ikke var for at stoppe udviklingen, så ved jeg ikke.
Efter den opdatering kom ind på min boks, så kommer der tit en blå skærm med en masse tekst. Bl.a står der, at man skal prøve at skifte kanal. Det gør jeg så, og så der billede på igen. Det er rent ud sagt, dødirreterende. Få det fikset omgående TDC.

Den blå skærm dukker stadig op. Så igen, få det fikset TDC.

Nu får jeg pludselig ad vide, at ikke kunne få mere end de 33 Mbit/s.

Det er heller ikke alene hastigheden der er opgaven her.
Det skal jo vise det som det burde kunne trække.

Havde TDC TV været stabilt internet, så havde det let kunne trække det.

Men jeg har lyst til at udlodde en dusør til den der finder et teleselskab der tilbyder Fibernet i mit område.

Pair Bonding internet er hastighed alt for ustabil.

PB består af 2 DSL-forbindelser, og er mere ustabilt en en DSL.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)