Nye muligheder i kabel TV?

Jeg synes jeg har læst at det bliver muligt med et kabel TV abonnement at få adgang til TV over nettet gennem Play appen - men har ikke kunnet fnde det igen. Sker der ændringer på det område?

2 Kommentarer

Hej

Hvis du har kabelTV (Altså yousee-abbonnement) tror jeg ikke du kan bruge tdc Play appen til at se tdc-tv med.  Jeg har endnu ikke hørt at tdc og yousee systemerne kan "snakke" sammen. 

Jeg indrømmer dog, at det ikke lige er mit område at vejlede i, men vil høre om det er denne side du ikke kan finde?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_play_tv

Hej Grothen:

Der er netop kommet nyt fra YouSee af betydning for dit spørgsmål.

YouSee har oprettet en webside, youseeplay.dk, hvor man kan se TV m.m. over nettet, også selv om man har Internet fra TDC. Man skal logge på med sit YouSee-login, hvorefter der er adgang til alle de TV-kanaler, man har i sin YouSee-kabelTV pakke. Dog ikke de ekstrakanaler, der købes separat og som kræver programkort.

I lighed med TDC Play skal man bruge afspilleren ViewRight Web, som man bliver bedt om at installere hvis ikke den allerede er installeret. I lighed med TDC Play kan man få at vide at den skal installeres selv om den er installeret. Sker det, så kig nederst i browservinduet efter spørgsmål om man skal give ViewRight lov til at køre. Accepter dette.

Billedet er muligvis noget uskarpt i starten indtil systemet finder ud af at tilpasse det til den aktuelle internetforbindelse, den aktuelle skærm og det aktuelle grafikkort. Nogle brugere med en Mac-computer kan muligvis få problemer med ViewRight i lighed med problemer, disse brugere kan have med TDC Play.

Gælder for Internet Explorer 11: Hvis den siger at ViewRight ikke kan anvendes til en 64 bit browser, så gå ind i browserens indstillinger (tandhjulet), vælg "Internetindstillinger" og derefter "Avanceret", og fjern fluebenet ved "Aktivér udvidet beskyttelsestilstand". Kræver derefter genstart af computeren.

Tilføjelse 1: I henhold til det oplyste på YouSees hjemmeside og YouSees tekstTV skal man have et YouSee Plus abonnement til sit kabel TV fra YouSee.

Tilføjelse 2: Der findes en app til mobiltelefon (smartphone), så der er også adgang her. Den virker dog tilsyneladende ikke hvis mobilen ikke er af nyeste model.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)