Multiroom via Range extender (Netgear EX6100)

Hej

Jeg har en Home Trio Fiber installation, med den nye hvide Homebox.

Grundet dårlig dækning i kælder har jeg måttet udvide dækningen med en dual band range extender.

Denne er sat op med samme netværksopsætning som Homebox'en, for at muliggøre "glidende overgang".

Dette virker uden problemer, og devices kan komme på nettet via såvel 2,4ghz som 5ghz på range extenderen uden problemer. De kan også "flytte" fra range extender til homebox (og omvendt) uden problemer.

Imidlertid kan jeg ikke få min multiroom boks til at virke via range extenderen. Der er tale om en af de "nye" multirooms bokse. Den kommer på 5 Ghz nettet via WPS uden problemer, men efterfølgende siger den, at den ikke kan få en IP adresse. Der er masser af dækning til range extenderen, og der er også fin forbindelse mellem range extenderen og Homebox'en. Alle andre devices der kobles på 5Ghz nettet på range extenderen får IP adresser uden problemer.

Er der nogen der har nogen ideer til dette ?

Er det muligt at komme ind til netværkskonfigurationen af disse multiroomsbokse således at de evt. kan opsættes med statisk IP ?

2 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Selmeister.

HomeBoksen udsender ikke tv-signal via Wifi-delen.
Der skal kobles separat sender (og modtager) på den.

Derfor følger de med,når der bestilles trådløst MultiRoom.

Venlig hilsen.
Trumle.

Der er en "master" tv boks der er koblet kablet til Homeboksen. Denne sender så signal til multiroom boksene via nettet (går jeg ud fra)

Dette virker også fint for de to multiroombokse der er på trådløst net, direkte via Homebox.

Det virker imidlertid IKKE for den multiroom boks jeg forsøger at få på via range extender, idet den aldrig kommer rigtigt på nettet (siger selv den ikke får IP adresse). Alle andre trådløse 5ghz devices kan dog fint komme på nettet via range extender (iphones, Ipad m.fl).

Er overbevist om, at i samme øjeblik at multiroom boksen er på nettet via range extenderen så virker tv delen uden problemer, problemet er bare hvordan jeg kommer dertil.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)