Manglende tv lyd gennem sorround (home trio)

Jeg håber, at I kan hjælpe os...

Vi har en home trio boks og kunne godt tænke os at få tv lyd ud gennem højtaler (sorround).

Vi har et Grundig fjernsyn (model 46VLE6239BM) og et Philips  BD Home cinema system (model HTB3560).

Vi har sat et hdmi kabel fra Home Trio boksen til tv og et hdmi kabel fra cinema system til tv. Derudover har vi et optisk kabel fra cinema system til tv. Vi har også prøvet at sætte det optiske kabel fra home trio boksen til cinema systemet. Men ingen af løsningerne giver lyd ud gennem højtalerne.

Ifølge fjernsynets manual, så skulle man kunne vælge, at lyden skal ud gennem den optiske udgang...men den mulighed findes ikke, når vi går ind i fjernsynets menu.

Er systemet forbundet korrekt?

Med venlig hilsen

Annette

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej kobbernagel.

fra cinema system, skal du kun bruge enten hdmi ell. optisk-ikke begge på engang,som du beskriver det-

den bedste lyd er med optisk kabel,du skal ikke lave noget om i menu,der skulle gerne være hul igennem,

hvis det er som mit, er der en fjernbetjening til cinema anlæget,og det er så den du justere lyden med.

mvh.2515Blinkende humørikon

Omdømme 2

hej kobbernagel.

ups. jeg glemte -at det er fra cinema til tv!!!!!

mvh.2515Humørikon flov

Tak for svaret :-) Vi fandt ud af, at det var ret simpelt....vi skulle simpelthen bare vælge den rigtige udgang på fjernbetjeningen....pinligt :-)
Omdømme 2

hej kobbernagel.

det er ikke sådan med det elektronik,men du fik det jo til at virke!!!!-det er faktisk en god lyd der kommer ud af anlægget,prøv f.eks. at se conair(film),der kan du prøve hvad det kan! god jul.

mvh.2515Humørikon griner højt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P