Svar

Malfunktion efter opdatering

Jeg er glad for min TV boks - det er på alle det mest geniale system jeg har prøvet, men......
Jeg har to bokse - hovedboksen på første sal, og toeren i køkkenet. Den i køkkenet virker perfekt, men den på første sal har jeg problemer med efter opdateringen. Jeg har alle mine favorit kanaler som perler på en tråd - det havde jeg før opdateringen, men desværre er det nu ikke muligt at have de 26 favoritter jeg havde opdateringen. YouSee leverer 56 kanaler her på adressen, og ca halvdelen er radiokanaler. Når jeg har oprettet mine favoritter og gemt, så har jeg stadig 56 kanaler. Jeg har prøvet at slette alt - genstarte boksen osv. og oprette 2 nye favoritlister - men har stadig ALLE 56. Det er ikke noget problem i køkkenet på 2eren som jeg skrev. Support hos YouSee sagde "fisk"......
icon

Bedste svar af Jensfup 23 marts 2017, 16:22

ISB2231. Dejligt at du vender tilbage. En af de features jeg holder meget af ud over alle de andre er muligheden for at springe frem og tilbage. 7 sekunder baglæns 30 sekunder tilbage. Havde den funktion på min gamle Hdd optager. På den kunne jeg gå ind i indstillinger og indstille hvor mange sekunder der skulle hoppes. 10 20 30 sekunder. Ved ikke hvem der har bestemt at det skal være 7 < og > 30, men 7 er for lidt og 30 for meget. Måske en idé at give os brugere mulighed for at vælge næste gang der skal opdateres. I øvrigt så sker der det at lyden forsvinder nå jeg hopper 7 sekunder tilbage EFTER OPDATERINGEN og eneste mulighed for at få lyd på igen er at slukke og tænde for boksen. Det sker hvis jeg hopper når jeg ser en optagelse. Tak til guderne at jeg har en teknikeruddannelse. Ser frem til at høre fra dig igen. Nice Day 😊 Jens. Jenstryl.dk hvis du vil have ansigt på.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Hej Jensfup

Fik du nogensinde løst dette problem? :)

Jeg forstår det som om at du har 2 bokse med den nye og altså samme software, hvor du ikke kan lave en favoritliste som du havde tidligere.

Hvis du ikke har prøvet at nulstille boksen, så prøv det ellers ville jeg nok anmode om at få boksen ombyttet ved support.
Hej Kasper. Nej jeg har ikke fået løst mit problem. for en uge siden ringede jeg til YouSee support. Han nulstillede min boks, det kunne jeg også selv have gjort, vi slukkede og tændte den, uden at det løste problemet. Jeg oprettede en ny favoritliste - det hjalp heller ikke. Han ville så lige checke med sit bagland......... pause 2 minutter "så er jeg tilbage". Vi har ikke en løsning lige her og nu, men jeg vil kontakte tekniske afdeling og ringe tilbage i morgen formiddag. Tja.... jeg sagde tak - og fik som forventet ikke noget opkald fredag. Det har jeg prøvet før med YouSee - man "glemmer" og så er den sag ude af verden. Det er så dårlig service. Han kunne i det mindste have givet et kald og sagt "vi har ingen løsning - få dig en ny boks". Det er nok løsningen, men hvad gør jeg så med de ca. 50 udsendelser / film jeg har liggende på den gamle boks - kan de overføres til den nye ??? Hvis ikke så må jeg leve med at opdateringen ødelagde min ellers store herlighedsoplevelse med boksen. Hilsen Jens
Omdømme 6
Badge +7
Hej igen

Jeg beklager den dårlige oplevelse og at du ikke blev ringet op igen som lovet! :(

Lige for at være helt på det rene, så går jeg udfra at det er denne boks du har:

Cisco model ISB2201

- Jeg vil prøve at undersøge det nærmere og få afklaret, hvorvidt der er tale om en fejl i softwaren. Jeg skal nok holde dig opdateret.
ISB2231. Dejligt at du vender tilbage. En af de features jeg holder meget af ud over alle de andre er muligheden for at springe frem og tilbage. 7 sekunder baglæns 30 sekunder tilbage. Havde den funktion på min gamle Hdd optager. På den kunne jeg gå ind i indstillinger og indstille hvor mange sekunder der skulle hoppes. 10 20 30 sekunder. Ved ikke hvem der har bestemt at det skal være 7 < og > 30, men 7 er for lidt og 30 for meget. Måske en idé at give os brugere mulighed for at vælge næste gang der skal opdateres. I øvrigt så sker der det at lyden forsvinder nå jeg hopper 7 sekunder tilbage EFTER OPDATERINGEN og eneste mulighed for at få lyd på igen er at slukke og tænde for boksen. Det sker hvis jeg hopper når jeg ser en optagelse. Tak til guderne at jeg har en teknikeruddannelse. Ser frem til at høre fra dig igen. Nice Day 😊 Jens. Jenstryl.dk hvis du vil have ansigt på.
Omdømme 6
Badge +7
Hej igen

Så er jeg tilbage :)

Det her med lyden det har vi prøvet at genskabe dog uden at det er lykkedes. Hvad er status på dette fænomen hos dig?

Angående favoritliste, så er dette stadig uklart, hvorvidt der er tale om en generel fejl. Der noget vi gerne vil grave dybere i.
Hej Kasper. Long time no see..... Mine problemer er uændrede. Hvis jeg spoler 7 sekunder tilbage sker det somme tider at lyden forsvinder.
Løsning: sluk for boksen og tænd igen - og så går man kun glip af 10 sekunders udsendelse. Skete så sent som i går da jeg lige ville se et Mikkel Hansen mål én gang til (Ungarn Danmark) 4.5.17.

Jeg har stadig fuld kanalliste - ingen favoritter.

Jeg ved godt at den enkle løsning er at sende mig en ny boks, og det ville også være helt fint, hvis jeg og især min kone ikke havde noget af betydning på harddisken, men det har vi.
Jeg har aldrig fået svar på hvad USB bøsningen på fronten skal / kan bruges til. Tænk hvis man kunne kopiere de programmer vi helst ikke vil miste over i en ny boks - der IKKE muter lyden når man hopper baglæns, og hvor man kan vælge favoritter.

Jeg har spurgt tidligere men fik ikke noget svar på det. Men jeg lever videre med det som det er, men forbander den seneste opdatering, for de "smarte" ting med menu'er o.s.v. opvejer ikke den dårlige "features" der fulgte med især i min boks.

Ser frem til at høre fra dig igen.
:o)ens
Omdømme 4
Badge +6
Jensfup skrev:

Hej Kasper. Long time no see..... Mine problemer er uændrede. Hvis jeg spoler 7 sekunder tilbage sker det somme tider at lyden forsvinder.
Løsning: sluk for boksen og tænd igen - og så går man kun glip af 10 sekunders udsendelse. Skete så sent som i går da jeg lige ville se et Mikkel Hansen mål én gang til (Ungarn Danmark) 4.5.17.

Jeg har stadig fuld kanalliste - ingen favoritter.

Jeg ved godt at den enkle løsning er at sende mig en ny boks, og det ville også være helt fint, hvis jeg og især min kone ikke havde noget af betydning på harddisken, men det har vi.
Jeg har aldrig fået svar på hvad USB bøsningen på fronten skal / kan bruges til. Tænk hvis man kunne kopiere de programmer vi helst ikke vil miste over i en ny boks - der IKKE muter lyden når man hopper baglæns, og hvor man kan vælge favoritter.

Jeg har spurgt tidligere men fik ikke noget svar på det. Men jeg lever videre med det som det er, men forbander den seneste opdatering, for de "smarte" ting med menu'er o.s.v. opvejer ikke den dårlige "features" der fulgte med især i min boks.

Ser frem til at høre fra dig igen.
:o)ens

USB-porten på boksen er inaktiv og kan ikke bruges til noget.

Hvad angår problemet I står med angående spoling i udsendelser - så er det noget, vi skal have en tekniker til at se på. Jeg kan dog ikke udelukke, at han/hun ville vælge at ombytte boksen, men det finder vi ud af.

Vores support kan hjælpe med at booke sådan en, og hvordan de fanges, kan du se her: https://kundeservice.yousee.dk/kontakt-os

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan og Kasper. YouSee reklamerne lyver ikke - med boxen i huset får man en hel ny måde at se TV på. Jeg har lovprist jeres produkt fra dag 1 - anbefalet det til højre og venstre. Det kniber desværre med anbefalingerne for tiden. En ting har jeg lært af mit lille problem - stol ikke på support - hvis de lover at ringe tilbage. Tænk der er gået 2 måneder og vi er ikke kommet et skridt videre. Jo - "vores teknikere kigger på det.....". Tja de kan jo vælge den nemme løsning - byt boksen. Det vil jeg egentligt også gerne være med til, altså hvis jeg kan få flyttet harddiske over i den nye box, for jeg / min kone har nogle udsendelser / film på lager vi gerne vil beholde, og da USB bøsningen på fronten kun er pynt så kan det ikke gøres med et kabel. Alternativt kunne jeres tekniker sende mig en frisk opdatering og se om den lander bedre denne gang end sidst. Dét har hjulpet mig og andre før, når en opdatering slog fejl, men jeg er ikke optimist - for jeg er åbenbart den eneste der ejer en boks der ikke kunne opdateres ordentligt. Jeg har fundet en løsning på det med favoritkanalerne :o), men det var rent held. Så jeg lever videre med muting af lyden når jeg hopper 7 sekunder tilbage eller 30 sekunder frem (periodisk fejl), og så håber jeg at den næste opdatering af boxen vil gøre det muligt at bruge "Se TV" knappen igen som før opdateringen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)