Svar

Lyd følger ikke mundbevægelser

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har lige købt et såkaldt Smart TV fra Samsung, og jeg oplever jævnligt, at lyden ikke følger mundbevægelser. F.eks. ved TV avisen er det OK når det er direkte, men når der skiftes over til et indlæg, der er båndet, så følger lyden ikke mundbevægelserne. Det samme har jeg oplevet på TV2 fri. Nogle gange er det millisekunder, det handler om, men alligevel er det tydeligt og lidt irriterende. Nogle der har erfaringer? På forhånd tak. Mvh E.T. Nielsen

icon

Bedste svar af BrianHHansen 16 januar 2015, 14:30

Hej Migier

Hvis du kører med TDC-TV, er det underordnet hvilket TV du har, da det er Boksen der sørger for at sende billede og lyd til dit TV, det kun boksen der er modtager, og har "tuner", så fejlen ligger nok i Boksen, eller i linjen. Boksen sender ren Video, og lydsignal til dit TV, via f.eks. HDMI.

Du kan først prøve at nulstille dit udstyr, her er en vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19391

Hvis det stadig bliver ved, er det en god ide at ringe til Kundeservice, og høre om der evt. har været problemer med de programmer du har set, eller om det kunne være din boks, eller linje, der evt. er noget galt med.

Venlig Hilsen

Brian

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Migier

Hvis du kører med TDC-TV, er det underordnet hvilket TV du har, da det er Boksen der sørger for at sende billede og lyd til dit TV, det kun boksen der er modtager, og har "tuner", så fejlen ligger nok i Boksen, eller i linjen. Boksen sender ren Video, og lydsignal til dit TV, via f.eks. HDMI.

Du kan først prøve at nulstille dit udstyr, her er en vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19391

Hvis det stadig bliver ved, er det en god ide at ringe til Kundeservice, og høre om der evt. har været problemer med de programmer du har set, eller om det kunne være din boks, eller linje, der evt. er noget galt med.

Venlig Hilsen

Brian

Tak for rådet.
Hvilket model af tv drejer det sig om? Oplever det tit på mit 55HU8505 nemlig, og faktisk sendt den til rep idag.

Det er et Samsung 55" UHD SMART TV UE55HU6905xxe. Både lyd og billede er i top, men - som nævnt - følger mundbevægelser ikke altid lyden og der er ikke noget entydigt. Det sker bare en gang imellem. Har prøvet at nulstille boksen, men uden betydning. Til gengæld har jeg en ca. 30 meter lang ledning fra mit "telefonstik" og ind til Tv'et, og det kan være, at det har betydning.

Vh - Erik

Havde det lidt på fornemmelsen at det var en UHD tv du havde, Har du opdateret dit tv til nyeste software?

Hvis der er en ny software til den lad den opdatere og så prøv at nulstille tv helt og sætte op på ny, ved godt det er bøvlet, men på den måde fjerner den gamle indstillinger osv osv.  

Hvis det ikke hjælper så prøv lige at købe et nyt hdmi kabel af bedre kvalitet end den der følger med boxen.

Hvilken router har du fra TDC?

Jeg går lige manualen (234 sider) igennem, og ser hvordan jeg opdaterer TV'et. Tak for rådet.

Hvis du mener TDC Homebox (jeg er ikke særlig teknisk anlagt), så er det en hvid opretstående dims, der hedder TDC Homebox Sagemcom V 50 K40.

Der var ikke noget HDMI kabel med boksen, men - vejledt af min søn - købte jeg et HDMI kabel. Relativt dyrt, godt 250 kr. med guld og det hele. Så kan det vel næppe blive bedre!?

Ellers kan du ringe til samsung support på 70701970 for hjælp omkring det.

Ok så har du den nye homebox4, der har været lidt problemer med firmware på den, men der er en ny på vej (februar) som retter RET mange problemer med streaming osv. så mon ikke den fixer tv delen også, men ikke andet for at vente på den, ellers ring ind til support og få dem til at opdatere din box manuelt når den er nye FW er frigivet, ikke alle der får den på en gang..

Ak ja guld er godt, så der ligger dit problem ihvertfald ikke Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)