Kvalitet af HD billede

Hej.

Hvem er egentlig ansvarlig for billede kvaliteten af jeres HD kanaler, er det fx. tv2 eller TDC ?

Jeg har nemlig bidt mærke i, at jeg generelt syntes at DR,Tv2, Tv3 HD signal, ligner et dårligt opskaleret SD signal.
-Men ser jeg discovery eller natgeo, så er det et super skarpt billede( kan sku tælle hudorme og fregner på personen i billedet)( på HD tv)) , hvor jeg føler jeg får noget for det svimlende HD tillæg på 228.- årligt.. Hvad jeg dog ikke forstår vi skal betale for, eftersom at HD inden for et pr år er forældet, og det skal sendes i 4k.

Men jeg er nysgerrig over det HD signal, og foventer et svar fra en kompetent TDC medarb.
-Det er det mindste man kan forlange, når TV ab. stiger år år for, men at produktets kvalitet falder år for år.

Mvh Thomas

2 Kommentarer

Øv, jeg havde håbet der var nogen der havde noget teknisk viden der kunne uddybe :)

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Dette er kunde til kunde forum. Yousee svarer derfor meget sjældent. Så vidt jeg husker bestemmer den oprindelige kanal til at bestemme med. Yousee vil typisk sætte kvaliteten ned for at få plads til flere kanaler. Så vidt jeg husker satte Yousee kvaliteten op på de digitale kanaler, da man nedlagde de analog kanaler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)