Kode til progamering af multi fjernbetjening

Hej, 

Er der nogle her inde der kan fortælle mig hvad de 4 cifret kode til omprogrammering af fjernbetjerning er?

Eller hvordan jeg finder den. Jeg har talt med TDC som henviste mig her til..

På forehånd tak

/joachimg

21 Kommentarer

Hej Joachimg

Tak for dit indlæg.

Jeg tror dette link kan hjælpe dig.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21254 Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive herind igen. MVH Sharmilon
Der står så bare ikke hvilke knap der skal holdes nede?

Hej Sylle

Det er STB/TV knappen, der finder øverst på fjernbetjeningen, der skal holdes nede.

MVH

Sharmilon

Hej.

Nu er der så 2 knapper på den nye, henholdvis tv og tv-box.

/Sune
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Sylle

På den nye fjernbetjening er det knappen med rød+grøn pil du skal bruge.

Mvh. Gitte

Hej igen.

Tror vi går lidt forbi hinanden. Rød/Grøn holdes nede, blinker, man taster 001, blinker.... Hvilke knap skal så holdes nede, indtil fjernsynet slukker? Har prøvet alle, ingen virker.

Omdømme 2

OK - jeg prøver lige med hele opskriften så  Glad humørikon

Rød/Grøn pil knap holdes nede

TV knap giver 2 blink

Tast 001

Hold TV knap ned indtil TV slukker

Tryk OK for at bekræfte kodning

Vær opmærksom på at TV knap i nogle tilfælde skal holdes ned i meget lang tid, før den rette kode findes.

Mvh. Gitte

Hej, jeg er nået til at kunne slukke for mit tv med tdc fjernbetjeningen efter at have kodet den på aut. men der efter kan jeg ikke tænde det igen? nogen der ved noget om dette?

Har heller ikke fået den nye til at virke, den gamle var ingen problem, men den her med mit TDC, kan ikke. Har prøvet alt, kan kun få den til at tænde og slukke.
Omdømme 2

Måske et dumt spørgsmål - men... Husker I at trykke på knappen med Rød/Grøn pil, som er valgknappen for om det er TV eller Digitalmodtager man ønsker at betjene?

Mvh. Gitte

Ja, ellers kan man jo slet ikke betjene fjernsynet med tænd/sluk.

Omdømme 2

@ Sylle: Glad humørikon Nej, men efter et stykke tid slår den automatisk tilbage til betjening at Digitalmodtager.

Jeg kan uden problemer kode den til at betjene TV (Samsung). Prøv evt. at kode den igen. Det er muligt at der er flere koder der virker til dit TV - så der findes måske én der virker bedre end den der er automatisk valgt nu.

(Alternativt kan du måske finde koden til din TV model på nettet/hos forhandleren)

Mvh. Gitte

Vi har den nye fjernbetjening. Vi har anvendt den "rigtige" knap. Vi har i flere forsøg holdt den nede i op til 8 minutter uden held.

Ligeledes har vi prøvet manuelt. Fjernsynet er et LG 50" PK950 - har nogen erfaring med dette?

Hej. Er fuldstændig med på hvordan betjeningen virker, og havde som sagt ingen problemer med den forrige model, men den her kan ikke. Har prøvet alle koder, intet virker. Så en forbedret model vil jeg ikke kalde det, det virkede jo på den anden.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Feedback: Det burde ikke være nødvendigt at skulle trykke på STB, hvis man bare vil bruge STB-knappen.

Dette kan også være tilfældet, plus at der er problemer med fjernbetjeningen om at virke åp B&O-fjernsyn.

Gittes metode er helt rigtig. Men der skal nogle forsøg til, før den rammer den helt rigtige kodning. 3. gang jeg gjorde det, virkede det hele korrekt. De 2 første gange kunne jeg også kun slukke tv´et

Bare bliv ved til det hele funger

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Desværre virker den ikke optimalt på Bang & Olufsen-fjernsyn, da der skal bruges to forskellige knapper på B&O til at hhv. tænde og slukke fjernsynet. (taltasterne kan dog også bruges), men for at bruge tv-boksen, skal der skiftes output/ a/v-kanal, og dette gør B&O ikke automatisk.

Derfor skal man alligevel have fat i den originale fjernbetjening, da man lige skal trykke på "V.men" på nyere fjernbetjeninger for at skifte output eller "v.tape" på ældre fjernbetjening.

B&O-fjernbetjeningen kan også bruges til visse settop bokse fra forskellige firmaer (man kan indstille den på en liste med over hundrede valgmuligheder), men eftersom vores fjernsyn efterhånden har mange år på bagen, findes den nyeste model af denne Motorola-ting (tv-boksen) ikke på denne liste. Så jeg må jo nok stille mig tilfreds med at bruge to fjernbetjeninger. Glad humørikon

Ja, Gittes metode er rigtig, det er ligesom ikke så mange andre muligheder, men derfor virker det stadig ikke. Nogle fjernsyn virker det første gang, andre aldrig.
Skal lyset i knappen blinke mens "Hold TV knap ned indtil TV slukker"?
Hvad så når den holder op med at blinke og TVet endnu ikke har slukket? Er løbet så kørt?

Nu har jeg prøvet at følge guiden med som GTH beskrev. Da jeg holdte TV-knappen /tænd- og slukknappen nede, mens fjernbetjening fandt den rigtige kode, fandt den så den rigtige, tv'et slukkede, men jeg fik aldrig den kasse, hvor jeg kunne bekræfte kodningen af fjernbetjening. Herefter kunne jeg så tænde tv'et på min gamle fjernbetjening igen og prøve forfra. Tv'et slukker kun, der sker ikke mere end dette.

Hvad pokker skal jeg gøre?

Jeg har prøvet med manuelt at bruge fabrikatkoderne fra en anden guide fra jeres hjemmeside, men INGEN af dem virker Glad humørikon Mit tv er spritnyt fra Marts 2014, Samsung Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej BenHarter

Du skriver i en mere end 2 år gammel tråd, hvor det svar du refererer tilbage til, er ganske længe siden, det blev lagt på. Faktisk bumber du en tråd, det er ikke tilladt her på forum. Dette eksempel er også udmærket, hvorfor det er uhensigtsmæssigt. Der kan være kommet nogle nye ting, der gør, at den vejledning som er givet for så længe siden ikke længere er gældende Ligeglad humørikon

Derfor vil jeg foreslå dig at starte en ny tråd, hvor du stiller dit spørgsmål - gerne med henvisning til denne tråd Glad humørikon

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P