Ingen forbindelse mellem Homebox og tv

Jeg har pludselig ingen forbindelse til mit tv. Har prøvet at tænde og slukke på både digitalmodtager og Homeboxen mange gange uden held. Har nu nulstillet, stadig uden held. Der kommer et tandhjul frem men intet sker. Efter et par minutter kommer der et rødt x frem på tv'et og en grøn og rød lampe på modtageren står nu konstant og blinker, går ud fra at det er en opdatering, som fejler siden krydset kommer op på skærmen. Internetforbindelsen virker, så selvfølgelig kan jeg se tv på computeren istedet, men det er nu ikke det samme. Kan man selv igangsætte opdateringen manuelt og i givet fald hvordan?

8 Kommentarer

Jeg har pludselig ingen forbindelse til mit tv. Har prøvet at tænde og slukke på både digitalmodtager og Homeboxen mange gange uden held. Har nu nulstillet, stadig uden held. Der kommer et tandhjul frem men intet sker. Efter et par minutter kommer der et rødt x frem på tv'et.
Har siden lørdag (to dage) ikke kunnet se tv.

Der kommer en meddelelse om, at der ingen forbindelse er mellem digitalmodtager og tdc homebox. Der starter et hjul, og der kommer det røde kryds.

Vi har slukket og startet både modtager og boks flere gange, men intet sker.

Ved opringning til tdc, får vi at vide, at der er en fejl, at vi skal have en tekniker på telefonisk, og at der først er tid på næste mandag. Altså 8 dage uden forbindelse, og derefter måske yderligere tid.

Jeg kan nu se, at flere har det problem, så det er da uforståeligt, at der ikke kan gøres noget hurtigere?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej km98.

En genstart af Homeboks og Digitalboks "flere gange" er IKKE det samme som "Nulstilling".

En hængende opdatering kan MÅSKE reddes.

Sluk ALT udstyr.

Tænd Homeboksen,og tryk "reset-knappen" ind i 20 sek med en spids genstand.

Vent derefter til alle lamper lyser.

Alt nulstilles--også faste IPadresser og password.

Adressekonflikt er ofte årsag til at boksene ikke "kan finde hinanden".

Digitalboksen har ikke en "reset-knap".

Derfor skal den tændes og slukkes 3 (4) gange I TRÆK.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19391

Håber det lykkes for dig uden hjælp fra TDC.

Men er der fejl på din linie / central nytter denne menu jo intet.

Hilsen Trumle

Jeg fik fat i en tekniker, som guidede mig, desværre hjalp hans løsning ikke. Jeg var rigtig heldig fik en tekniker ud samme dag, der måtte skifte både routeren og homeboxen, fik en rigtig hurtig og god behandling.
Du var heldig. Jeg er knap så heldig, kan først få en tekniker ud på onsdag, om to dage, så 1½ uge uden fjernsyn, og jeg kan ikke få at vide, om det koster noget- det er gratis, hvis det er fejl på tdc`s udstyr- men hvad regnes med til det.

Teknikeren i telefonen kunne fortælle, at når lamperne bag på boksen på væggen ikke lyser, kan det tyde på manglende forbindelse mellem de to bokse, og han spurgte mig om vi har et andet kabel- det ligger vi ikke lige inde med. Han havde ingen forklaring på hvorfor forbindelse så pludseligt ryger, kun at det muligvis var lynnedslag, men der var ikke torden lørdg d.16 aug.

Da jeg beklager mig over den lange ventetid, får jeg at vide, at jeg så kan have en serviceaftale, og ellers får jeg den første ledige tid.

Jeg troede tdc stod for at leverancen var i orden, også uden at det skal koste ekstra.

Jeg har virkelig alvorlig overvejet at skifte udbyder, det er da utroligt,at jeg skal vente 8 dage for at en mand i telefonen fortæller mig disse ting- det er da hurtig klaret at spørge mig om lamperne bag på lyser, samt måle forbindelsen.

Ved forespørgsel til anden udbyder fik jeg at vide, at der stort set altid (undtagen søndag) sidder nogen ved telefonen til at hjælpe, men selvfølgelig vil jeg helst blive ved tdc, hvor jeg altid har været.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes at fjernsynsforbindelsen så pludselig ryger, når internettet stadig fungerer, og lamperne bagpå ikke lyser, men boxen ved fjernsynet lyser blåt.

En har tidligere skrevet om nulstilling, men jeg tror ikke det er sagen her, da de kan se at der er noget med forbindelsen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej km98.

Du kan tjekke netkablet med din pc.

Flyt kablet fra digitalboksen til komputeren,,og log ind på Homeboksen.

Vælg "Netværksstatus" i menuen.

Lampen i den valgte port  bag på homeboksen skal nu blinke. (trafik)

Hvis ikke,så prøv 1 af de andre (4 porte).

Får din pc nu adgang til nettet er det så ikke netkablet der er defekt.og du har udelukket denne mulighed.

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Mange tak for dit forsøg med hjælp.

Problemet er, at vi slet ingen forstand har på alle disse ting. Vi har forsøgt at kigge på hvordan vi checker efter dine instrukser, men vi har ikke noget sted at stikke kablet ind på vores bærbare computere.

Hilsen km 98

Ingen forbindelse mellem homebox og tv

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)