Kan ikke "stræk ud" på BBC E

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 11 kommentarer
De seneste mange dage er flere udsendelser på BBC E, fx. "En god handel", m.fl. begyndt at sende i et format, hvor det på vores 16:9 TV bliver til en firkant med sorte kanter hele vejen rundt. Det er nyt for os.

Hvorfor kan vi ikke få strukket billedet ud under skærmformater, ligesom vi kan gøre det på andre kanaler der sender ældre udsendelser? Vi er nemlig ligeglade med, at skuespillerne bliver strukket ud.

Der er det samme med DR1, når de fx. sender gamle Taggart udsendelser. Det er p....! irriterende at have en storskærm, hvor vi skal tvinges til at glo på en lille firkant midt i fjernsynet. Godt vi ikke har en 32" skærm, for så ville vi blive nødt til at rykke nærmere på kassen for at kunne læse underteksterne :D.

Mit spørgsmål er, om der findes en funktion på TDC boksen, hvor jeg kan få strukket gamle udsendelser ud til 16:9 format?

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved ikke med BBC, men DR har valgt at sende alt i 16:9, dvs. DR sætter de sorte kanter på gamle 4:3 udsendelser, så hele billedet bliver 16:9, det kan du se ved at DRlogoet er ude i den sorte kant, og så kan du ikke strække det mere ud.

Det sker dog en gang imellem at DR for sat et eller andet forkert, så der bliver sort hele vejen rundt, det er også set på bla. Discovery og NationalGeographic.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)