Kan ikke skifte kanaler.

Hej.. 

Alle mine optagelser var væk da jeg tændte på mit tv, så jeg slukket på stikkontakten, da jeg tændte igen kunne jeg ikke skifte kanal mere. Jeg har tjekket alle ledningen og stik, men det virker stadig ikke. 

Når jeg trykker på min fjernbetjeningen lyser power-knappen grøn, så min fjernbetjeningen virker vel. Jeg har prøvet og tage fjernbetjeningen inden var stuen, hvilken er akkurat den samme slags fjernbetjeningen, og den virker heller ikke inde på min værelse. Så er det min box som ikke modtager signalet eller hvad er det? 

Jeg ville sætte meget pris på hvis der var nogle der kunne svare på det her, som måske ved hvad jeg kan gøre for at det virker igen. Svar gerne så hurtigt som muligt for lige nu kan jeg kun se DR1... Hehe 

På forhånd tak.

18 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Munk har modtaget fra andre medlemmer.

Hej..

Prøv og tjekke dit modem, og evt. slukke for dit modem. Tænd for dit modem igen efter 10 sekunder.

Hvis det heller ikke virker, skal du evt. prøve og slukke for tænd og sluk knappen bagpå din TV-boks og starte den op igen efter ca. 30 sek.

Hvis det heller ikke virker prøv så at gendanne din tv-boks.

Hilsen Munk

Og hvis det stadig ikke virker efter det, hvad så?

Omdømme 1

Du skal regne med at dit modem er ca. 3-7 min. om at starte op igen! Hvis det er det.

virker din fjernbetjening på din anden boks?

Okay. Ja den virker fint nok inde til den anden box.

Jeg har lige prøvet at pille min box fra og sætte den til igen, så kunne jeg godt gå ind i Tv guide, men den gad ikke og gå op eller ned. Og nu virker det ikke igen.

Omdømme 1

Det bedste du kan gøre er nok at ringe til TDC's support på 80808047 med det samme.

Det vil jeg prøve så. Kan man ikke kun ringe til dem i hver dagen, eller kan man også godt nu?

Jeg ringer til dem imorgen, men mange tak for hjælpen Munk :-)

Omdømme 1

Jeg ved ikke hvordan jeg kan hjælpe dig!! Men hvis du kan komme ind i menu'en i din tv-boks så skal du ind i indstilling og derefter trykke på genstart system.

Det prøver jeg nu så Meget glad humørikon

Det hjalp ikke, desværre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg havde kort det samme problem en af dagene. Der kunne jeg pludselig ikke spole, sætte på pause, kunne ikke starte optagelser eller komme ind i noget som helst, og min boks ville heller ikke slukke, selvom jeg kunne se på tænd-knappen på boksen, at den reagerede.

Det er evt. et midlertidigt abonnement-problem. Du kan løse det ved at slukke dit modem HELT. Tage strømstikket ud af kontakten og derefter tage alle kabler ud et efter et, og så puste ind i ethernetportene og modemportene (også de i væggen) så at du får fjernet alt støvet.

Derefter går du hen til din tv-boks (routeren er stadig slukket) Slukker bag på ved kontakten og tager ligeledes ledningen ud af kontakten og renser også alle stik og kontakter i  denne BARE VED AT PUSTE.

Så samles det hele igen.

Routeren tændes, vent ti minutter afhængigt af, hvor langsom din router er, eller hvis der er  opdateringer til den.

Tænd nu tv-boksen, sæt først stikket i, tænd bagpå og vent.

Skift batteriet på din fjernbetjening.

Nu burde alt igen være normalt

Alt det må jeg jo så prøve imorgen. Tak.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, HeinrichP.

Undskyld det kan godt ske det kommer til at lyde forkert.

du skriver det kunne være et midlertidligt abonnements pproblem, som jeg såvidt er enig med dig i, men jeg kan ikke lige se hvad "rengøring" skulle hjælpe på et problem med abonnementet.

det udover ved jeg godt at stik kan blive beskitte, men jjeg ved også at lige de stik kan tåle at blive rigtig meget beskitte og der skal rigtig meget støv til før at der ikke kan skabes forbindelse og jeg mener rigtig meget, det skal være sådan at du kan se store klumper af støv.

jeg er lidt bange for at du er faldet for en myte, med at det skulle hjælpe, du ved lige som at trefik lysene skulle skifte til grønt om aftenen hvis man blinker med det lange lys.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Nej. Du har helt ret, men jeg har haft problemer med støv. Det er nok også fordi min router er oppe på loftet. Der er det rimelig heftigt med rockwool-støv osv.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Ja,

rockwool kan kan være strømledende, og så er et loft meget beskidt.

Omdømme 2

OK. Tak. Det skal jeg prøve at huske det der med rockwoolen.

når jeg trykker piletasterne op og ned skifter kanalerne ikke og jeg har slukket for boksen og tændt efter 10 sek det er det samme problem

hilsen Anne

har jeg gjort

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)