Svar

Hvordan ser jeg DR´s DRTV ikon på en fibertv forbindelse

• J_J
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg er vandt til med YouSee Coax at kunne se DR´s drtv ikon nederst i højre hjørne og se dr´s arkiv når fjernsynet er tilsluttet internettet, men den kan jeg ikke se efter vi er skiftet til Tdc-fiber forbindelse. Hvordan finder jeg DRtv igen?
icon

Bedste svar af Slangefar 10 januar 2017, 20:12

Det I savner hedder hbbtv, og jeg tror desværre, at det kun er på coax hos Yousee.

Se original

7 Kommentarer

Vi er også skiftet til YouSee Fiber og savner også DRTV. Har du fundet en løsning?
Omdømme 7
Badge +7
Det I savner hedder hbbtv, og jeg tror desværre, at det kun er på coax hos Yousee.
Omdømme 7
Badge +6
DR skriver følgende:
Hvis du får sit antennesignal via en antenneforening eller tv-distributør, skal de videresende et signal med HbbTV. De gør de fleste, men hvis du er i tvivl, kan du kontakte din antenneforening eller tv-distributør.
Så det kunne tyde på at det ikke er med på Fiber forbindelsen.
Omdømme 7
Badge +4
Måske de ikke har tænkt på fiber
Indtil videre har vores løsning været en stueantenne, men kan læse mig til på http://www.dr.dk/Temaer/DR_TV/2014/05/30/171625.htm, at vi også kan bruge Airplay / PS4. Det kræver dog væsentligt mere arbejde end at trykke på en enkelt knap på fjernbetjeningen, så det ville være fedt hvis Yousee kunne sende HbbTV signalet med videre.
Omdømme 7
Badge +7
Fiber og DSL fra TDC er rimeligt nyt i Yousee regi. Jeg vil tro, at der på sigt vil ske en stillle og rolig udbredelse af hbbtv, hvor det er teknisk muligt. Mig bekendt virker det heller ikke på den nye TV boks (endnu).
Omdømme 5
Badge +5
Hej rullemary

Lige et kort indspark her.

Det er desværre ikke muligt at tilgå HBBTV via fiberforbindelse, så jeg har markeret Slangefars indlæg som bedste svar :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)