TV via telefonstikket - Hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?


Omdømme 5
Badge +2
Jeg vil i tråden her fortælle lidt om, hvad DSL TV er, hvordan det fungerer, og hvad man kan gøre, hvis man oplever problemer.



Hvad er DSL TV?

DSL TV er tv via telefonstikket, som vist herover. Reelt set er det dit internetmodem, der er tilsluttet til telefonstikket, og så vil du have en tv-boks tilsluttet til dit modem, som du så bruger til at se tv på. Det er bedre kendt som IPTV, og det kan meget nemt sammenlignes med streaming, da det er tv via internettet. På billedet herunder kan du se, hvordan det typisk vil se ud, hvis du har sådan en løsning med en enkelt tv-boks fra os.



Hvad gør jeg, hvis jeg oplever fejl?

Fejl skal allerhelst ikke ske, men driller det med DSL TV, er det en god idé at tjekke/prøve følgende.

  • Står dit tv på den rigtige kanal - det er vigtigt, at det står på HDMI- eller AV-kanalen. Resten af funktionerne på tv'et kan styres med YouSee tv-fjernbetjeningen.
  • Virker internettet - det er det bærende element. Genstart evt. modem, hvis det ikke gør det.
  • Tjek kabling af bokse - det er vigtigt, at både HDMI- og netværkskabler sidder, som de skal.
  • Genstart hele tv-systemet - se hvordan her: Genstart YouSee TV-udstyr

Ovenstående er alt sammen værd at være opmærksom på, men løser intet af det problemet, er det umiddelbart en sag for vores support, og de kan fanges her: Kontakt YouSee

Det var lidt om DSL TV herfra. Har du tilføjelser eller spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive det her i tråden. 🙂

3 Kommentarer

ingen TV på min iphone xxxxxxxx

skærm, siger

 

beklager. problemer for øjeblikket.

 

hvad kan jeg gøre

xxxxxxxxx@xxxxxxxx.dk

Redigeret af moderator: har fjernet personlige oplysninger 

 

Omdømme 7
Badge +9

Er App opdateret.?

 

Som det tydeligt fremgår, så må der IKKE skrives personlige oplysninger, telefon nummer OG E mail, det er IKKE tilladt.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @grethe7 

Først og fremmest, så har jeg redigeret dit telefonnummer og din mailadresse ud. Det må ikke stå offentligt her på Forum. 

Ifht. selve problemet, så er det vigtigt  - som Radiomanden skriver - at sikre at appen er opdateret. 

Derudover, har du så mulighed for at teste om fejlen både opstår på wifi og mobildataforbindelse (4G/5G)? 

Gælder det alt du forsøger at afspille i appen? 

Besvar