HD signal kvalitet (BITRATE) - Hvorfor så lav tdc? :/

Halløjsa. Meget glad humørikon

Jeg skriver dette indlæg da jeg gerne vil vide hvordan det kan være at TDC i forhold til andre danske TV udbydere, og især i forhold til WAOO som har samme betingelser/forhold for at kunne leverer deres signal. Har en så lav BITRATE i deres HD Signal. Det har jo direkte indflydelse på billedets HD kvalitet. Og jeg kan ikke se hvorfor TDC i deres HomeTrio pakke ikke skulle kunne leverer det samme Kvalitet i deres HD signal (BITRATE mængden i signalet) som Waoo...

TDC Bitrate: 7-8 mb/s

TV Signal: Parabol

Viasat: 10.3 mb/s

Canal Digital 12.2 mb/s

TV Signal: Kabel

YouSee 11 mb/s

Canal Digital: 12.2 mb/s

Telia Stofa 12.2 mb/s

Internet:
TDC HomeTrio: 7-8 mb/s

Waoo: 12.2 mb/s

Kilde: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458

Jeg har kigget lidt rundt på hjemmesiden, og har ikke kunne finde nogen steder hvor det står (med småt) at TDC har danmarks laveste Bitrate i deres HD signal...

Grunden til at jeg skriver denne tråd er da jeg hos 2 kammerater kan se et mærkbart bedre billed kvalitet på deres HD kanaler i forhold til mine, jeg synes det ærgeligt.

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej sybreed,

Et hurtigt svar fra hoften er, at der på en gennemsnitlig ADSL-forbindelse (som du får fra f.eks. TDC) er mindre båndbredde til rådighed end på f.ek.s Waoo!s fiber-forbindelser.

Når du modtager en IP-TV strøm fra udbyderen, så "fylder" den en vis mængde af signalet ud til din adresse, og der er stor forskel på at smide en strøm på 8Mbit og en strøm på 12.2Mbit ud, i forhold til a) forbindelsens overrodnede hastighed og b) tiloverværende linjekapacitet til f.eks. surf.

Jeg forsøger at illustrere via en (meget grov) opstilling, hvor vi antager at kunden ser HD på ét TV, og almindelig signal på et andet TV i huset. "Tilbage" er hvad der er tilovers til surf/gaming osv på forbindelsen når tverne kører:

ADSL-forbindelse (f.eks. hos TDC):

Samlet båndbredde:14Mbit

HD-TV-strøm: 8Mbit

SD-TV-strøm:4Mbit

Tilbage:2Mbit

Fiberforbindelse (f.eks. hos Waoo!):

Samlet båndbredde:30Mbit

HD-TV-strøm:12Mbit

SD-TV-strøm:6Mbit

Tilbage:12Mbit 

Det har altså meget at gøre med, hvor stort et "rør" de forskellige udbydere har at gøre med. Så kunne man sige meget om at tilpasse strømmens størrelse til forbindelsen, men af hensyn til omkostninger osv., så vælger udbyderne én standardstørrelse til alle kunder.

Jeg håber det gav mening?

Hilsen Ulf

Det lyder ærgeligt at det fungerer sådan.

Jeg har i tiden fra da jeg skrev mit indlæg til din besvarelse lavet lidt research på dette område, og jeg er kommet til den konklsion at jeg er skuffet med TDC.

Det er ærgeligt at kunder som mig ikke har andre muligheder end TDC hvis jeg ønsker TV.

Men pga. Fibernettets udvikling så koster det kassen at få det installeret.

Ikke desto mindre; tak for din forklaring.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kan godt lide at TDC laver så god reklame for Waoo, og fortæller hvor skod deres eget produkt i virkeligheden er. Humørikon med tunge
TDC må bare godt få taget sig sammen og øge mængden af BITRATE i deres signal på deres HD kanaler.

Ulf skrev:
Hej sybreed,

Et hurtigt svar fra hoften er, at der på en gennemsnitlig ADSL-forbindelse (som du får fra f.eks. TDC) er mindre båndbredde til rådighed end på f.ek.s Waoo!s fiber-forbindelser.

Når du modtager en IP-TV strøm fra udbyderen, så "fylder" den en vis mængde af signalet ud til din adresse, og der er stor forskel på at smide en strøm på 8Mbit og en strøm på 12.2Mbit ud, i forhold til a) forbindelsens overrodnede hastighed og b) tiloverværende linjekapacitet til f.eks. surf.

Jeg forsøger at illustrere via en (meget grov) opstilling, hvor vi antager at kunden ser HD på ét TV, og almindelig signal på et andet TV i huset. "Tilbage" er hvad der er tilovers til surf/gaming osv på forbindelsen når tverne kører:

ADSL-forbindelse (f.eks. hos TDC):

Samlet båndbredde:14Mbit

HD-TV-strøm: 8Mbit

SD-TV-strøm:4Mbit

Tilbage:2Mbit

Fiberforbindelse (f.eks. hos Waoo!):

Samlet båndbredde:30Mbit

HD-TV-strøm:12Mbit

SD-TV-strøm:6Mbit

Tilbage:12Mbit 

Det har altså meget at gøre med, hvor stort et "rør" de forskellige udbydere har at gøre med. Så kunne man sige meget om at tilpasse strømmens størrelse til forbindelsen, men af hensyn til omkostninger osv., så vælger udbyderne én standardstørrelse til alle kunder.

Jeg håber det gav mening?

Hilsen Ulf

WAOO giver 30 Mbit internet, derudover de antal Mbit til de enheder er skal se TV.

Hvordan hænger det så sammen, hvis man har TDC fibernet med 50/10 Mbit og home-trio.

Hvordan er HD kvaliteten så?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

opelv6 skrev:
Hvordan hænger det så sammen, hvis man har TDC fibernet med 50/10 Mbit og home-trio.

Hvordan er HD kvaliteten så?

Fuldstændig samme kvalitet som over kobbernettet da det er samme feed.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Springer har ret. Hos Waoo får man tv-strømmen på en linje for sig selv, hvilket vil siges at man stadig har 30 mbit/s, trods man ser HD.

Så er det meget underligt, at flere medarbejdere hos TDC fiber siger, at de 50/10Mbit man får reelt er en 100Mbit linie, de første 50Mbit er til pc mm. , og de sidste 50Mbit er til tvsignalet, som så burde være i højeste kvalitet, kan en medarbejder bekræfte dette, eller lyver disse ansatte om produktet, når de prøver at sælge det?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

opelv6 skrev:
Så er det meget underligt, at flere medarbejdere hos TDC fiber siger, at de 50/10Mbit man får reelt er en 100Mbit linie, de første 50Mbit er til pc mm. , og de sidste 50Mbit er til tvsignalet, som så burde være i højeste kvalitet, kan en medarbejder bekræfte dette, eller lyver disse ansatte om produktet, når de prøver at sælge det?

Jeg ved ikke om det er samme procedure som på den "normale" Hometrio hvor Tv-delen trækkes fra den samlede båndbredde. Umiddelbart burde det ikke være det da der er rigelig med kapacitet men på den anden side er det jo næsten tro kopi af den normale Hometrio.

Vil rigtig gerne have svar på dette ovenstående fra TDC....?

Og hvorfor er det så bare sådan, at folk med TDC produkt i dette tilfælge fiber home-trio 50/10Mbit så ikke får samme kvalitet på HD som alle andre firmaer kan levere? og hvad så med normalt tv-billede, er det også ringere end alle andre firmaer, Boxer,Viasat,Canal Digital osv

Skønt at TDC svarer her på eget forum...

Måske du skulle stille svaret på deres Facebook side Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P