HD på to skærme samtidig

Fik kort før jul installeret TDC TV - trådløst og i tre rum. Reklamen lød på lynhurtigt internet og meldte ikke noget om, at det jeg nu har konstateret, nemlig at man ikke kan se to forskellige HD kanaler på to fjernsyn samtidig. Teknisk support meddeler at det ikke kan lade sig gøre. Kan se af tidligere tråde, at dette problem har eksisteret i hvert fald siden 2014 og nu to år senere er dette ikke løst. Hvornår er der udsigt til en løsning? Eller skal man skifte  udbyder igen?

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Heltenov, 

Først og fremmest velkommen til TDC Forum Glad humørikon

Det er ikke - og har aldrig været - muligt at se 2 HD-kanaler samtidig i TDC. Man skal aldrig sige aldrig, men det er ikke noget, som vil blive en mulighed i den nærmeste fremtid. 

Det var jo nedslående og åbenbart ikke noget teknikerne i teknisk afdeling af support er bekendt med eftersom de ved to forskellige lejligheder har prøvet at rette fejlen (som altså ikke er nogen fejl). Det ville klæde TDC at meddele fremtikdige kunder om denne omstændighed ved TDC TV, som llers er fremragende.

Jeg er også ny kunde. Skiftede fra Stofa til TDC den 15.01.

Jeg blev også i dag opmærksom på, at man ikke kan se HD på mere end et TV. Eller optage en HD og se en HD kanal på samme fjernsyn samtidig.

Desuden en masse problemer med undertekster.... ingen mulkighed for undertekster på Arkiv eller på HD-kanaler.

Lige nu virker det som om, jeg er blevet sat mange år tilbage i tiden.

Hej Andreas.

Det er en ret problematisk holdning du viser her.

At det aldrig har været muligt, er ikke et acceptabelt svar. Og bestemt ikke et svar vi kan bruge til noget.

Facts er at i ingen steder i jeres markedsførring gør opmærksom på at man kun kan have en HD strøm.

Som det mindeste bør i jo gøre opmærksom på denne store begrænsning. Alt andet er bondefangerri.

Jeg har haft fat i supporten og kundeservice og de to personer jeg talte med i TDC var også selv uvidende om denne begrænsning, og iøvrigt overaskede.

Der er, efter min overbevisning, igen tekniske forhindringer i at åbne for flere end en HD kanal.

Man skal kun sikre at kunden har båndbredde nok. (En HD strøm beslaglægger 4Mbit/s)

Jeg har 30 mbit/s så der skulle jo være plads til lidt flere HD kanaler.

Så kære TDC se nu at komme igang. Jeg overvejer, i lighed med andre i denne trå, at skifte leverandør.

Det kan vel ikke være jeres mål.

Fuldstændig enig med Henrikft. Jeg har godt nok kun 14.5mb/s; men når jeg ser HD er der stadig over 11 mb tilbage, så også her må det være muligt.

Nu bliver TDC jo nedlagt, så måske kommer der mere styr på support. Forleden kom det bag på en TDC- medarbejder, at man ikke kunne få teksttv og dermed undertekster på HD-kanaler. Så det står sløjt til med viden i supportafdeling.

Jeg kommer lige med på listen over personer der føler sig bondefanget!
Der står tydeligt på jeres egen side hvor man bestiller at det bare kræver 4mbit per HD TV.
Hvorfor skriver i hvad det kræver PER tv, når i kun vil levere 1???
Har selv 45mbit og kan absolut ikke se hvorfor det ikke kan lade sig gøre? Det er en simpel firmware update til jeres boxe, som ville tage en software tekniker mindre end 20min at indkode og sende ud til alle kunder.
Eller er 1pkr extra om måneden ikke nok per kunde til at lave dette??
Personligt føles det som om jeg skal betale 19kr for en service der slukker mine tv, hvilket ikke lige er hvad jeg forbinder med "extra HD kanaler".

Skuffet.. meget skuffet

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P