Svar

Genstart ved omrokering af kanaler

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har stødt på en lille fejl, som jeg ville høre var et alment problem.

Når jeg går i indstillinger, og vil rykke rundt på mine kanaler, når jeg at flytte en kanal et par gange op eller ned, men efter nogle sekunder, genstarter min TV-boks. Jeg behøver sågar ikke engang rykke rundt på en kanal, jeg kan bare gå ned til de kanaler, jeg har gemt i bunden af liste.

Dette giver mig ingen chance for, at prøve at få lidt orden i mine kanaler. Dette har stået på i et stykke tid. Fejlen er der stadig, efter jeg har prøvet at resette boksen.

Hvis nogen kunne gøre mig en tjeneste, at prøve at gå ind i Menu -> Indstillinger -> TV -> Arranger kanaler -> Ud til venstre, og vælg Skift rækkefølge. Prøv så at rykke rundt på en kanal

icon

Bedste svar af GTH 1 juli 2013, 11:54

Hej Electronic

Den oplevelse du omtaler, har vi observeret med den seneste version af softwaren til digitalmodtager. Den nye software er noget hurtigere i reakttionstid, end den foregående - det kan desværre medføre genstart af boksen, hvis man trykker meget hurtigt på fjernbetjeningens taster, primært i funktionen "arranger kanaler".

Man plejer at kunne omgå problemet ved at trykke langsomt på tasterne - og sikre sig at boksen er færdig med at udføre det ene tastetryk - før man trykker på fjernbetjeningen igen.

Vi har derudover informeret leverandør af software om dette - og forventer at det vil blive rettet i en kommende version.

Mvh. Gitte

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Electronic

Den oplevelse du omtaler, har vi observeret med den seneste version af softwaren til digitalmodtager. Den nye software er noget hurtigere i reakttionstid, end den foregående - det kan desværre medføre genstart af boksen, hvis man trykker meget hurtigt på fjernbetjeningens taster, primært i funktionen "arranger kanaler".

Man plejer at kunne omgå problemet ved at trykke langsomt på tasterne - og sikre sig at boksen er færdig med at udføre det ene tastetryk - før man trykker på fjernbetjeningen igen.

Vi har derudover informeret leverandør af software om dette - og forventer at det vil blive rettet i en kommende version.

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

GTH skrev:
Hej Electronic

Den oplevelse du omtaler, har vi observeret med den seneste version af softwaren til digitalmodtager.

Hvorfor er fejlen ikke at finde i driftstatus?

Hej vi oplever præcist den samme fejl. Er der noget nyt ifht . hvornår denne irriterende bug bliver rettet?

Vh. 

Jeg har også samme problemmer når jeg gør dette. Og kan ikke forstå hvorfor, trykker stille og roligt... Men har måske ikke helt tålmodighed nok til det efter jeg har fået HD pakken og ikke ønsker eksempelvis at have  DR1 Hd til at ligge på plads 73... Nogle med en løsning?? PLZZ 

Vh Frederik

Hej frederik

Nu stopper du med at oprette flere brugernavne!

Det eneste der kræves er at du husker eet brugernavn og een kode, som er dit TDC login. Nu har du 5-6 stykker. Det går ikke!  Du må kun have et TDC-login, ellers kan systemet ikke finde ud af det. Måske er det derfor du har problemer.  

Jeg har skrevet en PM til dig på dit brugernavn facebook95 - så nu skal du forsøge at huske den kode og lokke ind med det login. Patrick (Forums moderator), har også forsøgt at skrive en PM til dig.

Du skal i morgen kontakte kundeservise, og sige at du har oprettet et hav af tdc-login og få dem til at slette alle undtagen  facebook95.   Få kundeservise til at sige dig den kode du har brugt til det brugernavn. 

Se dette indlæg:

Med det brugernavn har du skrevet i tråden og der har jeg også skrevet til dig.

/t5/Forslag-Id%C3%A9er/viaplay-med-i-viasat-hometrio-pakke-hvad-syntes-i/m-p/132733#M1588

og dette

/t5/Forslag-Id%C3%A9er/viaplay-med-i-viasat-hometrio-pakke-hvad-syntes-i/m-p/132795#M1589

Hej Frederik 

Tak for din PM, så lykkedes det endelig, at få hul igennem. 

Da du ikke vil kontakte kundeservise, på grund af en underlig begrundelse, bliver jeg nød til at sende din PM til forums administrator. Sørgeligt at jeg må ty til dette, da jeg normalt betrakter en PM som kun til mig.

På den måde du bruger forum, er at betrakte som spam.  

For at andre læsere ved hvad  grunden til dine problemer er, vil jeg sige at det er absolut forbudt, at bruge en 10 min. mail her i forum.  

Forum teamet skal kunne komme i kontakt med dig. 

Hvornår kan man mon så forvente, at der kommer ny software version..?
Vh. Ida
Jeg vil gerne spørge om det samme. 

TDC burde komme igang og lave nogle opdateringer. Vi har nu haft Home Trio i 5 år og der er stort set ikke sket noget på softwarefronten siden da. 

Okay, hele TDC Play er blevet implementeret, men det bliver afviklet så langsomt på boksen, at det stort set er ubrugeligt.

Derudover står denne tråd som "løst" men det er den i høj grad ikke. Er der ikke en admin som kan ændre statussen? Og nn som kan sparke TDC udviklingsafdeling over skindebenet (hvis de da har sådan en Glad humørikon

Hej dafolk

Lad mig lige forklare lidt om hvad forum går ud på.

I forum kan der stilles et spørgsmål eller gøres opmærksom på et problem.

Det er altid trådopretter, der bestemmer hvornår en tråd er løst.

I dette tilfælde gør Elektronick opmærksom på en fejl og Gitte som tilmed er ansat i TDC, giver et svar som Elektronick er tilfreds med. TDC er informeret om fejlen og der gives en anvisning på hvordan man kan undgå at problemet opstår.

Det er bestemt ikke mig, eller nogen som helst andre, der skal bestemme om Elektronig er tilfreds med det svar han har fået, og at han derfor markerer den tråd, som er hans.

Er du utilfreds med hans afgørelse, bedes du (og andre) oprette jeres egne tråde, og ikke begynde at fylde andre spørgsmål i en tråd der er markeret som løst og som iøvrigt er startet for ½ år siden, og betraktes som en gammel tråd. 

Problemer er forøvrigt at mange formbrugere opretter tråde, men kun få gider holde øje med en tråd der er overen vis alder, bare for at markere tråden for løst.

Hvis du, dafojk  opretter en ny tråd med dit spørgsmål, og det tager lad os sige ½ år før der kommer en opdatering. Vil du så love at du om et ½ år vender tilbage for at markere din tråd for løst? Glad humørikonBlinkende humørikon

Og nej jeg vil ikke sparke til nogen, for jeg ved tilfældigvis, at de arbejder som besat for at få den play til at fungere.

Hej MajaH

Det er fint at Electronic mener at det har løst hans problem at flytte kanalerne 1... af... gangen... således at boksen kan følge med og at den ikke crasher. VI har prøvet det, men det fungerer ikke for os her i hjemmet.

Men det er da heller ikke en rigtig løsning?

Jeg lover, at vende tilbage i den nye tråd jeg opretter lige om lidt, hvis problemet bliver løst. Jeg følger jævnligt med i dette forum.

Jeg håber bestemt ikke at det skal tage yderlige et halvt år at lave en bugfix.

Mvh og tak for dit indlæg, det er dejlig at der er medlemmer af forum der kan forklare os andre hvordan forum virker. 

Nu har jeg i over en time prøvet at arranngere kanaler og oplevet 6 x crash, det l... fungerer bare ikke. Vi har også en trådløs boks i hjemmet, den crasher også. Når nu problemet er konstateret for 1 år siden, burde det så ikke vœre fikset?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)