Flytte optaget udsendelse fra Trio Box til andet medie

• AAC
  • Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg Har flere udsendelser liggende på min HD-optager, som jeg gerne vil gemme på fx en DVD.

Hvordan gør jeg dette ?.

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det kan du ikke, men du kan forslå din idé til TDC, så kan det være at det kommer.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Joergen-2650 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Her har ,iela1 heldivis ikke ret!

Du skal forbinde set top boxen lige som du ville forbinde en video til din PC og ved hjælp af et program til behandling af film m.m. overføre og redigere optagelsen, når du er tilfreds brændes den på en DVD.

Husk set top boxen skal have forbindelse til nettet ellers kan du ikke bruge fjernbetjeningen.

VH

Jørgen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja, sådan kan man gøre, men det skal også siges at der er en meget stor sansynlighed for at det ikke er lovligt,

https://www.borger.dk/Emner/kultur-og-fritid/medier-og-licens/Sider/digital-kopiering.aspx.

Og der for har jeg ikke skrevet den mulighed.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis man skal gå i små sko, kunne man indvende, at de fleste kopieringer på denne måde vil være analog (composite/composite).

Man kan selvfølgelig være i den heldige situation, at man har en HDMI indgang i sin PC, kopiering vil derfor blive digital. Hvis kopieringen er til eget brug og man ikke bryder bogen kryptering kan jeg ikke se det ulovlige i det.

Men TDC har nok ikke lyst til (mugligvis) at komme på kant med diverse copyright firmaer i Danmark.

Men reelt er det ikke et spørgsmål om at kopiere til eget brug, det er et spørgsmål om faren for distribuering til resten af verden.

Omdømme 3

Hej,

Det har ikke noget at gøre med om overførsels metonden er digital eller analog, men om det media du overføre til at digital eller analog.

Derfor må du optage TV på gamle Kasette bånd men ikke på en DVD optager.

Omdømme 3

Men det er også mere for at dække mig ind, så jeg er sikker på at jeg ikke har opfordret til noget ulovligt, da det også er ulovligt(man må ikke friste svage sjæle) det er den lovgivning der også gør at du kan få en bøde for at have dine bil nøgler til at side i den bil, mens du ikke er i bilen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Næh, forskellen er netop om kopiering foregår digitalt. Copyright haverne opfatter digital kopiering som en tabsfri kopiering, hvor man ikke kan skelne kopi fra original.

Det er derfor du godt må kopiere "alt" til kassette bånd, da det er en analog kopiering, hvor resultatet (kopien) ikke kan sælges som original.

At reglerne så (desværre) bliver brugt på TV-programmer med stationernes logo osv. giver ingen mening.

Men sådan er der meget i copyright reglerne der er. De er nedfældet i et andet årtusinde Trist humørikon

Omdømme 3

"At reglerne så (desværre) bliver brugt på TV-programmer med stationernes logo osv. giver ingen mening.

Men sådan er der meget i copyright reglerne der er. De er nedfældet i et andet årtusinde :("

Det vil jeg grive dig ret i, om vi så gøre det eller ej er jo op til os, men jeg syndes ikke vi skal opfrordre til at gøre noget der er ulovligt eller ligger i en gråsone, da vi meget nemt kommer til at give udtryk for at det rent faktisk er lovligt, og det kan koste op til 6 måneder i hotel træmme ly, og det vil i mit tilfælde ødelægge alle mine fremtids planer.

men hvis du læser i det link jeg har lagt stå der,

Hvad du må og ikke må

Loven om ophavsret indeholder en række regler om digital kopiering. 

Ifølge reglerne må du gerne:

• kopiere en original, du selv eller andre i husstanden har købt, hvis kopien skal bruges af dig selv eller nogen i husstanden. 
  • kopiere til ikke-digitale medier som fx kassettebånd
Til gengæld må du fx ikke:

• kopiere en cd, dvd eller andre digitale medier, som du har lejet eller lånt. Dette gælder fx musik, som du har lånt på et bibliotek, af en ven osv.
  • downloade værker fra internettet, med mindre ophavsmanden har givet lov til det
  • afspille en kopieret cd eller dvd offentligt

løsningen er her for info

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26326

"Til gengæld må du fx ikke:

• kopiere en cd, dvd eller andre digitale medier, som du har lejet eller lånt. Dette gælder fx musik, som du har lånt på et bibliotek, af en ven osv.
  • downloade værker fra internettet, med mindre ophavsmanden har givet lov til det
  • afspille en kopieret cd eller dvd offentligt "
Betyder det, at det ville være ulovligt at forevise eksempelvist en DVD, som indeholder en optagelse af et program fra TDC TV, i undervisnings-sammenhæng? En lang række dokumentar-programmer fra TV kunne være relevante i forskellige undervisnings-sammenhænge (endog nyhedsprogrammer som oplæg to debatter af forskellige problemstillinger), men er det på kant med lovgivningen at optage sådanne programmer fra TV og bruge dem?

Omdømme 3

Hej,

Ja det betyder det, dog er der nogle andre regler for undervisning, og man kan indhænte tilladelse til at bruge det til undervisnings, jeg tror det skal gøres ved tdc, eller det media selvskab som har retighederne til martrialet.

jeg ved med programmer og mere ligger microsoft mange af deres programmer ud gratis til undervisnings brug.

der gælder også nogle andre regler, med grafisk indhold fra nettet, som også har været ope på forum(mener jeg) det må du godt bruge til undervisning, også unden at indhænte tilledelse(det gælder hjemmesider og billeder) så længe det ikke bliver lagt offnligt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Du må godt kopiere et medie, som du selv har retmæssigt købt, til et hvilket som helst medie, til eget forbrug. Endvidere er der lige trådt nye DRM-licensregler i kraft som siger, at du godt må kopiere CD'er og DVD'er og bryde DRM-licensen med kryptering (hvilket er noget af det sværeste), til eget forbrug. Dog er det en lidt naiv tankegang, at man kun vil bruge det til eget forbrug.

Vedr. undervisningsspørgsmålet, så er det SLET ikke lovligt. Fx må du heller ikke scanne bøger mv. og give dine elever kopiark hvis ikke andet er påført arket. (men gør skolerne ikke bare det alligevel??) (der står ofte i enten top eller bund noget i retning af, at indholdet må kopieres til alt forbrug. Fx ift. Skoleaviser udgivet af Ekstrabladet mv. eller ark om EU. Jeg ved jeg selv har fået ét eneste i 8. klasse nogensinde, hvor det var lovligt.)

Om ikke andet, skal CopyDan kontaktes, men det er jo dyrt at få diverse rettigheder. Fx til kopiark betaler man per kopi. For film har man erhvervet sig specielle licenser når man bestiller dem igennem Undervisningsministeriet.

Det er IKKE på nogen måde lovligt at bruge optagede eller egenkøbte medier i skolemæssige sammenhænge, da skolen hører under betegnelsen "offentligt fremvisning -forbudt!!"

Omdømme 3

Hej, HeinrichP,

du har ret, du må bryde DRM licensen, på en Digital Kopi, men du må stadig ikke bryde kopi beskyttelsen, på selve DVDen. du må stadig ikke bryde DRM licensen på musik hented fra ex. TDC Play.

det er ved at blive nogle kompliceret regler, man skal næsten være Pirat eller advokat for at forstå dem, men gennerelt siger de stadig at du ikke må kopier noget uden tilladelse.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg skulle bare have hørt, at hvis man kun bruger det til personligt brug, må du prøve på at bryde DRM-licensen på selve DVD'en , men igen, -KUN TIL EGET BRUG-

Dette er imidlertid måske forkert, ellre også regler gældende i USA. Desuden har USA lige ændret reglerne for DRM i deres land. Dvs. at man nu kan bruge korte klip fra rigtige film på fx Youtube. Hvis man gjorde dette før, ville de på et eller andet tidspunkt blive slettet af selve youtube og retsforfulgt af ophavsfirmaet.

Min fejl ... Blinkende humørikon

Omdømme 3

Hej, Nej det er ikke en fejl.´

der er bare ikke en DRM licens på selve DVDen, den er kun på den Digitale Kopi, du ved de DVDer hvor der står digital kopi i øverste højre hjørne, den må du gerne bryde, og det er faktisk meget nemt.

men alt det andet er efter mine evner til at forstå jura, helt rigtige.

reglerne i USA skal du slet ikke tænke på, da vi bor i danmark og der for skal vi bare holde os til EU regler og de danske, selv følig med det forbehold hvis du bruger en amerikansk tjænste som youtube, så er det amerikanske regler der gælder, og de siger for det medste "It's ilegal", så vidt jeg husker må du heller ikke i usa åbne ex. en xbox, da de tager det som indostriel spionage, de er meget stænge på de punketer med ophavsret.

Så gik der jura i den tråd!

Jeg vil egentlig bare gerne vide hvordan man gør.

Hvad er det for en "Set top box" der refereres til?

Er det nævnte program til behandling af film eksempelvis Moviemaker, Final Cut el lign?

Er der nogen der kan forklare det, sådan for IKKE teknisk kyndige.

Mvh.

TorbenN

Omdømme 3

Hej,

problemet er jo at man ikke må og der for ikke gør det, vi må desvære heller ikke fortælle dig hvordan man bare gør det aligevel.

set top boxen, er TDCs hardiskoptager.

hvilket nævnvte program?

Hejsa

Ja det er godt nok meget jura i svarene, dette synes jeg nu er uddebatteret.

Lad os komme tilbage til det egentlige spørgsmål. !!

Jeg har i fredags købt en lille billig AGK Audio Video Grabber i Bilka til under 200 kr.

Denne ville ikke køre på den ene bærbare (softwaren ville ikke gemme), men fint på den anden.

Jeg har nu en DVD kopi af de udsendelser jeg gerne ville bevare, hvis nu TDC Trio-boksen en dags står af.

Omdømme 3

Hej, AAC.

jeg vil lige bede dig om at læse din her tråd, spechelt punkt 5 under punkt 4.

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Takt-og-tone-p%C3%A5-TDC-Forum/td-p/12.

hvis du mener det du har skrevet overholder, hvad der står, skal du bare lade det stå, ellers ved jeg anbefale at du skriver til en moderator og får det fjærnet.

jeg har lagt et link til at skrive til [mod]Patrick

Send en privat meddelelse til Patrick, TDC forum Moderator

Hej Miela 1

Ja, det jeg har skrevet overholder jo retningslinjerne.

Jeg har skrevet min egen løsning på mit problem.

Jeg opfordrer ikke andre til at gøre det samme Blinkende humørikon

Omdømme 3

Godt, jeg ville bare lige være sikker på at du var opmærksom på det.

og godt du selv har fundet en løsning.

kan man ikke bare sette en usp stik i sin pc og i tcd boxen eller et hdmi stik eller et dideo out stik hvis man har en gammel stationær eller en analog stereo  stik i sin gamgle stationær

hilsen poul

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P