Flere HD kanaler?

• Deltager
  • 7 kommentarer
Jeg er HELT ny kunde.. dvs. jeg har ikke fået min løsning endnu, men den kommer snart.

Jeg ville bare lige høre omkring HD kanalerne, og hvorfor der ikke er så mange HD kanaler endnu. Jeg ved at rigtigt mange af kanalerne i Hometrio pakkerne, tilbydes i HD på Yousee (disney channel, TLC, Nickelodeon, ARD, SVT 1+2, DK4 osv osv...)

Er det ikke ved at være tid til en opgradering af HD udbuddet på Hometrio??

32 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Vi ønsker selvfølgelig at kunne levere så mange HD kanaler som muligt!

TDC's TV løsning kører på en anden platform end YouSee, og der skal derfor seperate rettigheder til, for at vi kan levere visse kanaler i HD.

Det er på ønskelisten, men pt. er der ingen tidshorisont på indførelsen af nye HD kanaler.

Håber du har lidt tålmodighed med os! Glad humørikon

Hilsen Alex

Det har jeg helt sikkert. Jeg håber bare det er noget der bliver prioriteret hos Jer, da det ville gøre Hometrio HD produktet endnu bedre.

HEY hvis da ik snart kommer fler hd kanaler så har jeg tænkt og skift til yuosee....da må vel være i jeres planer og send fler hd kanaler i hd kvalitet...

Hvis du kan få Yousee.. Så vil jeg råde dig til at skifte med det samme.

Bitrate (Billedekvaliteten) på Yousee's HD kanaler er væsentligt højere end Hometrio. Dermed ikke sagt at Hometrio er dårligt, -jeg er meget glad for løsningen. Men kunne jeg få Yousee, var jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville vælge det med det samme.

det kan jeg godt,men vil ved først fra tdc om da kommer fler hd kanaler ind jeg skifter...

Intet nyr endu der? det vil være rart og ved hvilken planer tdc har der.---

Omdømme 1

Det er ikke alle de kanaler vi tilbyder, der har en HD strøm.

Alle dem der har en HD strøm, kan fås igennem vores HD pakke. Det er altså først når vi får udvidet vores kanalpakker, eller får lavet flere tillægspakker, at der kommer flere HD kanaler i vores HD pakke.

Vi regner med at arbejde på dette i løbet af 2013, men der er ingen specifik tidshorisont på det.

Håber det besvarede nogle af jeres spørgsmål.

Omdømme 1

Jeg kan nu oplyse at pr. 3 Januar 2013, så vil der være ændringer i HD pakken.

MTV Live HD udgår i HD pakken, mens at Discovery HD og Canal9 HD tilgår i pakken.

Ville rigtigt gerne have MTV i HD, er det noget som I har i jeres overvejelser?

Er helt sikker på at der er mange der gerne vil have musikvideoer i HD

Hilsen Peter

Omdømme 1

Hej Peter,

Det er ikke noget vi har nogle udmeldte planer om på nuværende tidspunkt.

Dit ønske er dog noteret og sendt videre Glad humørikon

Jeg har fuldt abonnement på HomeTrio (inkl. Viasatpakken, HD pakken, Pluspakken - dog ikke Canaldigital)
Jeg kan se Viasat Golf, men ikke i HD selvom denne kanal nu reklamerer med 'available in HD'
Endvidere så jeg TV2 Sport (som jo havde en slags Viasat logo) i HD - dette er nu ændret til 3Sport 1 - MEN IKKE LÆNGERE i HD????
Jeg synes TDC burde forklare dette noget bedre til os trofaste kunder.
Den gode nyhed er at 9'eren nu er i HD (så jeg endnu bedre kan nyde Barca kampene dér og på 6HD)

Kan nogen give mere nyt/information/forklaring på hvad der sker?

Hej. Jeg er ny Home Trio-kunde med ekstra og det hele. Men blev pænt skuffet, da jeg så kvaliteten på kanaler, der ikke er hd. Jeg får et flottet billede på DR1 ved at bruge den digitale tuner i mit TV. Det er super dårligt, at Home Trio ikke matcher dette. Bliver det snart bedre? Ellers vinker jeg farvel, når min prøveperiode udløber

Og hvorfor kan jeg ikke køre TDC Play på flere ipads samtidig? Selv hvis jeg slukker for TV-boksen og min ipad, så kan jeg ikke se fjernsyn på min ipad - hvilket ellers var én af grundene til at vælge home trio i første omgang.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Blicher-manden skrev:
. Det er super dårligt, at Home Trio ikke matcher dette. Bliver det snart bedre?

Det tror jeg ikke at du skal regne med. Skal TDC forbedre kvaliteten skal de sætte bitraten op - så bruges/kræves der mere båndbredde og de kan tilsvarende vinke farvel til de kunder som nu ikke har en hurtig nok forbindelse. Så lad hellere være med at sømme kablerne fast, du har tilsyneladende kun Trio i en kort perode.

TDC kunne måske tilbyde flere forskellige løsninger med forskellig billedekvalitet men det kommer næppe til at ske..

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alex,

nu er vi midt i 2013 - er der ikke snart noget nyt fra TDC HomeTrio vedr. nye HD kanaler ?

hos TDC HomeTrio har vi pt. mulighed for at kunne få følgende 16 HD kanaler...

( http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tbt_htx ;)

1 - TV2 HD

2 - Discovery HD Showcase

3 - Nat Geo Wild HD

4 - National Geographic Channel HD

5 - DR3 HD

6 - Kanal5 HD

7 - 6eren HD

8 - Animal Planet HD

9 - MTV HD

10 - Eurosport HD

11 - Eurosport 2 HD

12 - BBC HD

13 - TV2 Film HD

14 - TV3 Sport 1 HD

15 - 3+ HD

16 - Viasat Film HD
@TDC: Hvorfor står der på jeres hjemmeside, at man kan få 17 HD kanaler når der kun er tale om 16 ???

Der er vist en der har glemt at opdatere siden, efter at "MTV Live HD" er blevet taget ud af TDC HomeTrio produktet... 

hos YouSee kan man få 43 HD kanaler...

( http://yousee.dk/Tv/TV-Pakker_og_kanaler.aspx ;) 

1 - DR1 (HD)

2 - TV2 HD

3 - TV3 HD

4 - 3+ HD

5 - TV3 Sport 1 HD

6 - Kanal 5 HD

7 - 6eren HD

8 - Canal 8 Sport HD

9 - Canal 9 HD

10 - TLC HD

11 - Kanal Sport HD

12 - Discovery HD

13 - TNT HD

14 - MTV HD DR3 (HD)

15 - DK4 HD

16 - Lorry (HD)

17 - TV2 Fri (HD)

18 - Disney Channel HD

19 - Nickelodeon HD

20 - Eurosport HD

21 - Eurosport 2 HD

22 - SVT 1 HD

23 - SVT 2 HD

24 - TV4 HD

25 - NRK1 (HD)

26 - ARD HD

27 - ZDF HD

28 - NDR HD

29 - RTL HD

30 - Animal Planet HD

31 - TV2 Øst (HD)

32 - Discovery Showcase HD

33 - Outdoor Channel HD

34 - Nat Geo Wild HD

35 - National Geographic HD

36 - History HD

37 - Silver HD

38 - MTV Live HD

39 - BBC HD

40 - ESPN America HD

ekstra kanaler i HD:

41 - TV Guiden (HD)

42 - Ekstrakanalen HD

43 - YouBio (HD)

er det ikke langsomt på tide, at TDC øger antallet af HD kanaler i deres TDC HomeTrio produkt ???

hilsen

Flemming  (som pt. stærkt overvejer at skifte fra TDC HomeTrio til YouSee)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej flemmingD

Stina har skrevet om ny HD kanal her:

http://tdc.dk/nu/publish.php?id=33651 

Nu vil jeg gerne, hvis jeg må tage min "Administrator hat" af her på forum og så stille jer et spørgsmål!??

Jeg har netop fået dette TDC TV - med dælme mange kanaler. Jeg bliver helt rundt på gulvet, også fordi jeg ikke normalt ser TV.

Nu har jeg bladret rundt i kanalerne. Og der er jo flere HD kanaler. Både på de udenlandske og de danske stationer.

Min oplevelse er, at det som vises på HD kanalerne, er det samme som vises på søsterkanalen, ikke i HD?

Altså, sådan at den som hedder "TV2 HD" sender stort set det sammen, som "TV2" sender.

Er det rigtigt, eller har jeg helt misforstået konceptet?

Vil der være en "Tommelfingerregel" omkring hvad og hvornår noget sendes i HD?

HD er rigtigt dejligt at se på helt fantastisk billede oplevelse, som jeg nyder rigtigt meget.

Så må jeg vist hellere får min kasket på igen Glad humørikon

Hilsen

Hej Patrick.

Årsagen er nok at man skal tilkøbe HDTV for at få HD-kanalerne leveret i HD-kvalitet. HDTV kan ikke leveres overalt ifl. TDC's oplysninger her på TDC's websider.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

For os der betaler for HD pakken og kan modtage HD kanalerne burde der jo så ikke være nogen begrænsning for, hvormange HD kanaler vi kan modtage, båndbredden kommer vel aldrig over 8-9 Mbit her hos HomeTrio.
@Patrick

Ja, de fleste kanaler sender det samme indhold på deres HD kanaler. Det er ihvertilfæld tilfældet for de tyske kanaler ARD og ZDF (andre har jeg ikke lige fået undersøgt).

Er det et større problem for TDC at få udskiftet / eller tilføjet HD udgaverne af de kanaler, der simultant også bliver sendt ud i et HD signal ?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Vores TV løsning er baseret på IP, hvilket vil sige at vi sender vores TV signal ud over internettet.
Jo flere kanaler vi har i vores TV løsning, des mere kapacitet lægger vi beslag på i vores netværk.

HD kanaler lægger langt højere beslag på kapacitet i vores netværk, derfor introducerer vi ikke flere HD kanaler end vi kan stå inde for. Sådan vi er sikre på at netværket kan levere HD kanalerne i ordentlig kvalitet.

I TDC ønsker vi at levere god kvalitet, helt ud til alle kunder, også dem som er i "enden af netværket", samtidig med at der er plads til anden internettrafik, for alle kunderne på linjen og brugere i husstanden. Vi leverer gode oplevelser, uanset om du ser TV, eller vælger at surfe på internettet.

Efterhånden som vi udbygger netværket, vil vi derfor hæve antallet af HD kanaler løbende, så vi sikrer denne kvalitet.

Udfordringen er, at vi skal kunne levere helt ud i alle ender af vores netværk og samtidig have plads til alt andet internettrafik. Vi skal sikre den gode oplevelse på både TV og på almindelig surf. Vi udbygger hele tiden vores netværk, så der vil komme kanaler til løbende.

Som bruger af HomeTrio kan man dog glæde sig over den kvalitet TDC sender ud på de almindelige kanaler.
Der er en konstant fokus på at billedkvaliteten skal være i top, hvor vi ønsker at oplevelsen er at, kvaliteten på TDC's standardkanaler, er bedre end mange andre udbyderes.

Hilsen

@Patrick: Har YouSee ikke præcis samme udfordring og leverer alligevel flere HD-kanaler til deres basispakker? Endda et TDC-ejet selskab. Det lugter mere af en strategisk prioritering af båndbredde end så meget andet

Omdømme 3

Hej Blicher-manden

Nej, den udfordring har YouSee ikke Glad humørikon

De leverer via et andet netværk, Coax, som fra start af er skabt til alene at levere TV. Efterfølgende har man så lavet en teknologi, der bærer IP - altså internet - på det samme netværk.

Hilsen

Omdømme 1

Som jeg forstår det, ligger problemet med det lave antal af HD kanaler altså i, at TDC ikke kan sende så store datamængder ud til deres kunder.

Men hvad sker der, når alle kunder ser en HD kanal på samme tid ?

På modtagersiden burde det jo ikke være et problem, da man jo maksimalt trækker 7-9 Mbit når man ser en HD kanal. Man kan jo kun se en TV kanal ad gangen med boksen.

YouSee tilbyder faktisk nu også deres TV kanaler til dem har fibernet...

http://yousee.dk/Fiber/YouSee_via_fiber.aspx

Det burde jo fungere på samme måde som TDC HomeTrio, da denne løsning også leveres over internettet.

Hvad med dem der har fibernet ? kan disse kunder i fremtiden få mulighed for at kunne modtage flere HD kanaler hos TDC HomeTrio ?

Hilsen

Flemming

Jeg mener at grunden til det manglende udbud af HD kanaler ikke så meget skyldes båndbrede på head-end siden, men ude hos kunderne.
Valget af ADSL/VDSL er jo valgt udfra at TDC har så meget kobber i jorden i forvejen, og nok udfra dette har valgt at nedprioriterer fiberfremføring til kunderne.

Men en rimelig kobber forbindelse kan på VDSL nemt fremføre 40/40Mbit uden de største problemer, og i tilfælde kan denne hastighed blive meget højere, blot et spørgsmål om kvalitet på kobber linierne, og en smule velvilje.

Men det kræver også at man på de små centraler også udbygger backbone, ellers opstår der flaskehalse på de lokale centraler op mod Internettet.

Men at vi i Danmark bestiller en 20/2 linie, og reelt får leveret en 17/1.3 linie, holder ikke i 2013.

Udviklingen på VDSL teknologien er så fremskreden at man bør kikke på de nyeste VDSL profiler og begynde at teste om det kan fungerer med højere up/download hastigheder.

Man kunne selvfølgelig også sige at TDC burde udbygge fiberbredbånd mere end nu. Jo men det er også en bekostelig beslutning at lave, og der er kun forbrugeren der kan betale denne udbygning i sidste ende.

Så valget af VDSL/ADSL er nu ikke så dumt alligevel, Internet, TV og telefon på en forholdsvis billig fremføring, og normalt uden for mange problemer.
Det er alt sammen helt fint Patrick. Og jeg kan sagtens "forstå" udfordringen for TDC. Men det forklarer ikke hvorfor Jeres egen fiber-løsning skal have det samme sløje udvalg og kvalitet...

Derudover ville det i den grad klæde TDC at i IKKE tog 79,- for sølle 15 HD kanaler. Det havde været passende med 39,- eller deromkring. Specielt taget i betragtning, at i udemærket selv er klar over Jeres manglende HD kanaler. Personligt syntes jeg at Jeres HD kanaler er så ringe at jeg slet ikke vil betale for det, men hvis man vil, ville omkring 30-40 kroner altså være maximum man kunne tillade sig.

Øg kvaliteten og HD udbuddet på Jeres fiber, og lav en kampagne på oprettelsen og gravearbejdet...

Nu er det jo ikke sådan at jeg ligefrem SELV kan vælge at benytte yousee på fiber, for tro mig, så havde jeg sgu gjort det... Men næææh nej, jeg er tvunget til at bruge et dårligere og dyrere TDC produkt...

Omdømme 1

her er en opdateret oversigt, der viser hvilke HD kanaler de forskellige udbydere har for tiden...

http://digitalt.tv/hdtv-indeks-hvem-har-flest-hd-kanaler/

Yousee...  46

Stofa... 44

Waoo... 44

Canal Digital... 21

TDC TV... 18

Omdømme 3

Hej Alle

Det som Best74 skriver her, kan vi jo ikke være så uenige i. I TDC ønsker vi at give jer de bedste produkter og optimal kvalitet. 

Derfor er vi også i gang med at se på både prissammensætning og indhold i HD pakken.

TDC ønsker tilfredse kunder så jeg holder jer opdateret her i tråden, så snart der er nyt.

Tak for godt engagement, det er dejligt.

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P