Fast ip adresser

Er der som privat kunde mulighed for at have mere end en fast WAN IP adresse?

6 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nej, der er mangel på V4 adresser. Du har nu en V4 adresse. Når Yousee åbner for V6 adresser kan du måske få en stak dem, da der (nok) aldrig bliver mangel på dem. Jeg bytter gerne min ene V4 adresse for en stak V6 adresser :D

webnoob skrev:
Er der som privat kunde mulighed for at have mere end en fast WAN IP adresse?

Hvad skal du dog med mere end en IP adresse?

Du kan godt sætte f.eks. flere web-site op - men selvfølgelig kun et af dem der kan køre på port 80.

F.eks.

www.doamin1.dk

1" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">www.doamin2.dk:81

2" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">www.domain3.dk:82

osv.

Er det til game-servere ændre du bare port nr. - f.eks. til CS:GO

Server 1 IP xxx.xxx.xxx.xxx:27015

Server 2 IP xxx.xxx.xxx.xxx:27016

osv.

Du kan gøre det samme med mail-servere med web adgang hvis du skal have flere af dem op at køre.

EDIT: Jeg ved godt at man hos Fullrate kan få 5 faste IP adresser, men det er hul i hoved imo.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Man kan sagtens have flere forskellige webservere, som lytter på port 80 på samme tid. Dette gøres ved at sætte en "reverse proxy server" foran dem. I proxyserveren sætter man f.eks. www.test1.dk skal køre til server1 og www.test2.dk skal køre til server2. https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_proxy

Ja, ved jeg. Jeg synes ikke det kørte godt med div. games, webs med forum osv. servere på en win server. Det er 8-10 år siden. Måske det er anderledes idag.

Jeg skal bare vide om man kan få mere end en fast WAN IP som privat kunde.

Jeg har ikke set noget sted på "mit yousee" at man kan bestille mere end 1 fast IP, har du?

Jeg kan nemt finde hvor man kan bestille 1 fast IP.

Hvad er det du skal bruge det til?

Det kunne være der var en anden løsning der var meget mere smart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)