ekstra router efter tdc homebox

• p1
  • Deltager
  • 2 kommentarer
Hej,

Jeg havde dårlig performance på mit trådløse net (kun b/g) og besluttede mig for at prøve at koble en linksys router på i forlængelse af min tdc homebox. Dvs. et kabel fra tdcbox til min wan indgang på routeren.

Linksys har nu registreret wan siden som værende en ip adresse tildelt af tdc boxen dvs. 192.168.1.x mens linksys selv tideler i det segment der vist starte med 10.x.x osv.

Umiddelbart fungerer det men har ikke fået testet så meget endnu.

Er fremgangsmåden korrekt ?

Bør jeg koble wifi fra på tdc boxen eller er det helt ligegyldigt ?

mvh

Per

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej p1

du bør koble WiFi-delen på Homeboxen fra, ellers har du to trådløse netværk (der kan konflikte med hinanden).

Mvh

hvordan med NAT ? skal det også frakobles ?

Omdømme 2

Hej igen p1,

nu har jeg selv ingen Linkys, så jeg ved ikke hvordan den korrekte opsætning er, men mener ikke at det skulle være nødvændig at ændre i NAT-indstillingerne.

Har selv haft/har både Airport Extreme og Time Capsule koblet til min Homebox, uden at skulle have pillet med NAT.

Dog har jeg koblet Homeboxen (med deaktiveret WiFi) til WLAN på Time Capsule, og sat Time Capsule i brofunktion (bridge mode) så står den for WiFi i huset og giver alle enheder en fast IP-adresse.

Men der er måske andre her inde i Forum der har et bedre svar til dig vedr. din Linkys i kombination med Homebox? (Skriv gerne hvilken model du har)

Mvh

Tak for tilbagemelding.

Jeg har en linksys ae6700.  Er der performance fordele eller andre fordele / ulemper ved at sætte min linksys til bridge mode ?

Hvad er årsagen til evt. at vælge at køre med fast ip adresser ?

mhv

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Homeboxen har NAT, din linksys har NAT og det kan nemt blive noget rod med dobbelt NAT.

Jeg ville gøre følgende:

Forbinde Homebox og din Linksys via en lan-port på begge enheder.

Slå wifi fra i Homeboxen - der er kun begrænset båndbredde så jo færre wifi-netværk desto bedre.

Slå DHCP-serveren fra i din Linksys.

Ja, det du er ude er efter et accespoint, ikke en ekstra router men gør du ovenstående bruger du din Linsys kun som et accespoint.

Omdømme 2

Hej p1,

Svar på: "Hvad er årsagen til evt. at vælge at køre med fast ip adresser ?"

I mit tilfælde er det en fordel, fordi alle mine enheder (Apple, Windows) "snakker" sammen. Det er absolut noget man selv vælger efter behov.

Mvh

http://kundeservice.tdc.dk/Bredbaand/Installation-og-opsaetning/Opkobling-af-router-til-TDC-HomeBox

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)