Ekstern harddiskoptager - 2013

Hej,

Vi har netop fået TDC Home Trio efter en frygtelig masse år med tv fra Stofa, så er lidt nye her. Vi har en ekstern harddisk, som vi tidligere kunne optage tv og film på.

Er der nogen, der ved om dette kan lade sig gøre med TDC (uden at betale for TDC's egen løsning via et plusabonnement, vel at mærke)? Det virker fjollet at betale for det, når man i forvejen har en ekstern harddisk optager, der fungerer upåklageligt...

På forhånd tak for hjælpen!

16 Kommentarer

Hej PRasmussen,

Da vi i vores egen digitalmodtager allerede har en harddisk, kan man ikke tilslutte en ekstern harddisk til den. Det ligger også i at optagelserne rent teknisk er indkodet, kun til at kunne afspilles på vores digitalmodtager. 

Vi har 320 GB ~ 250 timers tv optagelse på den (ekskusiv 30 GB til bufferlager, styresystem m.m). 

Til de der ikke er klar over det, koster 'Plusabonnement' 99 kr.. Udover at kunne spole, pause og optage, er der adgang til 'Film & Seriepakken'. Nærmere oplysning kan findes her: 

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_tv_ft_plus.

Jeg håber ovenstående har været behjælpeligt Glad humørikon

Det er højst utilfredsstillende, at der ikke kan optages til ekstern harddisk.

Jeg har flere gange oplevet at miste alt optaget indhold på HomeTrio-boksen:

1. Fordi boksen var defekt og skulle udskiftes (mindst to gange)

2. Fordi boksen var defekt, og disken skulle formateres - efter anvisning fra TDC
3. Helt uden forklarlig årsag er i dag alt pludselig forsvundet.

At betale 99 kroner om måneden for den løsning er efter min bedste formening totalt spild af penge, når der ikke er adgang til at tage back up, eller at ens optagelser lå i en slags cloud-system og ikke i den upålidelige boks.  

Servicemedarbejderen anede intet om, hvorvidt det kunne lade sig gøre at optage til egen harddisk, en kollega til hende mente, det kunne lade sig gøre, men at man selv skulle finde løsningen i dette forum.
Hvis jeg ville finde en anden leverandør end TDC, var det helt op til mig, fik jeg at vide.
Det vil jeg så ganske alvorligt overveje.

Og andre burde måske overveje det samme, inden de spilder for mange penge hos en virksomhed, der agerer, som om den stadig har monopol som i de gamle KTAS og JTAS-dage.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints carlon har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PRasmussen,

Som du kan se ovenover dit spørgsmål/indlæg, har jeg besvaret at det ikke kan lade sig gøre af tekniske årsager. Vi har vores egen harddiskoptager i TV-boksen, hvortil udsendelserne der kommer, bliver sendt med DRM kryptering. Det kan en ekstern harddisk ikke aflæse.

Moderatornote: Det er Alen (Ansat i TDC), der har skrevet dette svar, som på én eller anden måde er blevet lagt op som var det skrevet af carlon (der ikke er ansat i TDC). Vi beklager! -Ulf

Hej Carlon,

du mener sikkert mig og ikke P. Rasmussen, som allerede har fået svar.

Jeg har i mellemtiden været i forbindelse med jeres hot line igen og har fået en særdeles fin service. Det afhjælper ikke hovedproblemet, men jeg føler mig engageret og kompetent behandlet.  
Jeg håber dog stadig, at I vil arbejde videre på, på en eller anden måde, at sikre kunderne en backup.

Hej GregM

Jeg vil gerne lige rette en misforståelse. Carlon er ikke tdc-ansat. De fleste der svarer her i kundeforum er andre kunder, inklusive mig selv. Hvis en TDC-ansat svarer i indlæg kan du se det på avartaren ved navnet:

TDC Forum administrator = Administrator for forum - ansat i TDC

TDC Forum moderator = Moderatorer - ansat i TDC

Ansat i TDC = ansat i TDC

Superbruger    = Kunder udnævnt af TDC -  Stjernen - kan der læses om her.

Andre titler er  beskrevet her. Efterfølgende er der dog kommet nye farver, som du kan se herover.

I øvrigt vil jeg gerne give dig ret. Håber tdc ser, at der er behov for ekstra tilslutning. Jeg har yousee, som også ejes af TDC og jeg har en ekstern harddisk optager fra Phillips, og jeg vil græde snot, hvis det en dag ikke bliver mulig at bruge den. 

Glad humørikon

Hej Maja,

og tak for informationen.

Du har yousee, siger du, og kan du bruge ekstern harddiskoptager sammen med det? 

Ja - det har jeg. Den er fra 2005, og kører upåklageligt. Så det er snart en gammel dreng. Derfor har den ikke det der med 4jpeg, eller hvad det nu hedder. HD kan den heller ikke vise, men den er god nok til mig.  Yousee kabel tv ikke sådan lige at få inden for dørene. Det er normalt boligselvskaber, foreninger eller hele villa kvarterer der har mulighed for kabel tv. Nå jeg må hellere stoppe. TDC bliver sure, hvis jeg reklamerer alt for meget Blinkende humørikonHumørikon griner højt

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja

Har du tilsluttet din Harddiskoptager med Scartstik til YouSeeboksen, for sådan kan man også til TDCboksen - billedkvaliteten bliver derefter.

Mvh

Kim

Hej Kim

næ - På væggen sider en dåse med tre stik. En antenneledning til radio, + en til tv og et til bredbånd.

Tdc antennekablet går ind i min hartdiskoptager, som er forbundet med min fladskærms tv via Scartstik.

Hvis det er denne du skriver om, så har jeg aldrig haft sådan en. http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/YouSee_Boksen.aspx

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nåå, du bruger TVtuneren i Harddiskoptageren til, at modtage kanalerne på den.

Mvh

Kim

TDC gør alt for at udvide dit abbonement,således at indtjeningen bliver større.Det være sig tillæg for ret,du allerede har betalt for.Der kan på nettet og hos normale elektronik forhandlere findes løsninger der omgåes disse fra TDC platte tiltag.I yderste konsekvens så overvej at skifte til anden leverandør,hvor du blot køber levering af ønskede produkt og står frit for at bruge hardware (home-bokse/optagere etc.).Om jeg i mit hjem ønsker at se tv i stuen,soveværelseset ell.sågar toilettet,vedkommer det ikke TDC,de skal blot levere min linie der er dyrt købt og betalt.Jeg er vidende om at den nye trend og logiske modstand mod TDC,og som  har bevirket at ordsproget "Den der ler sidst,ler bedst" også gælder her .Der skulle forekomme ejendomme der nu deler abbonementet og gladeligt betaler nogle ekstra bokse,ud fra at det for hver boks sparres abbonementet.

Hej snautz

Da du tilsyneladende er igang med at spame andres tråde, vil jeg anbefale dig at læse dette indlæg.

/t5/Forum-bloggen/Etiquette-p%C3%A5-TDC-Forum/ba-p/126295

Ønsker du yderllige at fortælle om dine frustrationer, bedes du selv oprette en tråd til formålet. Gal humørikon

Det er meget godt med sådan et forum, men jeg synes nu godt TDC kunne være lidt mere nærværende. De har det med at gemme sig bag andre, - -hvis der er problemer f.eks. kan man ofte blive udsat for svaret: "Det kan jeg ikke udtale mig om/ tage stilling til, det er udenfor mit felt" hvis man så beder om at komme til at tale med én der bestemmer, kan det meget sjældent lade sig gøre.

Som udgangspunkt  er det da en udmærket idé med et forum, hvor kunderne/ brugerne kan hjælpe hinanden, men det er dog stadig TDC's forretning og med de priser det koster burde man også kunne forvente noget. Det andet er ligesom at gå til købmanden og købe en pose mel og få en tom pose. Hvis man også vil have noget i den må man betale ekstra for det.

Ang. harddiskoptageren, synes jeg også det er vildt dyrt at betale en lille hundredkroneseddel om måneden for en harddiskoptager, for det andet der er indeholdt i Plus - abbonnementet er jo så som så. De "Gratis film" - - jo de er der da godtnok, hvis man ellers har tålmodighed til at finde dem, men pudsigt nok har man, siden vi fik Plus, fjernet den rubrik der hed Gratis film og jeg er sikker på at kunne genkende en del af de film der var der som nogen af de vi nu skal betale for. Hvad ellers, ud over at kunne optage, plus - abb. skulle kunne bruges til ved jeg egentlig ikke rigtigt, - nå jo man kan høre musik, - men der klarer jeg mig med radioen, jeg behøver sandelig ikke at have Tv'et til at stå tændt bare for det.

Så alt i alt synes jeg Plus-abb. er en stærkt opreklameret og yderst dårlig forretning og det at man har kodet udsendelserne så de kun kan afspilles der, er muligvis at fifle lidt med virkeligheden, da det altid har været tilladt at optage Tv, for senere at kunne se det.

MVH Preben

Hej Preben

For ikke at spame denne tråd, har jeg valgt at svare lidt mere generent på dit indlæg i denne tråd.

/t5/Snik-snak/Gemmer-TDC-sig-bag-forums-brugere/m-p/126541#M3201

hvad med at forbinde din externe harddisk til dit tv.

Nyere fjernsyn har flere scartstik.

Ved ikke med lovligheden i dette,så er blot en tanke

Ja, det er ærgerligt, at man ikke kender til disse finurligheder, når man bestiller HomeTrio, for så er det jo ikke sikkert, at man var gået med på den galaj. Nu er skaden sket, da det blev installeret i går. Digitalmodtageren har på bagsiden både HDMI, SCART og CompositVidio udgange, men de kan måske ikke benyttes samtidig ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)