Dolby surround 5.1

Hej alle bruger. Jeg fik instaleret TDC home trio for en uge siden og har været godt tilfreds med det, men dog ikke deres tv lyd, som jeg kun modtager i stereo Trist mand Jeg har haft ringet og ringet til hotline uden at få noget svar og en lød ligefrem som om digital surround var da ikke noget der var nogle der havde... Tsk tsk. Jeg har haft boxer tv, som jo er luftbåren hvor det bare suste ind, og stofa tv, hvor det heller ikke var noget problem, men et dårligt billede. Så blev jeg ringet op af en tekniker i dag, som heller ikke kunne forklare noget, men henviste hertil forum. Så læser jeg et indlæg i en tråd fra en medarbejder fra TDC at grunden til at man ikke kan modtage digital surrond lyd på de alm. tv programmer er fordi det kræver stor båndbrede og at det kun er lejefilm og HD kanalerne der sendes i surrond.! Tænker så om det er fordi jeg hverken kan el. vil betale for HD kanaler el. lejefilm på TDC play at jeg skal nøjes med stereo lyd på basic-pakken (Betaler da ellers licens) for det kan åbenbart godt lade sig gøre at sende digitallyd, hvis man betaler ? Er der nogle der kan svare på om de alm. tv programer kommer til at blive sendt i surrond i fremtiden, ellers opsiger jeg nok mit 30 dages prøvetid inden udløbet. ? 

Mvh. Kent

PS. Stereo signalet blev sendt første gang i radioen engang i 50´erne... Og nu skriver vi 2014...Meget glad humørikon

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)