Defekt scart stik eller???

Jeg gennem flere år haft tilsluttet min tv boks til mit TV med et HDMI-kabel. Samtidig har jeg haft et stik i scart-udgangen hvorfra der via phonostik har været forbindelse til et andet TV via en modulator. 

Jeg har nu fået en trådløs TV boks og vil sætte det hele op på samme måde. Men scart-stikket lader til enten at være defekt eller ikke aktiveret.  

Har fjernet HDMI-kabel og prøvet at forbinde TV med scart-kabel - men der er ikke hul igennem. 

Flyttede derefter retur til den gamle boks og alt er OK. 

Har fejlmeldt boks til TDC, i supporten har man ingen gode ideer og ved ikke om scart- udgangen er deaktiveret.

Løsningsforslag modtages gerne.

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej madsen20.

Et gæt ?
Hvis du i boksens TV-indstillinger for skærmformat og opløsning har valgt HDMI-kabel er der ingen signal i scartstikket.
Scart understøtter kun standard 4:3 og 16:9 bredformat .
HDMI opløsning er derfor i parentes i menuen.

Venlig hilsen
   Trumle.

Udmærket forslag. Problemet wr blot at der i boksens skærmopsætning kan vælges mellem  stræk format, zoom 1, zoom 2 og zoom 3.....

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej madsen20.

Du skal ind i en anden menu for at skifte opløsning.

På fjernbetjeningen trykker du:
Menu
Med pil til højre kører du helt ud til "Indstillinger".
Pil ned vælg "TV".
Pil ned vælg "Skærmformat og Opløsning".

Her kan du vælge din opløsning.
Hvis du vælger et HDMI-format virker dit scartstik ikke.

Venlig hilsen
   Trumle.

Tak for info. Desværre hjalp det ikke. Jeg kan dog få lidt lyd, men det det forsvinder lige så hurtigt som det kommer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)