Spørgsmål

Dårligt billede på tv

Hej. Jeg har meget ringe billede, på mit nye Samsung 65”
Kan ikke forstå det, har box med harddisk nulstillet alt genstartet 20 gange..
45/10 internet..
Hvad kan være galt,
Jeg har prøvet alt omstille alt på tv, selv når jeg går på app yousee bliver billeder lidt bedre men stadigvæk ringe.. mit gamle tv som var 10 år gammelt havde bedre billede,, der må være noget som jeg har sat forkert sammen.. nogen som kan løse det for mig..?

27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Lad os prøve at se på det.
Når du skriver ringe billede, på hvilken måde er det ringe.?
Bruges det lige ud af kassen, eller har du været inde og stille på billedet indstillinger.?
Omdømme 7
Badge +7
Hej chr.winthersvej21

Fik du løst problemet ellers er det faktisk nogle meget relevante spørgsmål, Radiomanden har stillet? :)
Hej Beklager mit sene svar.

Billedet er direkte uskarpt.. det er hakket, og grynet,, nu ved jeg godt at man ikke kan få det samme billede som i butikken med 4 k , men det er svært at se numrene på spillerne når vi ser en håndboldkamp :-)

jeg fik det calibreret i butikken jeg købte det i..

men da jeg satte alt sammen, var det meget ringe billede, nærmest som når jeg satte en vhs afspiller til.

Så jeg begyndte at indstille selv, og det blev meget bedre, men stadigvæk langt fra mit billede med det 10 årige gamle tv.
jeg var i starten bange for at jeg havde fået knækket eller beskadiget lys leder kablet som går fra tv, til samsung boks..
når jeg ser tv, gennem boxen, og skifter til smart tv funktionen yousee app, bliver mit billede forbedret, men det hakker og er langsomt..

så jeg gætter på at det er mit tv som den er gal med..

jeg kan når jeg kommet hjem sende nogle billeder af hvordan mit tv i billedet er sat op..
Omdømme 7
Badge +7
Det kunne godt tyde på at det er billed indstillinger den er gal med, at noget er til hvor det bør være slået fra eller omvendt.
Som udgangspunkt vil jeg vælge Biograf/Cinema indstillingen og arbejde videre ud fra den.
Jeg havde også en tanke med at jeg har Cisco boksen måske den drillede med nye tv.. er der nogen indstillinger på boksen som kan gøre oplevelsen bedre.?
Omdømme 7
Badge +7
Det er TVet der viser billedet, så det er der der skal justeres.
okay,, når jeg kommer hjem prøvet jeg at tage nogen screenshots så du kan se hvad jeg har gjort..

eller kan man finde direkte vejledninger på nettet omkring hvordan alle den bedste opsætning ser udfra at alles syn ikke er ens :-)
Omdømme 7
Badge +7
Det er vigtigt for der bedste resultat at billedet er korrekt, det være sig den rigtige farve mætning, kontrast, lys, og Backlight. Der er også andre parametre der spiller ind, det er skarphed, farve balance, farve temperatur, støjreduceing.
Så der er en del man kan justere på for at få billedet optimalt, det er ikke nok at stille på et Input, som f.eks HDMI 1, da der for det meste er seperat indstilling for alle inputs inklusiv Tuner, det er dog ikke aktuelt i dit tilfælde da du får leveret på DSL.
Hej, dit dårlige billede skyldes efter al sandsynlighed at du har et dårligt komprimeret signal fra din udbyder, og især på et 65" tv vil du opleve grynet og uskarpt billede, der er desværre intet at gøre ved det, jeg er lige blevet sluttet til YouSee, var tidlige hos Glenten som sender i en noget højere bitrate, YouSee er kendt for sin kraftige komprimering, på grund af af de har så mange platforme at sende på, det er meget beskæmmende i en tid med store 4 K skærme Oled Tv m. v.
Jeg selv er meget skuffet over signalkvaliteten fra YouSee og vil se mig omkring eften en anden udbyder
Se evt. digitaltv.dk

V. H. samadsen
Omdømme 3
Badge
Forstår ikke, at i er så negative over for: YouSee?
Har selv købt et fladskærms-TV.(SAMSUNG)
Har et perfekt billede. Uanset, at det er fra: YouSee, så levere De kvaliteten. Jeg har ingen problemer :D
Omdømme 7
Badge +3
Hvis det ikke allerede er undersøgt, så prøv at se om TV-boksen har indstillinger for TV-billedet. Indstilling kan ske helt automatisk, men måske fejler automatikken eller måske er indstillingen i TV-boksen ikke automatisk og manuelt indstillet forkert. Indstillingen skal svare til TV-apparatets indstilling (f.eks. 1080i eller 1080p), ellers får man ikke noget godt billede. TV-apparatet kan have indstillinger for hvad der er tilsluttet. Den indstilling kan også være forkert. F.eks. kan der være forskellig indstilling efter om TV-apparatet skal bruges til en TV-boks, som en computermonitor o.s.v.

Årsagen kan også ligge i det HDMI-kabel, der forbinder TV-boksen med TV-apparatet. Kablet kan være defekt, eller ikke af den bedste type.

Rækkefølgen, boks og TV tændes i, kan måske i nogle situationer have betydning. Tænd først for TV, vent et øjeblik, og tænd så for boks. Hvis boksen tændes før TV kan den måske ikke registrere TV-apparatets type korrekt.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg tænder altid først Boksen, måske skulle jeg gøre det omvendt, især på TV3 Sport har jeg udfald i billedet og andre kanaler flimrer lige lidt inden de er klare, men efter det har jeg klart signal, kun TV3 Sport der er problemer med her...
Check denne tråd på digitaltv.dk :

https://digitalt.tv/forum/emne/yousee-kanalers-daarlige-kvalitet-bitrate/

Her kan man se de forskellige kanalers bitrate, intet under at billedet ikke lever op til dagens standard, jeg har slev optaget samme serie med samme minuttal hos YouSee var harddiskforbruget 5,3 GB hvorimod Glentens var 7,2 Gb og selvfølgelig i langt højere kvalitet.

V. H. samadsen
Omdømme 7
Badge +3
En ting, der har betydning for den oplevede billedkvalitet, er skærmstørrelsen. En stor skærm på 65" stiller større krav til billedkvaliteten end en 32" skærm ved samme betragtningsafstand, hvis ikke billedet på den større skærm bliver synligt sløret. Det er noget som YouSee bør tage hensyn til, ved at forøge bitraten betydeligt, og sende mere i 4K. Hvis det så betyder at der bliver pladsmangel i kabelTV-nettet kan YouSee droppe ganske mange af de sjældent brugte kanaler (eller måske samtlige bland-selv kanaler?), og så alene tilbyde adgang til disse gennem internet (webTV, mobilapp eller tilsvarende).

Måske kan YouSee lægge en webbrowser ind som app i TV-boksen, så disse kanaler og alt andet der streames via internet, kan vises på stor TV-skærm uden ekstra udstyr, hvis man ikke har et smartTV med indbygget webbrowser.
Omdømme 7
Badge +7
Der kan blive rigtig meget plads i nettet hvis de frie kanaler lukkes og der udelukkende, udover grundpakken, sendes de krypterede kanaler, så kan bland selv bruges ganske som det gøres nu, og der kan anvendes højere bitrate på dem.
Derudover vil der blive væsentligt mere plads til de stigende behov for internet hastighed/kapacitet.
Omdømme 7
Badge +3
Hvis de frie kanaler udover grundpakken lukkes opstår et problem som så skal løses, nemlig hvad der så skal ske med de kunder, der stadig abonnerer på fuldpakken eller mellempakken. De vil så skulle anskaffe kortlæser og kort, eller en boks, eller nøjes med grundpakken. Har ingen anelse om hvor mange kunder det drejer sig om. Men en lukning vil kunne gavne alle øvrige kunder som kan få bedre billede og bedre internet.
Omdømme 7
Badge +7
Det er da nok noget der er nært forestående, der skrives jo ikke noget om Mellem og Fuldpakken mere, der skrives kun om bland selv, M og F pakkerne fås da ganske rigtigt stadig hvis der spørges om dem, men mon dog ikke det er et spørgsmål om tid så udgår de.
Det er en ret stor ændring, så mon ikke vi skal regne med i hvert fald et varsel på to år? Dvs. tidligst i 2022... Grundpakken vil i øvrigt også blive krypteret ved sådan en ændring.
Omdømme 7
Badge +7
Det behøver den da ikke blive, de øvrige frie kanaler kan da sagtens fjernes uden det påvirker Grundpakken. Der ligger jo allerede både frie og krypterede kanaler i en QAM.
Der bliver sikkert større ballade hvis den også krypteres, end hvis de andre frie fjernes helt.
Kapaciteten bliver først frigivet, når pakkefiltrene bliver fjernet. Hvis grundpakken ikke skal krypteres, skal der indføres et nyt grundpakke-filter. Det vil ikke give mening.
Omdømme 7
Badge +7
Der behøves vel næppe et filter hvis de eneste kanaler der kan ses uden kort/boks er dem i Grundpakken, kort og boks styrer hvilke kanaler der så kan ses derudover, ganske som det er nu med krypterede kanaler.
Et eksempel på det er på BSB SKY, der er masser af frie kanaler i deres basis pakke, alt andet er krypteret, kort eller hvad de bruger nu af rettighed styring giver adgang til de øvrige.
Der skal filter på, hvis man kun ønsker internet. Filtrene låser systemet fast i en statisk tilstand. Det er noget de helt sikkert gerne vil helt væk fra. Så når de tager slåskampen, så kan de lige så godt gå hele vejen.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, kun bredbånd, så skal der et filter på der lukker for TV kanalerne, derudover behøves næppe andet.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Der kan blive rigtig meget plads i nettet hvis de frie kanaler lukkes og der udelukkende, udover grundpakken, sendes de krypterede kanaler, så kan bland selv bruges ganske som det gøres nu, og der kan anvendes højere bitrate på dem.
Derudover vil der blive væsentligt mere plads til de stigende behov for internet hastighed/kapacitet.

Og gør de det, så får de en masse retsager på nakken for kontraktbrud med samtlige af landets antenneforeninger, hvorpå der foreligger bundende kontrakter de næste op til 20 år ude i fremtiden med levering af grund, mellem og fuld pakke.

Det ER rent faktisk de kodede kanaler der skal kigges på, for det er her at du finder langt det meste mindretals TV, hvilket er alt det her asiatiske, arabiske, polske osv, som dem der gerne vil se den slags kanaler i stedet for selv vælger at knalde en parabol op for at se, fordi at de kan hive dem ned helt gratis.
Kigger man også der på de kodede af de kanaler fra deres hjemlande via satellit, så kan det også gøres billigere med et 12 måneders pre-paid kort.

Lavede man en brutal oprydning i det kodede, så kunne en 40-50 kanaler med en uhyre lav interesse smides direkte for porten og så blev der dælme plads til at skrue op for bitraten på det resterende.
Jeg forstår heller ikke hvorfor YouSee stadig samler på de absolut mindretals kanaler,
for i de områder hvor den største population af udlændinge bor, hvor YouSee også leverer kabel-tv til, her kan man altså se en ren urskov af paraboler at der er blevet sat op af beboerne, fordi at boligforeningerne har tilladt at de gør det, for ikke at få for mange problemer med beboerne på TV området.
De kommer fortsat til at levere de samme kanaler til foreningerne. Der kommer blot en teknisk ændring.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)