Spørgsmål

Dårlig billed kvalitet

Hej
Jeg har købt et nyt TV (Ultra HD), 100hz. Knaldgodt TV med bedste forudsætninger for at vise knivskarpe billeder. Men billedkvaliteten er dårlig, selv efter kalibrering.
Jeg er tidligere TCD Trio kunde, og modtager dermed signal via nettet. Jeg har YouSee Viasat stor pakke, men er nu kommet i tvivl om mine kanaler overhovedet modtages i HD. Det fremgår ikke af mit abonnement, men alle kanaler modtages idag vel i HD.
Jeg er også i tvivl om det er min TV boks, der er forældet. Jeg har en TV boks fra TDC, som blev installeret i 2012. Kan det mon være boksen, der ikke kan vise kanaler i HD? Skal jeg have den nye YouSee boks?
Det er ret frustrerende, idet min nabo, som også har YouSee via nettet, har en langt bedre billedkvalitet (med et dårligere TV).
Nogle bud på, hvad der kan være galt? Har de sidste par måneder købt og returneret 3 forskellige fladskærme, og hver gang opgraderet til et bedre, fordi jeg troede, at det var kvaliteten af TV den var gal med.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Da det er DSL, så er det ikke givet at kanalerne, (dem alle i hvertfald) er i HD, du må bedst selv vide om der betales for HD, og hvor mange kanaler der er HD. Det er på DSL en lavere Bitrate der bruges, og derved en lavere kvalitet end på Kabel TV, så ja det er kvaliteten det er galt med.
Det er netop problemet ved MitYouSee. Jeg kan ikke se nogle steder hvad jeg betaler for. Fremgår blot, at jeg har YouSee Viasat stor pakke til 779 kr
Omdømme 7
Badge +6
Der må jo fremgå af din regning som du får hver måned.
Hej, jeg har haft samme problem.
Jeg købte også et nyt og større TV og det så ud som om opløsningen blev meget dårligere.
Der var desværre ikke meget hjælp fra Yousee, hvor de forslog at udskifte TV-boksen uden at det hjalp.

Problemer blev løst ved at tilføje deres HD pakke til DKK19,-/mdr., så det kan klart anbefales at prøve.
Omdømme 6
Badge +7
Hej

Det afhænger af den tilgængelige båndbredde på adressen, hvorvidt der på DSL-leverancen kan tilbydes HD. Jeg vil anbefale at kontakte kundeservice for yderligere information.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)