Cpr-nummer ved opsigelse?

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hejsa.

Jeg ved ikke, om andre har oplevet det samme, men jeg vil gerne opsige mit abonnement på Viasat-pakken til 299 kr. per måned. Det kan så ikke lade sig gøre via selvbetjening (suk), selv om et indlæg her på siden fra 2010 (!) lovede, at der blev arbejdet på en løsning ...

Jeg ringer derfor til kundeservice, hvor medarbejderen insisterer på, at han skal have oplyst mit cpr-nummer for at kunne opsige mit abonnement for mig.

Wtf???

Kære TDC, følger I slet ikke med? Er I ikke klar over, at man af ganske åbenlyse sikkerhedsårsager ikke må oplyse sit cpr-nummer til alle og enhver? Og hvad I alverden skal I bruge et cpr-nummer til, når man som kunde har et kundenummer, som I vel for pokker kan taste ind i jeres system og derfra fjerne det abonnement, som kunden ønsker at opsige?

Jeg er mildest talt chokeret. Vi lever altså i en tid, hvor det har vist sig, at cpr-nummeret sikkerhedsmæssigt nok ikke er det allerbedste system. Og så forventer I af jeres kunder, at de da lige skal øge sikkerhedsrisikoen for dem selv ved at oplyse det til en tilfældig medarbejder over en åben telefonlinje. Det er simpelthen en ommer!

Mvh. Christina

3 Kommentarer

Hej Chag !

Med hensyn til Viasat det med at opsige dit abonnement, kan du godt opgive fordi du indgive en

skriftlig opsigelse, og det vil så sige at når du har indgivet den opsigelse, og sendt den er du stadig

bundet af viasat i op til et halvt år, min anbefaling til dig vil være at finde et anden selsskab, og bede

dem om at hjælpe dig med opsigelsen på Viasat, da det er sådan at dette udbyder har de rigtige knapper

at trykke på, og oftes går det meget hurtiger end ellers, jeg har selv haft Viasat men var totalt umuligt

at komme ud af, så jeg kuntakte en ny udbyder som TDC og de gjorde det for mig og wupti så var det

gjordt, så det er derfor jeg lige giver dig denne info om dette så jeg håber at det kan hlæpe dig her.

Venligst HC21.Glad humørikon

Hej

TDC er så vidt jeg ved det sidste teleselskab i Danmark til at indføre cpr-registrering ved bestillinger. Det gøres for at sikre at fremmede ikke bestiller noget i dit navn. Cpr numre lagres ikke nogen steder, det er der vidst lovgivning imod.

Hej.

Jamen, den del er jeg med på. Det er også ok at skulle opgive cpr over en krypteret netforbindelse, når man bestiller. Her er kodeordet krypteret. Men jeg har svært ved at se, hvorfor jeg over telefonen - til en tilfældig medarbejder og over en ikke-krypteret forbindelse - skal oplyse mit cpr-nummer for at AFbestille. Her må mit kundenummer være nok. Alternativt kunne TDC sørge for at få det fikset, så man kunne afbestille via selvbetjening - og via en krypteret forbindelse. Det er alene et spørgsmål om sikkerhed.

Mvh. Christina

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P