Svar

Boks crasher ved omrokering af kanaler

• Bruger
  • 12 kommentarer
Hej,

Jeg har stødt på en fejl ved omrokering af kanaler.

Beskrivelse af fejl lånt af brugeren "Electronik" (håber det er ok).:

"Når jeg går i indstillinger, og vil rykke rundt på mine kanaler, når jeg at flytte en kanal et par gange op eller ned, men efter nogle sekunder, genstarter min TV-boks. Jeg behøver sågar ikke engang rykke rundt på en kanal, jeg kan bare gå ned til de kanaler, jeg har gemt i bunden af liste.

Dette giver mig ingen chance for, at prøve at få lidt orden i mine kanaler. Dette har stået på i et stykke tid. Fejlen er der stadig, efter jeg har prøvet at resette boksen.

Hvis nogen kunne gøre mig en tjeneste, at prøve at gå ind i Menu -> Indstillinger -> TV -> Arranger kanaler -> Ud til venstre, og vælg Skift rækkefølge. Prøv så at rykke rundt på en kanal"

Er der nogen som kunne bede TDC's udviklingsafdeling om at kigge på denne fejl og venligst udsende en opdatering?

Boksen jeg oplever fejlen på er en Cisco ISB2231

Mvh. Dafojk

icon

Bedste svar af GTH 21 oktober 2015, 15:15

Så nærmer vi os tidspunktet for start på opdatering af software Glad humørikon

Som lovet vil jeg tilbyde at lave manuel opdatering til de af jer, der har været plaget omtalte fejl.

Send mig en Privat Besked med følgende info:

EM nummer ell. Fastnetnummer (står på regningen)
Navn/adresse + evt. et nummer I kan kontaktes på om nødvendigt.

Jeg vil så hurtigst muligt opdatere jeres digitalmodtager, og give besked tilbage
(digitalmodtager skal være tændt/i standby)

Med venlig hilsen
Gitte

Se original

46 Kommentarer

Problemer er ikke kun ved omrokering af kanaler, at den crasjer hvis du går for hurtigt igennem kanalerne.

Det er det samme hvis du går for hurtigt igennem kanalerne inde under favoit kanaler.

Kunne tyde på det var et generelt problem. de steder i menuen, vor den viser den valgte kanal i det lille billede nederst til venstre.

Om alle omstændigheder er det pi...e irriterende!

/Maverik

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Spørgsmålet er også svaret i en tidligere tråd. Det er desværre konstateret, at boksen kan finde på at genstarte i forbindelse med omrokering af kanaler. Jo hurtigere man trykker på fjernbetjeningen - jo større risiko for genstart.

Fejlen er meldt videre til leverandør af software i boksen. Så den vil blive rettet i en senere version af softwaren. Opdatering af software er dog ikke noget der sker hverken hver eller hver anden uge - da det er en langsommelig process.

Det bedste råd i til at undgå at boksen genstarter ved omrokering af kanaler er:

I stedet for at bruge "piletasterne" til at flytte kanalerne op og ned - kan man trykke "OK" når man står på den kanal man vil flytte. Derved får man et felt frem, hvor man kan indtaste det nummer man ønsker kanalen skal ligge på.

Mvh. Gitte

hvordan skifter man så kanal hvis man ikke må bruge pile tasterne når man skal omrokere kanaler ?

-Det var da ikke et problem en kammerat har med hans YouSee boks-som jo er et tdc selskab.

Omdømme 2

Hej ThomasFrost

Nu er TDC TV (TV over internet) og You See (TV via Coax kabler) jo to vidt forskellige løsninger, med 2 forskellige bokse - og hver deres software - så det kan på ingen måde sammenlignes.

Som jeg skrev ovenfor - kan man gøre følgende:

I stedet for at bruge "piletasterne" til at flytte kanalerne op og ned - kan man trykke "OK" når man står på den kanal man vil flytte. Derved får man et felt frem, hvor man kan indtaste det kanalnummer man ønsker kanalen skal ligge på.

Mvh. Gitte

TDC må da gerne presse lidt på med udvikling af ny software. jeg har lige fået en ny boks, fordi den gamle crashede midt i en udsendelse. da jeg så ville flytte rundt på kanalerne, oplever jeg samme problem som ovenstående. det er til og blive idiot af. kunne det tænkes TDC har skubbet en opdatering ud, som ikke var gennemtestet? jeg har ikke oplevet nogen problemer før i tiden. Jeg har faktisk været rigtig glad for produktet. Den undskyldning med, at det tager lang tid og udvikle ny software er ikke en brugbar undskyldning. jeg arbejder et sted hvor vi jævnligt skubber opdateringer ud til vores udstyr, og opdager vi problemer, tager det udviklingsafdelingen en lille uge, og så er problemet rettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej mglue

Der kan være forskel på, hvor mange man "skubber" opdateringer ud til. 

Husk, at det er rigtigt, rigtigt mange som TDC skubber ud til. Så er der en fejl i det der skubbes ud, vil det have meget omfattende betydning...

Derfor skubbes der nu også ud, over flere nætter. Men bare - forstå at det ikke er uvilje, vi ville meget gerne skubbe ud, men er nød til at være helt sikker på, at det vi skubber er gennemtestet, så vi ikke sætter 400.000 husstande uden tv Blinkende humørikon

(jeg vil ikke blande mig i det gth skriver, hun er meget meget dygtigere og ved væsentlig mere end mig, så jeg kan ikke være med. Forsøger blot at forklare, at der kan være en forskel på hvad man pusher ud og hvor mange man pusher ud til).

Hilsen

Det er snart ved at være et år siden at jeg oprettede denne tråd. Vi gav egentlig op ifht. at skifte rækkefølgen på kanalerne og lærte at leve med, at sådan lå de.

Nu har vi så fået mellem pakken istedet for basic. Derudover HD kanalerne (+ nyt 55" Sony TV jubiii Glad humørikon

Nå. Der skal naturligvis luges ud i de kanaler der ikke skal vises, HD kanalerne placeres på 1,2,3,4 osv. 

Oplever så at boksen stadig crasher når vi prøver at omrokkere dem.. Trist humørikon

For mig at se ligner det, at det er et teknisk problem, som ikke kan løses med den nuværende software/hardware løsning. 

Derfor kommer her forslag om, at man kunne lavet det som en web-app, hvor man tilgår TV boksen via browseren (Lidt som man kan via 192.168.1.1 routeren). Her kunne så være nogle simple funktioner, hvor man blandt andet kan ændre rækkefølge på kanalerne. Klikke på "gem", hvorefter boksen genstarter og ændringerne træder i kraft.

Hvad siger udviklerne til det?

Vh.

@GTH vi prøver lige med dit forslag. Vender tilbage.

EDIT: Det virker som en bedre løsning at trykke "OK" og så vælge kanalplacering. Dog skal man stadig være påpasselig med ikke at klikke for hurtigt op og ned i oversigten. Det kan også få boksen til at crashe. 

Mit forslag om at arrangere kanalerne via en web-app, mener jeg stadig ville være smart og noget i skulle overveje Glad humørikon

Tilbage til kanal arrangering... It's going to be a loooong night.

Jeg hopper også lige på her, og har nøjagtigt samme problem, og det er ikke kun når man trykker hurtigt, ihvertfald har jeg ikke tid til at trykke så langsomt så boksen ikke crasher.
Kære TDC, i sælger os et produkt der ikke virker, og i ved det !
Alderen på denne tråd og tidligere viser at enten gør i intet for at fejlrette produktet, eller også er boksen ikke gearet i ydelse til at yde hvad den bliver bedt om.
Omdømme 2

Det er helt forståeligt, at den omtalte fejl, kan være til stor irritation. Den vil som tidligere skrevet, være rettet i den næste version af software der kommer til boksen. Denne software er pt. under test - og det er endnu ikke muligt at oplyse hvornår udrulning kan starte.

Desværre er opdatering af software en meget langsommelig affære, da det både indebærer udvikling fra leverandør, langvarig test for eventuelle andre/nye fejl - og selve udrulningsproccessen til kunderne (alene sidste del tager 2-3 måneder, før alle kundebokse er opdateret)

Indtil videre, er der desværre kun den "løsning" jeg har beskrevet tidligere i tråden, med at trykke
"ok" og indtaste kanalnummer, der kan bruges til at omgå problemet.

Mvh. Gitte

Hej..

Man kan jo ikke gætte sig til hvilken kanal fx DR3 ligger på, trykker man for mange nedad- så er det jo maskinen genstarter sig selv.

Jeg har haft TDC tv siden primo 2013- mine bokse har været et problem fra dag 1.

Det er simpelthen for dårligt at der ikke er sket noget iht. fejlretning på det her. Du har ingen chance for at liste dine kanaler så rækkefølgen giver mening og har du mellem eller stor pakke er det noger rod. Jeg føler på ingen måde jeg får det fulde ud af min tv pakke så længe jeg ikke kan overskue mine kanaler.

I må da have en serviceaftale med jeres 3. part leverandør på boksen som de skal leve op til... Så må i da presse dem til at komme med en løsning eller workaround. Hvad med en simpel webaplikation til at sorterer sine kanaler, det ville være en fin løsning for mig.

Omdømme 2

Hej Poulsen

Jeg har tidligere beskrevet eneste nuværende workaround i denne tråd. I stedet for at bruge pilene i højre side af kanallisten, til at flytte den ønskede kanal, kan man indtaste det nummer man ønker en given kanal skal ligge på:

Menu/Indstillinger/TV/Arranger Kanaler/Skift rækkefølge

Sæt markør på den kanal du vil flytte/Tryk ”OK”/Indtast nyt kanalnummer i den hvide boks/Tryk på ”Flyt kanal.

Når du "bladrer" nedad for at finde den kanal du gerne vil flytte, er det vigtigt at du ikke trykker for hurtigt. Du kan med fordel bruge P+/P-tasterne, så boksen hopper et helt skærmbillede (7 kanaler ad gangen, i listen over kanaler)

Ovenstående workaround plejer at virke.

Mvh. Gitte

Hej Gitte

Det er et fint tip og det kan da også bruges, dog begrænset. Som ThomasFrost rigtigt skriver, så kan du ikke gætte hvilket kanal nummer alle dine kanaler skal have... det kan man simpelthen ikke overskue. Men de primærer kanaler ved man jo godt hvor man vil have, så her virker det fint.

Jeg vil dog gerne at i giver et seriøst bud på hvornår i har det her løst, TDC har ansvaret for at produktet virker. Hvad i har af problemer med jeres underleverandør er jeg sådanset ligeglad med. 

Jeg bruger løbende reklamepauser til at arrangerer et par kanaler, men det er dælme en langsomlig process.

Hvis TDC ikke kommer med et konstruktivt svar på vores problemer, så indgiver jeg en klage til forbrugernævnet.

Som tidligere skrevet, så har det for mit vedkommende stået på siden jeg fik TDC tv i foråret 2013- dvs snart 2 år... 
Jeg vil klart overveje muligheden for at kræve erstatning i form af tilbagebetaling på mit ab.

D. 17/02 sendte jeg en mail til kundeserviceprivat@tdc.dk ikke en gang et auto svar har jeg fået.

mvh Thomas.

Vi har lige fået en ny boks for nyligt, og problemet er der stadigt bare til info.
banan hvor er det ringe af TDC.

Så sent som i dag hvor jeg sidder og roder med kanalerne er problemet der stadig.. Godt nok for ringe af TDC!!
Jeg har også lige oplevet samme fejl. Jeg troede det var mig eller mit TV der var noget galt med, men kan nu se, at det er TDC den er gal med. Få det nu fikset TDC istedet for alle mulige dårlige og ubrugelige råd til, hvordan man skifter i rækkefølgen.Og så lav en løsning, hvor man kan ændre rækkefølgen online i selvbetjeningen. Det er alt for omstændeligt og gammeldags at gøre den slags i menuen på TV'et. 

Hej allesammen

Problemet er første gang meldt ind d. 28 Juni 2013. Ja vi har taget hul på tredje år med dette problem
Lige siden har problemet eksisteret.
Og lige siden har TDC Holdt os hen med "i næste optatering så......"

Jeg har lige fået min hovedboks skiftet ud med em helt ny boks. (Beskyttelses plastic sad på)
Her skulle jeg jo så have flyttet mine kanaler så de er sat på en mere logisk måde.
Det tog mig to timer inklusive 14x genstart.
Alt dette selvom jeg benytter mig af p+ og p- samt "ok" + kanalvalg.

Jeg kan konstatere at ikke engang på en spritny boks er problemet løst.

HVORNÅR KAN VI FORVENTE DETTE LILLEBITTE PROBLEM LØST?

Jeg kan konstatere at TDC alene i andet kvartal tjente 570 mio kr.
Men deres bokse har ikke virket ordentligt på trods af at man har kendt til fejlen.

Måske har vi her en af grundene til at man ikke har kunnet opnå de 1.081 Mia. som man gjorde i andet kvartal 2014.

Hvad nu hvis man rent faktisk begyndte at gøre noget for sine kunder?

Hvad er status på denne?

Måske vi skulle anmelde TDC til DR's kontant ?

Så er problemet fixet med det samme De bliver angrebet i Tv'et... ;-)

Omdømme 2

Hej dafojk

Jeg kan heldigvis endelig komme med lidt positiv info vedr. ny software til boksen.
Vi forventer at gå igang med udrulning i slutningen af den kommende måned.

Jeg har fuld forståelse for at det har været til stor irritation med den omtalte fejl.
Desværre er lancering af ny software ikke nogen lille process - der er rigtig mange ting, som skal forberedes og testes, da der som regel følger nye muligheder med hver gang vi opdaterer software.
Derudover tager det et par måneder, at gennemføre selve udrulningen til samtlige kunder.

Med venlig hilsen
Gitte

Hej Gitte

Mange tak for meldingen. Det var da en virkelig god nyhed, du kom med der.

Det vi så kan håbe er, at denne software/firmware? opdatering så adressere netop denne fejl. Det synes jeg ikke lige jeg klart og tydeligt kan se, ud af dit svar.

Opdateringer er altid velkomne, og de bliver mere og mere aktuelle ifht. at den "digitale verden" forandre sig. 

Se nu blot YouSee og deres nye boks, som også skal understøtte HBO, Netflix osv. Det er en spændende udvikling - ingen tvivl. 

Vi ser frem til at opdatere. Sig til hvis i mangler en beta-tester.

Så os der følger denne tråd, kan lige skrive sammen her 1/11-15 om resultatet ?
Set i lyste af den tid vi har siddet og kæmpet med disse bokse, hvor der ikke er sket noget, og at der 2 timer efter at der er en frustreret bruger der råber det frække ord "Kontant"
Jeg håber det bedste, men det er svært ikke at være bare en anelse skeptisk.
Jeg medvirker ihvertfald gerne til at kontakte dem,andre medier eller Forbrugerombudsmand

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)