Anden router og TV - falder ud i ca. 10-15 sekunder ad gangen

Hej.

Som ganske tilfreds TDC-kunde med bredbånd, IP-TV (homebox 4 / IP-TV modtageboks med hdd) og streaming med TDC-play og HBO-nordic er jeg stødt på et lidt besynderligt problem.

For at få hastigheden på nettet - også internt i huset - op, har jeg valgt at supplere homeboxen med en Asus AC68u-trådløs router.

Jeg har benyttet denne guide:

https://kundeservice.tdc.dk/Bredbaand/Installation-og-opsaetning/Opkobling-af-router-til-TDC-HomeBox

TDC-boxen har IP 192.168.1.1

trådløs WIFI er slået fra, og uPnP-aktivering er slået fra under port-omdirigering.

Den nye router har fået IP 192.168.2.1 og uddeler adresser mellem 192.168.2.10 og 192.168.2.99, som foreslået i guiden.

Der går et RJ45-kabel fra port1(gul) fra homebox4 til asus routerens WAN-port (blå).

Netværket og brugen af internet er blevet markant hurtigere. Sonos (inkl. tidal, tdcplay) fungerer super, airplay fungerer super med streaming af tdc play, hbo nordic og netflix, NAS'serveren fungerer uden problem.

Det eneste problem er med IP-TV boxen, der ellers ganske fint allokeres med IP 192.168.2.83. Streaming fra TDC/HBO nordic kører uden problemer. TV modtages fint - i ca. 10-15 sekunder, hvorefter en fejlmeddelelse om "mistet forbindelse" dukker frem. Skiftes der kanal er kanalen der med det samme - igen i ca. 10-15 sekunder, hvorefter samme fejlmeddelelse dukker op. Skiftes der umiddelbart op og ned i kanalen - kører man videre på kanalen i ca. 10-15 sekunder.

Signalet går altså fint igennem til TDC-boksen, der har en relevant IP-adresse; men hvorfor p*** kommer der denne fejlmeddelelse og hvad kan man gøre???

Det kan vel ikke passe, at man bliver nødt til at trække et ekstra kabel fra homeboxen!?

Mvh

Christian

1 Kommentar

Så virker det perfekt. Jeg foretog to ændringer, der fik det til at spille:

1) Aktivering af multicasting-routing i Asus Router (IGMP proxy)

2) Aktivering af effektiv videresendelse af multicast i Asus Router (IGMP snooping)

Ergo skal man nok have en router med understøttelse af disse funktioner for at få TDC IP TV til at fungere efter hensigten.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)