Zyxel router efter TDC Netopia router ?

Jeg har netop smidt min gamle router ud, den brændte sammen. Har købt en Zyxel NGB5715.

Min egen router har hele tiden været sat sammen med Netopia routeren/modemmet fra TDC og det skal den nye også.

Men jeg kan ikke få det til at virke, kommer så langt at jeg kan se og logge på det nye wifi netværk, men får ikke en IP adresse udleveret.

Min stationære pc mener heller ikke den er på nettet hvis jeg sætter den i Zyxels port (men gerne i Netopia)

Der må være noget jeg skal indstille på den nye zyxel, tror de to er uenige om hvem der udleverer IP adresser ... eller sådan noget ??

Jeg er IKKE haj, så et eventuelt svar skal nok være lidt i pap..:-)

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mortentdc,

Dine problemer opstår højst sandsynligt på grund af en IP-adresse-konflikt (som det hedder - meget groft sagt forsøger både Netopiaen og din Zyxel at "optage" og styre samme adresser på netværket, og så kører det af sporet).

Dit spørgsmål er en klassiker her på Forum, og her er en søgeoversigt til tråde, der måske kan hjælpe dig lidt på vej: /t5/forums/searchpage/tab/message?searchGranularity=tdc%7CCommunity&q=egen+router

Jeg ville nok prøve noget i denne her retning: /t5/Bredb%C3%A5nd/Linksys-router-efter-TDC-Homebox/td-p/52933

Men prøv at kigge på de forskellige tråde i det første link, og se om ikke det skulle hjælpe dig videre Glad humørikon

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P