WPS

Jeg oplever at min Brother DCP-J525W bliver offline når jeg genstarter Homebox. (Jeg er nød til at genstarte den fordi mit tv signal her på det sidste er blevet meget ustabilt). Min Brother understøtter WPS men jeg har ikke brugt denne funktion da jeg er usikker på om de 2 bærbare PC'ere vi har understøtter funktionen. Kan jeg bruge WPS funktionen alligevel? Det ville være godt ikke at skulle reinstallere Brotherer hver gang jeg har genstartet Homeboxen.

Mogens

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej mneets

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så er du nervøs for at trykke på "WPS" knappen på din TDC Homebox, fordi du frygter at dine 2 bærbare så ikke vil virke?

Det er aldrig faldet mig ind, at det kunne være et problem. Du skal vide, at jeg ikke er en teknisk nørd, men er god til at få tingene til at virke. Så min udtalelse her skal du tage med det udgangspunkt.

Så vidt jeg ved, er "WPS" knappen, blot en knap, der egentlig i en kort periode "omgår" den trådløse sikkerhedskode. På den måde, at når den trykkes ind, giver routeren sig til at lytte efter andre enheder inden for dens rækkevide, som også "Promter" ud efter et "WPS" signal. Dette sker i et meget begrænset tidsrum og når den stopper med at blinke, er den tilbage som før. Hvis der i perioden den "Promter" (jeg oplever perioden forskellige for forskellige produkter, fra 30 sekunder op til 2 minutter), fanger en anden "WPS" promt, vil de to enheder slutte sig til hinanden, som hvis man vælger det pågældende trådløse netværk og skriver koden. 

Det er altså bare en nem og hurtig måde at sætte sit netværk op på. Så når det er sat op, så har det at du har brugt "WPS" knappen, ikke længere nogen betydning.

Derfor må mit svar være, at det kan du sagtens. Jeg har en HP printer og den bruger jeg "WPS" knappen på, når jeg skal forbinde den til mit netværk. Det har ingen som helst betydning for resten af computerne.

Håber ud får held til at sætte din printer op, een gang for alle Glad humørikon

Hilsen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej mneets

Jeg er enig med Patrick.

WPS knappen er ren og skær for at lette opsætningen af et trådløst netværk, noget de store producenter af trådløse routere og access points har tilføjet i håbet om at der er flere der slår sikkerhed til på deres netværk.

WPS står for Wi-Fi Protected Setup og lettergøre altså opsætning af en forbindelse mellem klient og netværket

Rent teknisk gør knappen det at den, som Patrick skriver, lytter efter klienter på netværket der gerne vil oprette forbindelse og så bliver koden til netværket sendt krypteret til den klient der vil oprette forbindelse så den derefter kan oprette forbindelsen som hvis du manuelt havde indtastet koden... Det skulle være mærkeligt hvis det udstyr der allerede er forbundet mister sin forbindelse, og hvis det skulle ske er det en fejl, da det ikke er sådan funktionen virker normalt...

Så det er en god funktion for nemt og hurtigt at oprette forbindelse til et netværk der har en meget kompliceret kodet, hvilket jo er at anbefale da de mindsker risikoen for at nogen gætter koden...

vh
Alex
Mon man kan lukke for WPS på en HomeBox?

https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?14-09-02-10-29-18

Kan man godt ifølge instillingerne. Om de så bliver respekteret ved jeg ikke, men det går jeg ud fra. (Har ikke ligefrem testet det selv endnu) Har i hvert faldt slået mit fra for længst, bl.a. pga. sikkerhidsrisiko som den artikel du delte. Husk også at bruge WPA2 og et langt kodeord til dit wi-fi. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)