Svar

Windows Vista og internet

• Deltager
  • 2 kommentarer
Har bruge for at skifte trådløs internetadgang mellem 2 forskellige routere. Har oprettet adgang til begge, men på den ene router kan jeg ikke få adgang ud til nettet. Ved fejlfinding kommer ingen forslag frem om løsning. Kan nogen fortælle årsagen eller hvad der skal rettes i opsætningen for "at komme på" ?

kaak

icon

Bedste svar af BrianHHansen 19 marts 2014, 17:55

Det behøver ikke at være Vista der er noget galt med. det kan være at dit trådløse netkort i PC'en hvor Vista ligger på, ikke understøtter den sikkerheds kryptering der bliver brugt på den router, hvor win 7 PC'en kan komme på uden problemer. Hvis den router du ikke kan logge på kører med WPA2 kryptering, kan det være det. Prøv, bare for et øjeblik, at fjerne kryptering på det trådløse på den router, og se om din PC så ikke kan gå på den router (Husk at slå kryptering til igen Glad humørikon ). Hvis den kan det. Er det din kryptering som det netkort der sidder i den maskine ikke kan finde ud af. Dette problem har et par løsninger. Det bedste er at anskaffe sig en USB netkort der kan wpa2 kryptering (De fleste nye, hvis ikke alle sammen) eller gå ned i krypteringsgrad, men det er ikke en sikker løsning. Der findes også WPA, og WEP kryptering,  Ingen af dem er så sikker som WPA2, og WEP er lige så sikker som ukrypteret....

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er en god ide først at finde ud af om det er router eller PC det er galt med. Prøv at tilslutte til den router hvor du ikke får kontakt til internet, med en anden enhed (anden PC) og se om den kan få forbindelse.

Hvis de to routere ikke sidder på 2 froskellige linjer, men den ene er tilsluttet den anden, er det en god ide hvis den der er tilsluttet den anden er et accesspoint, eller kan gå i accesspoint mode, altså uden routerfunktion, ellers kan det gå meget i fisk.

PC med Windows 7 blev tilsluttet til routeren og fik forbindelse uden problemer.

Routerne sidder på hver sine linier.

Kan det være opsætningen i Vista?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det behøver ikke at være Vista der er noget galt med. det kan være at dit trådløse netkort i PC'en hvor Vista ligger på, ikke understøtter den sikkerheds kryptering der bliver brugt på den router, hvor win 7 PC'en kan komme på uden problemer. Hvis den router du ikke kan logge på kører med WPA2 kryptering, kan det være det. Prøv, bare for et øjeblik, at fjerne kryptering på det trådløse på den router, og se om din PC så ikke kan gå på den router (Husk at slå kryptering til igen Glad humørikon ). Hvis den kan det. Er det din kryptering som det netkort der sidder i den maskine ikke kan finde ud af. Dette problem har et par løsninger. Det bedste er at anskaffe sig en USB netkort der kan wpa2 kryptering (De fleste nye, hvis ikke alle sammen) eller gå ned i krypteringsgrad, men det er ikke en sikker løsning. Der findes også WPA, og WEP kryptering,  Ingen af dem er så sikker som WPA2, og WEP er lige så sikker som ukrypteret....

Hej.

Har undersøgt krypteringen på begge routere.

Min egen har WPA2.  Den anden, der giver problemer, har WPA.

Men er noget usikker på, hvorledes jeg finder krypteringen på netværkskortet på min pc.

Når krypteringen er lavere på den anden router, hvilken betydning vil et USB netkort med WPA2 så få?

Omdømme 3

Badge +3
Så er der nok ikke ret meget andet tilbage end Vista fejl. Og desværre er det min erfaring at en Vista kan blive "slidt" dvs. den kan begynde at få mærkelig fejl, og ting der pludselig ikke virker. Jeg plejer at løse problemerne i en Vista ved at tage backup af alle data og derefter nyinstallere PC (Restore til Fabriks standard). Det plejer at virke. Det er dog ingen garanti for det. Men ellers prøv at slette netkortet, genstarte PC, og så burde den finde netkortet igen. Det kan sommetider "genopfriske" driver tilstand for netkort, eller andre enheder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)