Windows mail

Jeg har en tdc mailadresse xxxxxxxx og kører på windows mail og windows 8.1

I går var jeg ved at sende en mail med vedhæftet en videosekvens. Den var muligvis for stor, men jeg prøvede alligevel. Modtageren fik den dog ikke.

I dag vil jeg så åbne min mail, men når jeg klikker på App'en Mail, sker der intet. Ved ikke om videosekvensen på en eller anden måde har låst min mail fast og jeg derfor ikke kan åbne den. Jeg kan ikke åbne min mail på pc'en, men dog åbne mail på min telefon, hvis jeg får svar.

Kan I se, om der er noget, der låser min adgang til mail?

19 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Prøv at logge på via webmail  http://mail.tdc.dk og se om den hænger fast i "udbakke" og slet den der.

Hej Lars, det har jeg prøvet tidligere og prøvede lige igen. Der hænger intet.

giweo skrev:

Hej

Prøv at logge på via webmail  http://mail.tdc.dk og se om den hænger fast i "udbakke" og slet den der.

Hvor ser man udbakken på webmail  og @jankjeldahl  ?

Jeg kunne bedre forstå, hvis der er noget der hænger i en mailklient på ens pc, men jeg kender desværre ikke windows 8 eller det mailprogram du evt. bruger der.  

Hej Maja

Der er ikke noget, der hænger i webmail - jeg kan i hvert fald ikke se det.

Det kan ikke passe, at du ikke kender windows mail og windows 7 eller 8 - det sidder stort set i alle pc'ere efterhånden. Og ja, jeg tror, at noget hænger i en maiklient på min pc. Jeg var som nævnt ved at sende en mail med et videoklip - modtager har ikke fået det - og derfor tror jeg, at det hænger og dermed blokerer for, at jeg kan åbne min mailboks via Windows mail. Jeg mener, at I tidligere for længe siden hjalp mig med et lignende problem, hvor I gik ind via server og fandt det, som dengang også hang et eller andet sted. Håber I kan hjælpe.

Hej Igen

Jeg kender Windows Live mail 2012 og hvordan den fungerer i Windows 7, men jeg har før udtalt mig om det program i windows 8, og indtil flere steder her i forum forlyder det at mailklienter ikke altid opfører sig som de gør i 7'eren.   Du skriver "App'en Mail" og det kender jeg ikke, derfor ville jeg helst ikke skrive noget forkert til dig.

Kan du åbne Windows mail og tjekke om du kan se noget i "udpakken"?  

Måske @giweo  har et par fif i ærmet?

Hej Maja

Jeg kan netop ikke åbne Windows mail. Hver gang jeg klikker på ikonet, forsøger den at åbne, men lukker så ned efter et par sekunder. Jeg tror mail til windows 7 og windows 8 er stort set identiske, uden at jeg dog har forstand på det. Måske @giweo  ved noget om det? Kan jeg ikke sende et par billeder, der viser, hvordan det hele ser ud og hvad der sker

Hej

Jeg tror at giweo er ved at se pinsesolen danse  Meget glad humørikon

Nå men her er hvad jeg ville prøve. Problemet er jo at du ikke kan åbne mit mailprogram så du kan fjerne den mail der ligger i udbakken.  Altså kan du heller ikke komme til at gemme de mail der ligger deri. Derfor skal man være forsigtig med at omindstalere det program. 

Jeg ville hente tdc's supportprogram, og sætte det til at reparere min windows mail. Måske opdager programmet at der ligger noget i udbakken og sletter den og fordi det kun er rep. mener jeg at du bevarer de mail der ligger i din indbakke. 

På denne side kan du hente det program og der kan du se en linie der hedder 

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=p_help_bb_mail_sup

• Windows 8: Sådan bruger du Mailsupport på Windows 8 
Det bør du læse først. Og husk nu at du ikke må genindstallere, KUN reparere i første omgang. 

Ang. billeder:

Over svar boksen er der en række symboler. Klik på det symbol der liger et landskab og find billedet på din pc, hvis mit tip til løsning ikke virker.

I forlængelse af foranstående:

Jeg kan godt åbne min mailboks på min anden pc (også windows mail) samt min iphone. Derfor må det være noget på denne pc, hvorfra video-mail'en forsøgtes sendt, som blokerer i forlængelse af, at afsendelsen 'hænger' et eller andet sted.

Tror vi skrev på en gang.

Jeg jeg tror også at det kun er på din ene pc, men hvis du kan komme ind på din mail fra andre enheder , kan du måske komme til at gemme dine vigtigste mail, før du reparer din mailklient.
Hej Maja

Jeg har nu åbnet mailsupport. Når jeg forsøger at hente programmet, fremkommer følgende tekst:

"Windows 8 indeholder ikke noget e-mail-program. Windows Live Mail kan downloades gratis."

Det lyder da mærkeligt - skulle mit mailprogram pludselig være fjernet?

Hvis jeg nu henter programmet igen, så er alle mine mapper med modtagne mails vel væk. Dem kan I vel ikke genskabe via jeres server?

Mine gemte mails i programmet på denne pc ligger jo kun på denne pc og ikke på de øvrige enheder. Derfor kan jeg ikke gemme dem andre steder, når jeg ikke kan åbne programmet - kan I finde dem via server?

Jeg prøver lige det med windows 8 - havde ikke set det i første omgang. Men det jeg installerer, sletter jeg så alle mine mapper i mit nuværende program? Ellers vil jeg gerne have, hvis du kan genskabe disse.

jankjeldahl skrev:

- kan I finde dem via server?

Overrasket humørikon

Desværre ikke, fordet første er jeg kunde som du og har ikke adgang til tdc's systemer, for det andet har TDC ikke mulighed for at finde dine mail blandt mange milioner på deres servere, og jeg ved også at der skal en dommerkendelse til for at de sætter resurser af til at finde dem. 

Øv at du ikke har dine mails på dine andre enheder. Og de ligger heller ikke på webmail, formodentlig? 

Jeg forsøger at kalde på af MS_Erik. Glad humørikon

Hej Jankjeldahl:

Undskyld jeg lige blander mig her men jeg kan forstå du har et problem, med din windows live mail

hvis det er rigtigt forstået, så vil jeg mene du skal prøve at reparer din windows live, det kan du gøre selv

1) klik på start + kontrolpanel,

2) programmer og funktioner og du ser alle dine programmer,

3) og du skroller ned til windows live essentials og venstreklik, og derefter højreklik og venstreklik på fjern

4) og der kommer en box frem hvor der står fjern et eller flerer programmer, og under det står der

reparer windows live venstre klik på og lad det kører til den er færdigt det vil tag nogle minutter,

håber det kan bruges venlgst HC21. Glad humørikon

Kære HC21

Jeg elsker, når folk blander sig med konstruktive input. Din hjælp har været uvurderlig. Efter reparation som du beskrev, var jeg lige nødsaget til at genstarte pc'en og så kunne jeg åbne min mail med alt intakt. Håber TDC-support kigger med, så de ved, hvad der skal gøres en anden gang. Endnu engang tusinde tak for hjælpen.

Og TDC-support: Også tak for jeres indsats.

KÆRE JAN KELD

Som jeg alerede HAR skrevet en gang, er der INGEN fra TDC support der har skrevet til dig i denne tråd.  

Vi er alle kunder der forsøger at pejle os ind på, hvad eller hvordan vi kan hjælpe dig.  Jeg er faktisk kunde i Yousee. Prøv at læse min signatur.

Dette er et kunde til kunde forum og Du kan læse om titlen superbruger her

/t5/Om-TDC-Forum/Om-TDC-Forum-Superbrugere/m-p/123206#U123206

Jeg synes faktisk det er HC21 der bør få kredit for sit indlæg, i form af en markering som løst tråd, fordi han har givet dig en løsning på dit problem. 

Hvis du også sysn det, klikker du på indstillinger ud for dit indlæg på "Ikke en løsning" og markerer det rigtige indlæg. 

PS. Og så gætter jeg på at din mailklient hedder Windows Live mail 2012 og ikke som du har skrevet i overskriften.    

Hej

OK, så har jeg misforstået det hele og det beklager jeg.

Troede jeg var i dialog med TDC, da nogle betegner sig som superbrugere, hvordan det så end defineres, men det har jeg fået svar på.

Jeg har skrevet i sidste indlæg, at kreditten går til HC21. Troede også at det var nok at tilkendegive løsningen i sidste del af tråden.

Skal nok gøre det korrekt fremover

Og med hensyn til Live Mail 2012 - så har jeg ikke meget forstand på pc, så det må du bære over med - ved kun det, som jeg kan se på min skærm.

Hej igen

Ja det er så også i orden. Det var blot for at forklare hvorfor vi kunder endgang imellem skal gætte os frem  og  udelukke muligheder, derfor kan flere svar være skrevet i vildelse, indtil der er en der lige får en lys ide, som i dette tilfælde.  

Hvis du så lige vil være rar at klikke på "Accepteret som løst"  på kanppen ud for HC21's indlæg. (har set du har givet ham ros (tak for det) 

/t5/Bredb%C3%A5nd/Windows-mail/m-p/154516#M19142

Du kan se hvordan knappen ser ud i denne tråd.

/t5/Om-TDC-Forum/Velkommen-til-TDC-Forum/m-p/149717#U149717 

Opret gerne en ny tråd, hvis du løber ind i andre problemer. Glad humørikon

Det skulle hermed være gjort - tak for hjælpen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8