Windows Live Mail

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
En mailadresse er camoufleret. Dette gøres for at beskytte mailadressens ejere, mod misbrug af oplysninger, som kan blive brugt til spam og scam. Håber der er forståelse for dette. /MajaH

Hej,

Jeg har  anskaffet min en ny pc med Windows 8,1 og for at kunne se min hovedmail xxxxx@esenet.dk, som jeg i sin tid fik hos TDC, installerede jeg Windows Live Mail, som jeg også bruger på min anden pc, med windows 7.

Jeg har lidt problemer med den; mine indgående mails kommer som sædv. ingen problemer der, men idag ville jeg sende en mail med 2 billeder,det mislykkedes; jeg fik denne meddelelseHumørikon frustrereterveren afviste e-mail,da afsenderadresse ikke var korrekt, den var xxxxx@esenet.dk det forstår jeg ikke en brik af, for det er jo min adresse. Der stod også Windows mail fejl-id 0x800CCCF.

Er der noget der skal indstilleles;jeghar checket udgående postserver, der står asmtp.mail.dk og det er denjegi sin tid fik fra TDC,sammen med min indgående post-server som er pop3.mail.dk 

kan du hjælpe mig!

m.v.h. vah

9 Kommentarer

En mailadresse er camoufleret. Dette gøres for at beskytte mailadressens ejere, mod misbrug af oplysninger, som kan blive brugt til spam og scam. Håber der er forståelse for dette. /MajaH

Hej,

Jeg har købt en pc med  windows 8,1. For at kunne se min hovedmail, som jeg i sin tid fik hos TDC, har jeg hentet windows live mail.Jeg får indgående mail som sædv. men kan ikke sende mail. Min hovedmail er xxxxx@esenet.dk

indgående postserver pop3.mail.dk udgående postserver asmtp.mail.dk

hvilket jeg oplyste ved installeringen, alligevel får jeg en meddelelse når jeg

sender om at afsenderadressen er forkert,og så står der afsender er

xxxxx @esenet.dk og det er jo min, det lyder jo underligt.

hvad kan jeg gøre ?

m.v.h. vah

Hej vah

For ikke at flere skal svare i to ens indlæg har jeg flyttet dine to ens indlæg sammen.

Jeg har camofleret din mailadresse, fordi dette er en offentllig side, og alle kan læse den.

Domænebavnet på det sted du har oprettet din mailadresse er det navn der står til højre for @.

Du skal gå ind på den side og finde deres vejledning i opsætning til deres mail.

Hvis du er sikker på at domænenavnet er fra TDC,  kan du se denne side:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Prøv at hente mailsupportprogrammet, når du har set den ille videofilm der er på siden.

ps. for at være sikker på du ser mit link til opsætning, har jeg slettet mit første svar.

Hej Maja,

Tak for svaret, jeg har været inde på det link du sendte. Jeg har checket, at jeg har Windows Essential,

men jeg kan ikke åbne Mailsupport programmet, det mislykkedes hver gang, og jeg er logget på.

Kan der være midlertige fejl ved programmet.

m.v.h. vah

Hej

Ja det kan der jo godt være, men tror det ikke.

Windows Essential, = er hovedprogrammet hos microsoft. I det hoved program har man mulighed for at indstallere flere små programmer, blandt andet Mailklienten Windows live mail 2012.

Du skriver at din mailadresse er xxxxx@esenet.dk 

Jeg ved ikke om domenenavnet tilhører TDC. Ved du det? eller ved andre det?

Hej,

Jeg omtalte tidligere mit problem med at sende mail fra min hovedmail,

mailto:xxx@esenet.dk. Jeg har været inde i TDC butikken og fået bekræftet

at min hovedmail er oprettet gennem TDC, dengang de administrerede

Esenet, som de senere købte.Maja gav mig en link til mailopsætning

hvor man skulle kunne reparere mailen.Som tidligere omtalt,så kan jeg

ikke få adgang til denne side;jeg får hvergang denne meddelelse:

fejl HTTP 403 forbudt, det betyder, at Internet Explorer kunne oprette forbindelsen til webstedet,men programmet har ikke tilladelse til at

vise webstedet. Hvordan får jeg denne tilladelse ?

PS:jeg var logget på.

m.v.h.vah

Hej vah

Da dette indlæg også handler om en mailadresse ved domænenavn esenet, har jeg også flyttet det til denne tråd.

Tak for info om at det er et tdc-domæne, som tdc ejer.

Når dine  indlæg handler om samme problem, skal du plasere indlægene i samme tråd, da du og dem der hjælper lettere kan overskue hvad der er skrevet..

Jeg kan ikke hjælpe dig med det og jeg tvivler på at andre kan. Jeg vil derfor foreslå dig at droppe den mailadresse, afinstallere windows live mail og oprette en gmailkonto som du skal tilgå via din browser. Altså det windue du ser alle dine websider i.  Det er nemmere for dig og så har du altid den mailadresse.

Du kan oprette den her:

https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=da&ref_topic=3394221

til MajaH,

Tak for svaret. Jeg har en G-Mail. Jeg var inde i TDC butikken idag til åbningstilbud, og talte med en ekspedient om problemet, og han sagde, at jeg bare skulle tage PC en med derind, så ville han ordne det for mig.

Tak for denne gang.

m.v.h.  vah

Super!

Det lyder til at være en rigtig god løsning. Husk at markere din tråd for løst 

Gerne ud for dit eget svar, hvor du skriver om butikken.

Jeg har forlængst afmeldt denne tråd; som jeg skrev tidligere fik jeg hjælphos TDC support, som løste opgavenfor mig

m.v.h. vah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P