Svar

Windows 7/8 udskrivning til trådløs printer

Jeg har en Canon Pixma MG5300 som kun kan tilsluttes netværk trådløst (ingen RJ45 port). Det gik fint med at konfigurere TDC homebox med en statisk IP adresse og forbinde med wps (wpa/wpa2) kryptering. Printeren understøtter bonjour som gør at det gik let at få min macbook til at printe over netværket.

Værre er det med mine pc´ere som kører windows 7 eller 8. 

Jeg installerer printeren ved at tilslutte via usb, når alle drivere er installeret (fra cdrom) fjernes kablet og det burde være herefter være muligt at printe til den trådløse printer. Det er det ikke. Jeg kan sagtens bruge printerens scanner-funktion og altså få kommunikation begge veje, men firewallen i windows stopper udprintningen! Først når jeg slår firewall fra kommer udprintningen igennem. Er der nogen der ved hvad jeg skal tillade (hvilket program) at slippe igennem firewallen for, at jeg kan printe på lokal netværk lavet med homebox-routeren? 

vh

Torben

icon

Bedste svar af BrianHHansen 30 januar 2014, 11:13

Prøv at se på Windows servicen "Print Spooler" det er den der normalt tager sig af windows udskrivning. (Findes i både Win 7 og Win 8)

evt. Se om der er nogen desiderede Canon sevices, der skal have åbnet for Firewall.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Prøv at se på Windows servicen "Print Spooler" det er den der normalt tager sig af windows udskrivning. (Findes i både Win 7 og Win 8)

evt. Se om der er nogen desiderede Canon sevices, der skal have åbnet for Firewall.

Tak for det svar. Det hjalp med det samme at tillade C:WindowsSystem32spoolsv.exe igennem firewall. Desværre kun på min egen pc - på min arbejdspc der er medlem af et arbejdsdomæne lykkedes det ikke, men det kan være at det er noget sikkerhed styret på et højere niveau som jeg ikke har kontrol over.

Tak for hjælpen!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P