WiFi Repeater

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej,

Jeg har lige anskaffet mig TPLINK WPA2220 for at komme døde WIFI vinkler til livs, og jeg kan ikke få kontakt til den. Den vises i oversigten over trådlose netværk, men jeg kan ikke logge på. Jeg kan heller ikke komme til at ændre dens opsætning, da den den har samme IP adresse som bl.a. TDC (192.168.1.1). TDC homebox har været 'RESET', men stadig uden held. 

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh

1 Kommentar

Hej Hakno,

Det er meningen, den skal ligne TDC ip'en, da den bare gentager det signal Glad humørikon - problemet ligger måske i, at den rent faktisk ikke har forbindelse til TDC routeren, og det faktisk bare er TDC routeren, du har kørende? Glad humørikon

Man kan også opleve, at disse repeatere er defekte fra start af, og så kan du bare aflevere den nede, hvor du har købt den Glad humørikon

Personligt har jeg en stærkere D-Link router, der dækker min lejlighed. Du kunne evt. overveje, om en bedre router kunne hjælpe dig? Ellers er det nogle gange lettere at få PowerLine til at virke, hvor man så kobler et Access Point eller en router på!

Extenders/repeaters virker oftest bedst, når man har WPS knapper på begge enheder, og det kan jeg i hvert fald ikke lige finde på min TDC-router. Det gør opsætningen noget mere besværlig, da man enten skal bruge den CD, der er med, eller også skal man ind på producentens hjemmeside og hente extra opsætningsprogrammer.

Håber du finder ud af noget - der er mange løsninger :-)

/ Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P