WiFi problem med PC'erne. Ikke med Ipads osv

Alle vores telefoner, iPads osv. Kører fuldstændigt stabilt på vores WiFi. Men min søns spille computer, og mine 2 Lenovo laptops har måske netforbindelse. Og hvis de har, så ikke mere end 10 minutter. Så falder de af. Jeg kan så ikke få dem på mere uden at have rebootet Access pointet!!! Nogen der har en ide om, hvor jeg skal lede ???

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
WiFi er noget der er svært at fejlfinde på. Men her er et par ting der kan kontrolleres.

1. Hvor står Accsspointet (Den trådløse dims i logger på, nok en TDC homeboks, hvis i har TDC). Det er vigtigt at det trådløse står frit, og højt, Altså ikke bag en sofa eller inde i et skab, det vil dæmpe signalet.

2. Hvor tager det sin strøm fra? Hvis det tager strøm fra samme stik som f.eks. et koleskab, fryser, fyr el.lign af ældre dato, kan dette meføre kraftige forstyrrelser (Gælder også hvis det står ved siden af sådan en enhed i punkt 1)

3. Hvordan er signalet? Hvis i har en Android telefon, prøv at hent WiFi Analyzer fra Farproc, det kan bruges til at måle feltsyrke (Signal styrke) på jeres WiFi der hvor i har de enheder der bliver smidt af. Der findes nok noget lign. til Apple produkter, men det ved jeg ikke noget om.

4. WiFi overbelastet. Det kan være at systemet bliver overbelastet med for mange enheder der prøver at komme på. Måske nogen der tage ekstra meget data, og Acceess point kan ikke følge med, og går ned, så kun genstart virker. (Spille komputer kunne jeg forslå at sætte på trådet net. Da spil plejer at skulle have en jævn størm af data.)

5. Der er for mange andre der kører på samme kanal som jeres Acesspoint. Se under punkt 3, det kan ses med det program også, og der ligger for mange på samme kanal.

6. Trådløs acceesspoint (Router) defekt. Det kan selfølgelig være den er defekt og ikke kan tage den trafik den bliver budt.

Det kan også være noget andet som jeg ikke lige har tænkt på, Men det jeg ville kigge på er placering, og signal kvalitet ved de forskellige enheder, og andre på samme kanal.

Hej. Tak for svar. Jeg tror desværre ikke, at det er den slags problemer. Det er ligemeget om jeg står lige ved siden af AP, eller er i den anden ende af huset. Hvis det er en PC falder den af efter et lille stykke tid og kan kun komme på ved reboot af AP. Hvorimod er det en iPad, så virker den og falder aldrig af, lige meget hvor jeg er i huset.

Er der noget firewall bygget ind? Eller ???
Det ser faktisk ud til, at det virker. Jeg skiftede kanal fra "automatisk" til kanal 5. Og den ser ud til at blive på :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)