Wifi Extender fra switchbox via ethernetkabel?

Kan man forlænge/udvide sit trådløse netværk på følgende måde:

I øjeblikket har jeg det forbundet sådan:

Router---switchbox1--digitalbox (stue) + multiroom (soveværelse). Alt med ethernetkabel.

Der er desværre lang fra min router til mit soveværelse og dermed dårlig wifi-dækning...

Der for vil jeg hører om man kan tilslutte en wifi extender via en switchbox:

Router---switchbox--digitalbox (stue) + switchbox2---multiroom+wifiextender (soveværelse). Alt med ethernetkabel.

I kan få en idé om hvad jeg mener på billedet nedenfor

Jeg har HomeTrio

Scan_20150529 (3).jpg

På forhånd tak

Rasmus

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Rasmet.

Du kan sagtens sætte et accesspoint (Det hedder ikke en extender, når den skal have ledning ind, for derefter at "lave det om" til WiFi.) Du sætter så bare et netværkskabel i "enden" af accesspointet, og den laver det om til WiFi. Du kan så selv bestemme SSID (Navnet på netværket) og Hvilket password der skal bruges. Det behøver IKKE være det samme som du bruger på homeboksen, men det kan sagtens være det. De fleste Trådløse routere man køber kan "laves om" til et accesspoint, ved at vælge Accesspoint mode fra deres webinterface. Men man kan også købe "rene" acesspoints (Et accesspoint er bare en Trådløs router, UDEN router funktionerne Glad humørikon) Da jeg skulle have et ordentligt accesspoint derhjemme købte jeg denne http://www.netgear.com/home/products/networking/wifi-routers/R7000.aspx og valgte at den skulle være i Accesspointmode, dermed blev den "kun" et accesspoint, dvs. en "forlængelse " af mit trådede net, til WiFi. Jeg kan stadig gå ind på den med Webinterface, men alt det der har med routerfunktionen at gøre er slået fra (DHCP server, NAT osv.)

Venlig Hilsen

Brian

Super!

Tak for hjælpen.

Jeg må have anskaffet mig en/et accesspointGlad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@